Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt i tvil om jeg gjør noe feil nå, og vil gjerne ha deres synspunkt på dette.

Saken er at jeg har datet en type en gang, jeg var hos han en helg, for ett par uker siden.

Vi snakket senere og fant ut at ingen av oss hadde fått de store følelsene, men at vi likte hverandre og kunne tenke oss å treffes igjen for å se om det kunne bli noe mer etterhvert.

Men vi har sagt at vi har ingen forpliktelser til hverandre.

Jeg liker han egentlig veldig godt, føler det har sniki seg på litt mer følelser ietterkant av møtet vårt. Har ikke sagt noe om det til han, så aner ikke om han føler det samme. Han spør stadig om jeg truffet noen nye osv, men kan jo bare være nysgjerrighet..

Vi har ganske mye sms og msn kontakt, bor ett stykke unna hverandre.

Så problemet... Til helgen er jeg bedt på date av en annen mann, som virker interessant. Jeg har lyst til det, men samtidig føler jeg at jeg det er galt på en måte...pga han første....

Men er det egentlig det? Vi er jo ikke sammen, og er enige om at vi har ingen forpliktelser osv.

Hadde jeg visst han likte meg som litt mer enn en venn hadde jeg nok droppet daten til helga, men han har ikke sagt noe om det...og ikke vil jeg spørre heller siden vi var enige om at vi ikke hadde de følelsene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde glatt datet han nye. Som du sier, du har jo ingen forpliktelser overfor han gamle. Dere ble jo enig om det.

Skrevet

Ikke noe galt med det. Som du sier har dere jo ingen forpliktelser, så da mener jeg at det er fritt fram. Daten kan jo bli kjempebra!

Man lever bare en gang, og bør ikke bruke tiden på å ha dårlig samvittighet ;)

Gjest Juliess
Skrevet

Date han nye. Hadde han "forrige" vært interessert, burde han ha tatt kontakt. Dessuten.. du forplikter deg jo ikke til noe selv om du dater en ny kar, se på det som en spennende anledning til å bli bedre kjent med en ny person :)

Skrevet

Jeg vil si det blir feil siden du sier at du har utviklet følelser for han første.

Finn ut hva status er med han første, om det er blitt gjensidige følelser, før du dater han neste.

:)

Skrevet
Jeg er litt i tvil om jeg gjør noe feil nå, og vil gjerne ha deres synspunkt på dette.

Saken er at jeg har datet en type en gang, jeg var hos han en helg, for ett par uker siden.

Vi snakket senere og fant ut at ingen av oss hadde fått de store følelsene, men at vi likte hverandre og kunne tenke oss å treffes igjen for å se om det kunne bli noe mer etterhvert.

Men vi har sagt at vi har ingen forpliktelser til hverandre.

Jeg liker han egentlig veldig godt, føler det har sniki seg på litt mer følelser ietterkant av møtet vårt. Har ikke sagt noe om det til han, så aner ikke om han føler det samme. Han spør stadig om jeg truffet noen nye osv, men kan jo bare være nysgjerrighet..

Vi har ganske mye sms og msn kontakt, bor ett stykke unna hverandre.

Så problemet... Til helgen er jeg bedt på date av en annen mann, som virker interessant. Jeg har lyst til det, men samtidig føler jeg at jeg det er galt på en måte...pga han første....

Men er det egentlig det? Vi er jo ikke sammen, og er enige om at vi har ingen forpliktelser osv.

Hadde jeg visst han likte meg som litt mer enn en venn hadde jeg nok droppet daten til helga, men han har ikke sagt noe om det...og ikke vil jeg spørre heller siden vi var enige om at vi ikke hadde de følelsene.....

Når jeg leser ting som det her blir jeg sittende å måpe litt. For jeg skjønner ikke helt hva du mener? Jeg fungerer ikke på den måten. Vitende om at jeg kansje missforstår deg. Men når jeg møter en jeg liker og kansje begynner å få litt følelser for, så har jeg kun følelser og ikke minst lyst, til denne ene personen, alene. Jeg føler ikke for å gå på date med andre da i det hele tatt. Det kunne ikke falle meg inn.

Så det eneste jeg kan si da, er at du helt klart burde gå på date med en andre også, for den første personen kan umulig ha gjort nok intrykk på deg til å tenke som meg.

Skrevet
Når jeg leser ting som det her blir jeg sittende å måpe litt. For jeg skjønner ikke helt hva du mener? Jeg fungerer ikke på den måten. Vitende om at jeg kansje missforstår deg. Men når jeg møter en jeg liker og kansje begynner å få litt følelser for, så har jeg kun følelser og ikke minst lyst, til denne ene personen, alene. Jeg føler ikke for å gå på date med andre da i det hele tatt. Det kunne ikke falle meg inn.

Så det eneste jeg kan si da, er at du helt klart burde gå på date med en andre også, for den første personen kan umulig ha gjort nok intrykk på deg til å tenke som meg.

Jeg er ikke forelska i han, jeg bare liker han godt, og det kunne sikkert utviklet seg til noe mer om vi hadde møttes flere ganger.

Men så vidt jeg vet føler ikke han annet enn vennskap, og da føler jeg det blir litt dumt å sitte å vente på han.

Å treffe andre vil sikkert hjelpe meg å få han litt avstand også.

Mulig det er rart av meg.....

Skrevet

Du må uansett gå bak ryggen på den første daten din, noe som blir feil. Enten dropper du den første daten eller så fortsetter dere synes jeg. Om det ikke fungerer, er det nok fortsatt muligheter hos nestemann!

Skrevet

Hm.. For det første synes jeg det er rart at andre kan fortelle deg hva som er rett og galt. Det er det nok bare du som kan finne ut av. Ett forhold bør vel baseres på tillitt og det beste er kanskje å si det rett ut til han du liker? At du er usikker på om han føler det samme?

Skrevet
Du må uansett gå bak ryggen på den første daten din, noe som blir feil. Enten dropper du den første daten eller så fortsetter dere synes jeg. Om det ikke fungerer, er det nok fortsatt muligheter hos nestemann!

Men altså, jeg går jo ikke bak ryggen på han.

Vi er ikke sammen, vi har møttes en gang bare. Hadde han gitt uttrykk for at han ville noe mer, hadde jeg ikke tenkt på å date andre en gang.

Vi har fortsatt sms/msn kontakt, flørting osv, men ikke noe mer, og han har jo sagt han ikke har sånne følelser for meg.....

Hmm, nei, tror jeg treffer han andre jeg, kan jo ikke sitte å være "trofast" mot en som bare ser på meg som en å flørte med.

Skrevet

Ja du gjør det du har samvittighet til. Hva hvis han du liker spør deg om du har truffet/treffer andre? Hva svarer du?

Skrevet
Ett forhold bør vel baseres på tillitt og det beste er kanskje å si det rett ut til han du liker? At du er usikker på om han føler det samme?

Det beste hadde jo vært å si det ja, men jeg er redd det kan ødelegge litt.

Vi var enige om at vi kunne treffes igjen, siden vi begge det samme (ikkeno) og at det da var ukomplisert og ryddig å treffes mere for å se.

Men om jeg nå sier at jeg plutselig liker han litt bedre, så syns han kanskje det er best å ikke treffes mer, om han ikke har fått samme følelser......

Og jeg vil jo se han igjen, kanskje han også endrer syn da, for vi liker jo hverandre godt....

Men samtidig kan det være han også har forandret litt syn allerede, men heller ikke vil si det til meg, av samme grunn....

Herregud, så vanskelig alt skal være. (Og vi er ikke 14, hehe......)

Skrevet
Ja du gjør det du har samvittighet til. Hva hvis han du liker spør deg om du har truffet/treffer andre? Hva svarer du?

Da sier jeg sannheten.

Som sagt har vi ingen forpliktelser ovenfor hverandre, og står fritt til å gjøre som vi vil. Det har vi snakket om.

Skrevet

Nei ikka sant...:)

Når du sier at du er redd det vil ødelegge det hvis du sier det, så er vel ikke det så kult.. Er kanskje ikke så bra å lyve når man skal starte ett forhold? Da er du på en måte ikke deg selv ovenfor han..

Skrevet
Nei ikka sant...:)

Når du sier at du er redd det vil ødelegge det hvis du sier det, så er vel ikke det så kult.. Er kanskje ikke så bra å lyve når man skal starte ett forhold? Da er du på en måte ikke deg selv ovenfor han..

Hehe, nei men jeg lyver jo egentlig ikke, jeg bare forteller ikke at jeg liker han litt :)

Og om vi skulle starta ett forhold hadde jeg vært glad og dønn åpen jeg, jeg vet jo bare ikke om han vil, eller fortsatt bare ser på meg som en flørtevenn :)

Og nei, jeg er ikke helt meg selv, jeg later som han bare er en kamerat jeg flørter med, selv om jeg kunne tenkt meg å utviklet det videre :)

Skrevet

Ja ok.. Hvordan kan han da vite om han liker deg hvis du later som?

Skrevet
Ja ok.. Hvordan kan han da vite om han liker deg  hvis du later som?

Nei ikke sant... Derfor det er så vanskelig.

Jeg burde jo si det, men om han forsatt bare har vennefølelser, ødelegger jeg alt, istedet for at han kanskje kan utvikle noen følelser han også, om vi treffes mere. For da kommer han til å trekke seg vekk, siden det da blir komplisert.

Men han vet hvordan jeg er som person, har vært meg selv hele veien jeg, både før, under og etter møtet vårt.

Eneste jeg holder skjult er at jeg liker han mer enn som en venn, de følelsene har kommet de siste dagene.....

Skrevet

Ja skjønner.. Jeg tror det er lurt å ta sjansen å fortelle han akkurat hvordan du føler det. Trekker han seg unna så er han kanskje ikke mannen for deg? Å begynne ett forhold med å være usikker er så slitsomt..

Skrevet
Ja skjønner.. Jeg tror det er lurt å ta sjansen å fortelle han akkurat hvordan du føler det. Trekker han seg unna så er han kanskje ikke mannen for deg? Å begynne ett forhold med å være usikker er så slitsomt..

Jeg tror også det er lurt, men det er det helv...s motet da.

Vil ikke miste han som en venn heller liksom....

Nei, tror jaggu jeg skal fortelle det i morgen, så får det briste eller bære.

Føler han ikke det samme som meg, vet jeg det hvertfall og slipper ha dette dumme lille håpet, og kan heller date andre med god samvittighet.

Jepp, det gjør jeg, takk for hjelpen med å klarne opp tankene :klem:

Skrevet

Å det høres bra ut!! Og du vil vel ikke ha venner som ikke kan ta deg for den du er??

U go girl!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...