Gå til innhold

P-piller og alder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat startet med yasmin pga uren hud. Problemet er at jeg har akuurat passert 30 år og røyker i tillegg! Jeg er livredd for blodpropp, og vet egntlig ikke om jeg tør fortsette. Syntes jeg har symptomer på alt farlig nå... Det er ikke noe moro..

Har prøvd kobberspiral, men blødde så mye.. Hormonspiral har jeg ikke lyst til å prøve.. Er redd huden blir værre..

Er det noen som kan berolige meg slik at jeg kan fortsette med pillene? Har ingen i nær slekt som har hatt blodpropp.

Skrevet

Heller kviser enn blodpropp spør du meg. Må da være noe annet enn yasmin (som forøvrig ikke pleier hjelpe mot kviser anyway) som må hjelpe på hudproblemene dine??

Jeg hadde ikke tatt sjangsen.

Skrevet

Går på p-piller jeg og. Legen min er bevisst på at jeg har passert 30, så han gav meg en p-pille type som er veldig mild. Ikke røyker jeg heller, men han var nå veldi bestemt da jeg var hos han sist.

Den du går på er kanskje ikke direkte mild, siden den hjelper på uren hud? Det får du nesten høre med legen , eller er det kanskje andre her inne som vet ?

Skrevet
Må da være noe annet enn yasmin (som forøvrig ikke pleier hjelpe mot kviser anyway) som må hjelpe på hudproblemene dine??

Kanskje litt bastant? Mine kviser forsvant iallfall med Yasmin...

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Moren min er nesten femti, men gikk på p-piller ihvertfall for to år siden. Hun har også litt kviser. Hun gikk på yasmin ganske lenge men har bytta de siste årene, husker desverre ikke til hvilket. Det er sikkert noen andre p-pille merker som er bedre enn yasmin (både mindre hormoner og bedre mot kviser). Hva med yasminelle, eller diane?

Gjest Gjest_maxifula_*
Skrevet

hei!

bare lurte på:

er det øklt fare for blodpropp ved bruk av p-piller, jo eldre man blir?

Skrevet

Det er uansett økt fare for blodpropp. Jeg fikk blodpropp for 7 år siden, og får ikke lov å bruke det, aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...