Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Skal flytte til ny leilighet og der skal jeg ha slike fliser i denne fargen i gangen og på bad. http://www.megaflis.no/index.php?pageId=4&...2=202&pId=JOQ1A Men lurer litt på hvilken farge jeg skal velge på fugene? Tenker litt på en lys farge, fordi da blir det ikke så mørkt inntrykk selv om flisene er mørke. Er det et helt håpløst valg med tanke på renhold, eller kan det gå bra dersom jeg feks impregnerer fugene med noe slags middel? Noen som vet?
Gjest Lea Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg tror at det hadde blitt fint med grått til de flisene. Ikke den lyseste, men den som heter bare "grå". Da får du fortsatt en fin kontrast og samtidig slipper du at fugene blir veldig misfarget. Dessuten kommer det jo litt an på veggene. Det er greit å ta igjen farger i rommet om det er mulig. Grått er jo relativt nøytralt da og jeg tror at kontrasten ville blitt for stor om du valgte noe som var for lyst (hvit eller lys grå).
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Enig med Lea=) Vanlig grått blir fint, det er tross alt gulv det gjelder. Så hvis du ikke ønsker å skure fuger så ikke velg hvit eller lys grå. Mvh Dingo:)
Titta Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Våre fliser i gangen minner litt om dine (men våre er litt spettet og virker derfor litt lysere selv om bunnfargen er ca den samme). Vi har koksgrå fuger og det er veldig fint hos oss hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Våre fliser i gangen minner litt om dine (men våre er litt spettet og virker derfor litt lysere selv om bunnfargen er ca den samme). Vi har koksgrå fuger og det er veldig fint hos oss hvertfall. ← Ja, koksgrå/antrasit er det peneste med så mørke fliser. Grå fugemasse blir for lyst, og fører bare til en vel kraftig oppruting av gulvet.
Gjest Kitten Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Ja, koksgrå/antrasit er det peneste med så mørke fliser. Grå fugemasse blir for lyst, og fører bare til en vel kraftig oppruting av gulvet. ← Det er jeg helt enig i.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Takk for svar. Går nok for en litt mørkere farge på fugene enn jeg først hadde tenkt. Blir nok mere praktisk også.
Mrs. B Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg vil også anbefale antrasitt (har det selv på bad og i gang) - det blir penest til så mørke fliser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå