Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Ser at folk skriver at de vasker dildoene sine med dildorens eller hvadetnåvar. Er dette nødvendig egentlig? Jeg har en analdildo som jeg bruker en gang iblandt, men pleier vanligvis bare skylle den godt i veldig varmt vann etterpå, og så lar jeg den tørke. Holder dette, eller blir det da igjen masse ekle/"farlige" ting som jeg ikke vil skal være der? (Ser ikke helt hvordan ekle ting skal klare å holde seg i live på en tørr ting av plastikk)
Laina Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Bakterier kan holde seg i live på tørre ting i plastikk, tror jeg... Men om det er nødvendig med dildorens, vet jeg ikke. Jeg bruker det. Men jeg antar det er andre desinfiserende væsker som kan fungere like greit. Og så lurer jeg på om ikke grønnsåpe kan fungere... Det brukes jo som kjent til å vaske sår på dyr osv. Men om det er bra nok, vet jeg ikke. Akkurat når det gjelder sexleketøy, syns jeg det er greit å være littegranne hysterisk.
Lizzee Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Dildoer og andre sexleketøy som ikke rengjøres ordentlig kan gi deg infeksjoner, sopp eller irritasjoner som ikke er særlig ønskelig. Vask med vann og en mild såpe holder i massevis. Dildorens fungerer kjempefint fordi det er en mild desinfisering og da vet du at leketøyet ditt er rent etterpå. Ellers så er det viktig at du ikke bruker dildoen i skjeden direkte etter at du har brukt den analt, men det vet du sikkert. Bakteriefloraen i stompen er det ikke særlig smart å overføre til skjeden. Tips!! Etter barbering av bikinilinjen/intimbarbering er det kjempesmart å smøre dildorens på huden etterpå! Da slipper du å få nupper og irritasjoner i huden! Lizzee
Gjest Cowgirl Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Fra CecileKjensli.com : Spesial rensemiddel for vibratorer er bare tull, og bør holdes langt unna vagina. Disse såkalte ”vibrator rensemidlene” ødelegger den naturlige bakteriefloraen i underlivet og kan føre til soppinfeksjon og kløe. Intimutstyret ditt vaskes på samme måte som underlivet, med mild såpe og vann. Gjerne med en klut, og pass på at det ikke kommer vann i batterikassa hvis vibratoren ikke er vanntett. Vet ikke om det er lov å sitere slik
Gjest Blondie65 Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Bruk Asan eller tilsvarende såpe til "der nede" så får du saken ren!
Lizzee Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Uansett hva man bruker (Asan, dildorens, vanlig såpe, grønnsåpe...) så skyller man vel godt av men varmt vann slik at det ikke er såpe/rens-rester igjen på dildoen? Hensikten er at dildoen er ren (ikke bakterier og heller ikke såperester) slik at man ikke får plager nedentil.
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 asan = sopp. ← Det visste jeg ikke! Så teit..
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Asan er også en såpe spesiallaget for "understells" vask.
Lizzee Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Dette står det å lese om Asan : "Asan mild spesialsepe er en såpefri hudvask spesielt utviklet for daglig vasking av underlivet. Asan har både lav pH og milde ingredienser, som ivaretar underlivets spesielle behov. Ved daglig bruk skaper Asan balanse i underlivet og opprettholder sunn og frisk hud. De milde ingrediensene forebygger ubalanse, irritasjon og kløe i underlivshuden. Asan skaper et miljø i underlivet som er ugunstig for uønskede bakterier og soppinfeksjoner. Likevel skader de ikke mikrofloraen som er i underlivet." Så "Asan = sopp" er nok feil Bruker Asan selv jeg og har aldri fått sopp av det!
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 Brukt asan og fått sopp 2 ganger av det. Så mer korrekt er vel asan + meg = sopp Men det er jo flott hvis det funker for dere andre.
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Å, jeg trodde at ordet "asan" betydde sopp jeg. det var ikke så morsomt likevel.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 hihi men nå skjønner jeg hvorfor du synes det var gøy da Asan - naturens egen soppfremkaller!
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #15 Skrevet 20. oktober 2006 Bruker kun vibrator i hardplast på klitoris. Skyller den i kokende vann og legger den til tørk, og har ikke hatt noen problemer med det.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #16 Skrevet 23. oktober 2006 asan = sopp. ← Dr Greve = sopp. Har aldri fått sopp av å bruke asan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå