Gå til innhold

Innvandrer og det norske systemet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber med en som er muslim, riktig nok av den milde typen, alså ingen fundamentalist. Har i lang tid hatt samtaler med han gjennom arbeidsdagene og ofte snakker vi om religion. Han forteller hvor upopulær han har blitt pga av sin tilnærming til den norske levemåten. Han liker å jobbe og vet at han egnetlig kunne fått tilnærmet det samme i lønn fra staten av å sitte hjemme, viss han hadde gjordt som mange andre fra hans land. Han forteller at flere som kommer fra samme land som han, kommer opp hit, "skraper" sammen en familie, dvs at de gjerne tar en søster og noen barn som man er onkel til og drar på sosialkontoret. Her oppføres alle som en og samme familie og de får et hus å bo i. Her bor de i flere år, så drar mannen ned på sos.kontoret og forteller om skillsmissen og at han trenger en plass å bo, da får han en leilighet som han siden leier ut og bor forsatt med denne x'n som han kaller det. Sånne eksempler på utnyttig/lureri er helt normalt fra flere innvandrere. Min kollega fortalte også en gang om den norske naboen som hadde vært gjennom en skillsmisse og klarte så vidt å sitte med huset, en gang fikk han problemer med vaskemaskinen og gikk til sos.kontoret for å litt hjelp det var da snakk om 3-4tusen, bare så han klarte å komme seg gjennom en hard økonomisk måned, det var da snakk om et engangstilfelle. Denne naboen fikk blankt avslag siden han eigte huset han bodde i, i tillegg hadde han en bil som han også eigde. Min kollega tok da turen ned på sos.kontoret og oppga nesten samme grunn til hjelp, han måtte komme seg oppå økonomisk igjen, etter at han måtte kjøpe ny oppvaskemaskin. Han fikk den gangen 5500kr av sos.kontoret lett som bare det, fikk med seg pengene og dro rett til naboen og hjalp han.

Hvorfor skal det være så vanskelig å få litt hjelp til de som trenger det en gang i livet? Innvandrer, som min kollega sier, lærer hva de har rett på, og lærer hvordan de kan snylte systemet på enklest og beste måte lenge før de kan andre regler her i landet.

Tragisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil de ikke jobbe så send de tilbake. :frustrert:

Det er kun de som har økonomiske muligheter til å reise som kommer hit, å ikke de som virkelig trenger å få hjelp.

Klart de vet hva de får og har krav på når de kommer til norge.

Seff spekulerer de i det.

Ryktene går i de jalla landene, og mens vi ønsker dem velkommen inn i vårt land så skratter de av oss, håner vårt levesett, religion mens de kaller alle norske damer horer.

Vi nordmenn er ikke bra nok for dem til å være sammen med, men inn i landet vårt skal de :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...