Gjest Magdalina Skrevet 24. januar 2003 #1 Skrevet 24. januar 2003 Hei. JEg lurte litt på hvor du bytter om til kjole. Skal til frisøren hvor jeg skal ha laaaaaaaaangt slør og bli sminket. Men man kan ikke sitte i frisørstolen i brudekjole! Drar dere hjem og bytter om til kjole der eller bytter dere om hos frisøren?
Gjest Stjernesol Skrevet 24. januar 2003 #2 Skrevet 24. januar 2003 Hei, jeg kommer nok til å ta på kjolen hjemme etter at jeg har vært hos frisøren. Dette passer best for meg fordi både jeg og min forlover skal sminkes av en venninne. Min morgen/formiddag blir derfor omtrent slik: Jeg og forloveren min drar til frisøren (samme salong), drar så hjem til meg (evt til min mor) for å sminkes. Deretter er det på med kjole, før ferden går til kirken.
Augustbrud02 Skrevet 24. januar 2003 #3 Skrevet 24. januar 2003 Jeg tok på meg kjolen hos frisøren. Vi hadde tidlig vielse og jeg hadde ikke rukket hjemom for å skifte etter jeg hadde vært hos frisøren. De fleste frisører har også egen skifterom, slik at man kan skifte hos frisøren og dra direkte derfra til vielsen. Jeg vil absolutt ikke anbefale deg å ha på deg kjolen hos frisøren. Da kan den bli full av småhår og i tillegg blir den fortere skrukkete. Skift enten hos frisøren eller hjemme etterpå du.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #4 Skrevet 24. januar 2003 Jeg var heldig for tanten min bor ved siden av frisøren og heller ikke langt fra kirken, så jeg skiftet der. Satt mange timer i frisørstolen på en veldig varm dag, så det var ikke aktuelt å ha på kjolen først. Og som det blir sagt her kan du jo risikere å søle sminke osv. på kjolen. Du må nesten selv tenke ut om du rekker å reise hjem eller om du skal skifte hos frisøren. Gjør du det siste er det jo viktig å huske på å få med seg alt dit (strømper, undertøy, smykker, lommetørkle og evt. buketten). Til slutt vil jeg tipse om å ha på skjorte e.l. med knapper hos frisøren, slik at du ikke må trekke en trang topp over ferdigpyntet hode. Hilsen Lille meg
Imax Skrevet 24. januar 2003 #5 Skrevet 24. januar 2003 Kjolen tas på hjemme, så skal jeg gå 150 m bort til kirken!!! Godt poeng er å ha noe på deg hos frisøren som ikke må trekkes over hodet...
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #6 Skrevet 24. januar 2003 Jeg skiftet hos frisøren. Siden vi skulle rett til fotograf var det mest praktisk for oss. Alt jeg skulle ha med meg ble pakket i beauty-bagen dagen før, og buketten hadde brudgommen med seg da han kom. Veldig greit å få litt hjelp med påkledningen, samt at frisøren fikk sett helheten med kjole, bukett, hår og make-up og kunne gjøre siste finish ut fra det. :blunke:
Juni-brud Skrevet 24. januar 2003 #7 Skrevet 24. januar 2003 Jeg kommer til å ta på meg kjolen hos frisøren og drar rett derfra til kirken.
Tosca Skrevet 24. januar 2003 #8 Skrevet 24. januar 2003 Jeg skal levere kjolen til frisøren dagen i forveien. Så jeg skal kle meg hos frisøren. De har et eget rom der jeg skal pyntes og der jeg kan skifte.
Pip Skrevet 24. januar 2003 #9 Skrevet 24. januar 2003 Jeg skal også henge kjolen på frisørsalongen, og så skifte etter at hår og sminke er klart. Så kommer pappa med buketten, og vi kjører sammen til kirken! Tror mange frisørsalonger setter pris på at man skifter der - iallefall de som driver en del med brudepynting - fordi de da får se 'det endelige resultatet', og kan få gjort seg et ordentlig inntrykk av det hele. Dessuten at du ikke risikerer å ødelegge frisyren eller lignende før kirken... Men det er jo mange muligheter da! Det eneste jeg absolutt vil fraråde er å sitte i kjolen mens de pynter deg! Tror ikke frisøren hadde latt deg gjøre det heller - tenk for en risiko hvis hun søler da...! Lykke til!!
lillen Skrevet 24. januar 2003 #10 Skrevet 24. januar 2003 Godt poeng det der med å ha på kneppe-skjorte ja! Jeg har aldri prøvd en brudekjole før, så jeg lurer på; skal de aldri tres over hodet de da? Eller er de helst med glidelåser og knapper? Uansett tror jeg at jeg må finne meg en som ikke skal tres over hodet...
Cilla Skrevet 24. januar 2003 #11 Skrevet 24. januar 2003 Alle brudekjolene jeg har prøvd inkludert den jeg endte opp "tråkket" jeg oppi, og hadde som regel glidelås eller begge deler.
Furstina Skrevet 25. januar 2003 #12 Skrevet 25. januar 2003 Jag tog på mig kjolen hos min svägerska. Det var där som min mor satt upp håret på mig och jag sminkat mig. Efter hårppsättning och sminkning klädde jag mig, blev sedan hämtad av min man i lånad bil för att åka till tingsretten. Det är stor risk att kjolen blir ödelagd om du tar på den innan hår och smink är klart. Som fler har sagt; en skjorta med knappar, eller en tröja med blixtlås/glidlås är bra att ha på sig hos frisören.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå