Gjest tomat på shopping Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Hvor mye indrefilet av okse skal jeg beregne til middag pr pers voksne mannfolk?
Arkana Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Man regner ca 150-200 g per person. Ville vel tatt minst 200 for menn, avhengig av tilbehøret.
Gjest tomat på shopping Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Man regner ca 150-200 g per person. Ville vel tatt minst 200 for menn, avhengig av tilbehøret. ← Ok, da regner jeg drøyt 200 g pr pers. Blir noen kvinnfolk også, så da blir det sikkert nok. Er det godkjent å legge hele fileen i marinade ca 3 timer (50%olje og 50% egenkompa eddik), brune kjapt all flater i stekepanna og helsteke på 70 grader i stekeovnen noen timer? Tror jeg lager hasselbackpoteter til. Grønnsaker og saus har jeg ikke bestemt meg for ennå. Broccoli, champignon, minimais kanskje. Nå blir jeg sulten her
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Du må ikke legge kjøttet i eddik!! Æsj! Skal du ødelegge middagen eller?
Gjest Deception Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Hvorfor i all verden skal du legge indrefilet i eddik? Kjøttet er jo mørt så det holder fra før av.
Gjest tomat på skopping Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Du må ikke legge kjøttet i eddik!! Æsj! Skal du ødelegge middagen eller? ← Hvorfor i all verden skal du legge indrefilet i eddik? Kjøttet er jo mørt så det holder fra før av. ← Takk for omtanken, men jeg vet utmerket godt hva jeg driver med Hvis dere hadde lest det jeg skrev, så hadde dere sett at jeg skulle legge kjøttet i marinade bestående av 50% olje og 50% eddik. Helt normal måte å marinere kjøtt på - utrolig godt blir det også. Hvorfor jeg marinerer indrefilet? Fordi den blir bedre på den måten. Jeg synes ikke den indrefileten som kommer rett fra butikk er tilstrekkelig mør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå