Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Å spørre kjæresten sin om h*n ser en fremtid i oss? Vil de freake helt ut, få helt panikk? Er det slikt spm som må stilles på en god dag?
juliannae Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Avhenger litt av dagsformen til begge, nytter ikke å spørre når h*n er superstresset og på vei ut av dørene. Men avhenger også av hvor lenge man har vært sammen, kan skremme bort de fleste ved å spørre etter en uke eller 2. Kommer ann på alderen og. For min del, kunne jeg tilbragt livet med de fleste når jeg var 16-20. Etterhvert stiller ting seg litt annerledes Tror bare det er en den som spørr som også kan svare på dette!
Gjest Juliess Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Det er et spørsmål jeg ville friket ut av, definitivt. Angående forhold liker jeg ikke å planlegge ting langt frem i tid. Mens andre igjen, liker å vite hva de skal mandag om 4 år og 2mnd, hehe..
Fiol Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Burde kanskje ikke gå rett på det spørsmålet heller. Kanskje heller snakke litt rundt det, om hva han har tenkt til å gjøre f.eks etter videregående, og videre med livet. Men kanskje ikke så lurt å spørre uke etter dere har blitt sammen heller liksom. Man burde kanskje kjenne hverandre litt bedre for å begynne å prate om sånt.
Scorpina Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Viktig poeng Fiol. Noen mannfolk kan vel få panikk hvis jenta begynner å snakke om fargen på huset og hvor skapet skal stå 3-4 uker inn i et nytt forhold (satt litt på spissen) Selv begynte vi å snakke om å få litt større plass å bo etter ca 9-10 mndr ilag. Så på prospekt og var på et par visninger etter ca 1 år og 3 mndr etterpå flytta vi inn i ny bolig (og her bor vi enda) Så for oss gikk det sånn steg-for-steg... Ingen forhastelse også prata vi mye om hva hver og en av oss "forventa" på en måte. Er jo ikke no særlig heller å være i et forhold hvis man ikke vet NOE om "hvor man går"... Den gylne middelvei muligens...?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Kommer nok at på alderen. Du har helt lov til å stille en gutt/mann på 30+ et spørsmål om hvor seriøs han er. Men er han seriøs, har han jo kanskje gitt uttrykk for det allerede, da. Mannfolka er flinkere enn kvinnene til å være tydelige når de vil!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 HVa med å stille dette spørsmålene til damene da? Hvordan tolker de det?
Malama Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 Det spørs jo helt når og hvor og hvem, både for kvinne og mann det vel? Jeg kan utmerket godt ta telefonen nå, ringe min kjæreste på jobb og spørøer ham om hvordan han ser fremtiden vår. Han vil tro det har klikka for meg, lure på om det er noe galt (hva som hadde fått meg til å lure på dette), men han vil slett ikke stikke av. Muligen tilbudt seg å komme fra jobb for å holde meg om jeg trengte det, men slett ikke stukket av. Jeg vet utmerket godt hvordan han ser fremtiden vår. Det er jo ikke så rart, for 4 måneder siden fridde han og om 8 måneder gifter vi oss. Vi har kjøpt hus sammen og har definitivt sett for oss en fremtid sammen ja. Hadde jeg spurt om det samme sånn rett etter jeg traff ham hadde nok svaret blitt noe annerledes... Vi snakka nok om "fremtiden" ganske tidelig, men ikke sånn kjempekonkrete spm, mer prat. Og det funka for oss. Men du må jo nesten ta det litt på feelingen da. Dette spør du ikke om på første date. Men du trenger neppe spørre om det når du er kommet til det stadiet jeg er. Så en plass innimellom der er det sikkert greit. Det er jo personavhengig også. Min kjære liker ikke å tenke for mye fremover. Jeg derimot kan fint bruke ei søvnløs natt på å "detaljplanlegge" de neste årene.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg og samboeren min snakker hele tiden om fremtiden, men nå har vi vært sammen i nærmere 3 år. Men vi snakket om det også før det hadde gått ett år - rett og slett fordi det ble en aktuell problemstilling siden jeg måtte flytte utenlands. Dersom forholdet har vart en stund - man har vært offisielle kjærester i feks mer enn ett år - så bør ikke denne type samtale komme som en overraskelse. Men dersom forholdet ikke er stabilt, eller man ikke har vært sammen særlig lenge kan det nok freake ut hvem som helst.
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 Dette kommer veldig an på alderen selvfølgelig, som flere sier. Men er man begge voksne, syns jeg det er et helt fair spørmål, og det skulle bare mangle at man ikke kan spørre kjæresten sin om det. Man må kunne få vite om den andre ser en fremtid med en (dette trenger overhodet ikke være det samme som å planlegge bryllup, barn eller noe), for man er vel ikke alltid interessert i å investere i et forhold om den andre ikke ser fremtiden i det. Dette skal selvføgelig heller ikke komme etter første daten, forutsetter nesten at dere har vært sammen en god stund. Det å kunne se en fremtid med noen - er ikke det samme som å kunne gi noen garantier om noe som helst. Jeg hadde ihvertfall ikke kastet bort tiden til en mann om jeg ikke så en fremtid med ham.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Riktig spørsmål til rett tid er halve svaret! Spør du oss om fasit på et slikt spørsmål vil jeg tørre å påstå at du kjenner ikke h*n godt nok ennå! Alt til sin tid og tro meg dersom du følger sunn fornuft vil du vite når tiden er inne!
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 Det bør nok stilles på en god dag ja, og ikke et par uker ut i forholdet. Ellers så er det et spørsmål som er på sin plass syns jeg.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #13 Skrevet 18. oktober 2006 Du kan jo starte med å spørre hvordan han ser fremtiden sin, og så etterhvert i samtalen spørre hvorvidt du er med i de planene, eller om han har tenkt så langt ennå..
LilleLy Skrevet 18. oktober 2006 #14 Skrevet 18. oktober 2006 Hvis man spør på en ordentlig måte mener jeg det ikke bør være noe problem. For min egen del ser jeg ikke noe vits i å være i et forhold dersom vi ikke ser noen fremtid i det.. Uansett hvor forelsket en måtte være
TheHairyToothfairy Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ser ingen problemer med spørsmålet. Men det er nok en fordel å ta det når det ikke fyker rundt med tusen gjøremål som helst burde vært gjort for en time siden. Og ta det for guds skyld ikke på telefon. Eller SMS. Eller MSN. Og vent nå til man har vært sammen litt, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå