Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har en kastrert hunkatt som vi nå har fått klage på og trussel om utkastelse fra leiligheten. Klagen går ut på at hun markerer på en moped som pleier å stå parkert ute i gata her, slik at denne stinker kattetiss. I tillegg stinker det visst innimellom stramt kattetiss rundt dørene i området. Vi har aldri tidligere hørt om at kastrerte hunkatter løper rundt og markerer, men hender det at dette forekommer? Og lukter det i såfall spesielt mye? (Synes det er merkelig at det skulle være vår katt som er opphavet til disse luktproblemene. Det finnes massevis av katter her, hvorav minst to av hankattene er ukastrerte.)
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Rart at du spør, for jeg skal få kastert min hunnkatt på 5 år nå. Hun har begynt å skvette på alt hun syns er fristende, til stor plage for omgivelsene. I telefonen til dyrlegen sa de at det kunne være hormonelt og at problemet da ville ta slutt ved kastering (ikke sterilisering, en forskjell jeg har lært her inne...). Hun sa at katta kunne føle seg stressa når hormonene raste rundt i kroppen og dermed skvetta der hun finner det for godt. Er spent å se hva som skjer.
pulverheksa Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Noen kastrerte katter(både hunner og hanner) fortsetter å markere. Det lukter bare tiss ikke stramt sånn som når ukastrerte katter markerer. Så hvis moppen virkelig stinker så er nok de kastrerte kattene uskyldige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå