Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kommet til den konklusjonen at min CD-samling bør inneholde minst en plate av Pink Floyd. Det har jo kommet en del plater fra dem i løpet av årene, så spørsmålet er hvilken jeg bør kjøpe når jeg bare skal ha en. De sangene jeg absolutt MÅ ha med er:

* Wish you were here

* Shine on you crazy diamond

* Comfortably numb

* Another brick in the wall

* Money

* Is there anybode out there

* Hey you

Finnes det en cd hvor alle disse sangene er samlet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Echoes, the best of Pink Floyd har alle sangene untatt "is there anybody out there".

Skrevet

Du kan kjøpe "Delicate sound of thunder". Den er riktignok en live-innspilling, og således forsvinner litt av den "spaceship & LSD"-bluesen som kjennetegner Pink Floyd. Dog finnes alle de nevnte sanger på denne CD`en, og som live-cd river den kort og godt hodet av meg....den er STOR.

Ellers vil jeg anbefale Echoes....den tar for seg det bedre, den og.

Jeg synes imidlertid også du skal ta deg råd til å ha "Dark side of the moon" i sin helhet i din CD-samling....den er, i mangel på bedre ord, vakker.

Milo

Skrevet

Hvorfor ikke spandere på deg selv (minst) 2 plater med denne fantastiske gruppen. Jeg er også enig i "Echoes", men synes absolutt du i tillegg bør kjøpe "The Wall". Nei, dette ble vanskelig, du bør jo også ha "Delicate sound of thunder".

Ta med deg "storpengboken" og "løp og kjøp".

Skrevet

Hører ikke alle disse låtene til The Wall,da???

Skrevet

Nei, disse 3 er ikke på "The Wall".

* Wish you were here

* Shine on you crazy diamond

* Money

Skrevet

Kanskje en skal gjøre det litt enklere, dette her. Er det noen plater de har laget som man "kan kjøpe neste år", etter deres mening?

Min oppfatning av dette er at man gjerne ikke på død og liv trenger å kjøpe "The final cut", "Animal" og "Atom heart mother", men at de selvsagt lar seg høre......

Jeg er ikke videre kjent med utgivelsene med Syd Barret - før Roger Waters kom inn i bildet......

Milo

Skrevet

Ser ut som om jeg bare er nødt til å gjøre som Sofia sa, nemlig å kjøpe 2 cd'r. Enhver cd-samling med respekt for seg selv... osv. Er det ikke slik det er? Takk for tips og svar folkens.

Gjest Kim Erik Lokker
Skrevet

Det holder lenge med én plate - nemlig Echoes - for dette spørsmålet. "Delicate sound of thunder" burde etter mitt syn vært omdøpt til "boring sound of distance"

Dark side... og the wall har jeg på LP - SÅ gammel er jeg!

Skrevet

DEILIG å høre at kvinnene her har god musikksmak! Jeg synes for øvrig at deres siste doble liveplate (den er vel blitt ca 8 år gammel nå), er en bra samling av låter. Lydkvaliteten og kvaliteten på innspillingen er også bedre. Men hvis du skal ha den beste versjonen som er spilt inn av "Comfortably Numb", som kanskje er min favorittsang, må du høre versjonen fra "Delicate Sound Of Thunder"!!!!!!!!

Lykke til.

Mogens

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...