Gjest ~Andungen~ Skrevet 24. januar 2003 #1 Del Skrevet 24. januar 2003 Hei! Endelig er det min tur å skulle velge farge i leiligheta! Jeg leier og har derfor ikke lagt spesielt med penger i maling ol tidligere. Nå ønsker huseier at jeg skal bytte leilighet og flytte noen etg ned. Får å få igjenom dette kommer han med mange lokkemidler, bla maling til rommene jeg ønsker å male. Leiligheta jeg har takket ja til er i utgangspunktet finere enn den jeg har, men når jeg likevell får maling så hvorfor ikke... Stua er gul. Har ikke sett den i dagslys enda, men jeg tror den er ganske mørk. Selv har jeg en ganske stor grå sofa som ruver godt. Ellers vet jeg ikke hva jeg har av møbler siden jeg og samboen benytter annledningen og flytter fra hverandre på samme tid... Sofan skal jeg iallfall beholde så der er jo et utgangspunkt. Ellers har vi de fleste møbler i bøk, men jeg vet jo ikke hvor mye av det jeg beholder. Og om jeg evnt kjøper bøk senere. Ellers har leiligheta sol om dagen og hele langveggen er vinduer, ganske gode lysforhold vil jeg tro. Noen tips til farge? Så var det badet... Her er det hvite fliser på veggene, helt hvite, nesten litt svømmehallpreg. Det er hvitt badekar og oppheng til dusjforheng. Det som er litt spesielt er at badet er delt i to; man kommer først inn på vaskerommet så er det en lett vegg med dør (ala garderoben på svømmehallen). På vakserombiten er veggene malt hvite, men veggen og døren på innsiden, inne på badet liksom, er malt blå. En sort gråblå. Tror ikke helt jeg likte fargen + at det var mye skraper. Denne døra kommer jeg til å ta bort, men veggen blir likevell stående. Jeg har et skap med blå dører som jeg har under vasken. Vurderte å male veggen i denne fargen hvis jeg skal ha noe farge der, ellers tenkte jeg på hvitt. Men det blir kanskje veldig hvitt da? Tenkte at det gikk å friske opp med dusjforheng og evnt noen merker til å ha på noen av flisene. For det finnes vell noen slike merker? Håper noen har tips. Skal prøve å skaffe noen fargekart i morgen. Dette blir skøy! Hilsen ~Andungen~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. januar 2003 #2 Del Skrevet 24. januar 2003 Lys Toscana er en farge som går til det meste ! Frisk opp badet med hvitt på veggene og velg et tema feks fisker eller sjøstjerner ( whatever ) og la det gå igjen på dusjforheng osv. Det går an å få tak i ting som er laget for å klistre på flisene. Hør i en baderomsbutikk eller en interiørbutikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2003 #3 Del Skrevet 27. januar 2003 Vi har nettopp pusset opp bad, vaskerom, wc og kjøkken. Og alt ble i hvite farger! Eggeskall og kremhvit. Det ble så fint og lyst! Kjempedeilig! Vi har ganske sterke/mørke farger i tre andre rom, så hvitt ble bare fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå