Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #41 Skrevet 18. oktober 2006 Juridisk er saken klar. Om man innleder samleie med en bevisstløs person, som ikke har gitt samtykke, er det voldtekt - det er uvesentlig hvorvidt personen reagerer senere. ← Galt. Hvis jeg i morgen våkner opp i min egen seng med en deilig dame oppå meg - det være seg en partner eller en ukjent - lar jeg henne fortsette. Da er det ikke på noen måte voldtekt. Som sagt, spørsmålet er om han var i stand til å avbryte det. Man kan si det juridisk sett var voldtekt inntil han var såpass våken at han kunne avbryte det, men det er irrelevant så lenge han ikke gjorde det da han fikk anledning til det.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #42 Skrevet 18. oktober 2006 Det stemmer, men denne mannen ble vel utledd av alle andre menn som en idiot og en pingle. Jeg mener: Hvor fælt er det at en dame suger penisen din ? Det er bare fælt hvis dama er grusomt stygg og ekkel, og selv da spiller det forsåvidt liten rolle. Menn har et meget praktisk forhold til slike ting. Hallo???? Jeg tror faktisk ikke at alle menn tenker og føler som deg. Folk er forskjellig, og godt mulig noen menn hadde tenkte slik, men langt fra alle. Menn har også følelser, og sier en mann nei, og han blit tatt mot sin vilje, tror jeg ikke han ville likt det. Eller er det slik at alle menn som sier nei egentlig mener ja................???? Tror ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #43 Skrevet 18. oktober 2006 Galt. Hvis jeg i morgen våkner opp i min egen seng med en deilig dame oppå meg - det være seg en partner eller en ukjent - lar jeg henne fortsette. Da er det ikke på noen måte voldtekt. Som sagt, spørsmålet er om han var i stand til å avbryte det. Man kan si det juridisk sett var voldtekt inntil han var såpass våken at han kunne avbryte det, men det er irrelevant så lenge han ikke gjorde det da han fikk anledning til det. ← Sitert fra Lovdata(min uthevning): "§ 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år. "
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #44 Skrevet 18. oktober 2006 "§ 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller ← Korrekt, det er som jeg sier. Det er hvorvidt han var i stand til å avbryte det som er avgjørende.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #45 Skrevet 18. oktober 2006 Skjerpings trådstarter, ta deg en pille, snakk med dama di og la hun ta avgjørelsen. Du tok ikke initiativet nei, men takka ikke nei heller. Ja, du har vært utro! Juliannae har et godt poeng når de tkommer til det kroppslige også, min kjære fungerer som hun beskrev. Tukler jeg med han så våkner han, men alle er jo ikke like... ← Dette er jo å snu saken fullstendig på hodet. Det er vertinnen som er den skyldige her ! TS er etter min oppfatning innocent, selv om han ikke agerte 100% politisk korrekt da han våknet. Hvis han forteller sannheten til samboeren sin, vil han bli kastet rett ut hjemmefra. Det eneste han kan gjøre, er selvfølgelig å holde fullstendig kjeft. Og håpe at vertinnen også gjør det.
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #46 Skrevet 18. oktober 2006 Det er vertinnen som er den skyldige her ! TS er etter min oppfatning innocent, selv om han ikke agerte 100% politisk korrekt da han våknet. ← Halvveis enig. Selv hvis jeg hadde hatt verdens søteste kone og barn hjemme, vet jeg ikke om jeg hadde klart å si stopp hvis jeg våknet etter en kanonfyll med en superdeilig dame som red meg dagen etter. Men folk som har vært ute en vinternatt før havner ikke så lett i slike situasjoner. Jeg har aldri vært utro, men som single har jeg hatt sex med venninner jeg på forhånd var 100% sikker på at jeg ikke skulle ha sex med. Det er bra å vite at man kan feile.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #47 Skrevet 18. oktober 2006 Halvveis enig. Selv hvis jeg hadde hatt verdens søteste kone og barn hjemme, vet jeg ikke om jeg hadde klart å si stopp hvis jeg våknet etter en kanonfyll med en superdeilig dame som red meg dagen etter. Men folk som har vært ute en vinternatt før havner ikke så lett i slike situasjoner. Jeg har aldri vært utro, men som single har jeg hatt sex med venninner jeg på forhånd var 100% sikker på at jeg ikke skulle ha sex med. Det er bra å vite at man kan feile. ← Selvfølgelig hadde du ikke sagt stopp. Vær ærlig mot deg selv og alle oss andre
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #48 Skrevet 18. oktober 2006 Er du helt på jordet??? Klart du har vært utro! Du lot det fortsette, du likte det til og med, og du og henne har nå en "hemmelighet" som du skjuler for dama di. Er vel en like vond måte å bli sviktet på dette som noe annet....bortsett ifra at det ikke er et forhold som har pågått over tid. (Men det kan det vel også bli kanskje...?) Nei, synes absolutt ikke du har noen unnskyldning. Er like utro som alle andre som har vært utro. Eneste måten du kunne kommet deg ifra dette på, var å stoppe og stikke så fort som f... da du oppdaget hva som skjedde. Vet det sikkert var vanskelig, men fristelser er ofte vanskelig å motstå, som for alle andre som er utro..
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #49 Skrevet 18. oktober 2006 Korrekt, det er som jeg sier. Det er hvorvidt han var i stand til å avbryte det som er avgjørende. ← Så det er med andre lov å innlede samleie med en sovende person...så når du har holdt på til det holder på å gå for deg kan du vekke den andre personen? Det er per din definisjon ikke voldtekt.
Gjest chillERN Skrevet 18. oktober 2006 #50 Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Dersom jeg våkner og ser at noen knuller meg og lar det fortsette er det utroskap JA! Jeg hadde ikke stussa på å kalle det voldtekt om vedkommende hadde hatt noe i mot at hun red ham, men han likte det jo... ← Halloooo. Han valgte det ikke. Det er forskjell paa aa ikke vite hva en skal gjöre/ si ifra/ avverge, og paa det aa initiere SELV. Mulig han var FEIG, men han var faen meg ikke UTRO. Det er han som er offeret her. Hvorfor faen skal han faa en ekstra fölelsesmessig belastning/bli kasta ut, bare fordi noen her har IDEOLOGISKE griller i hue? . innlegget er redigert iht. Kvinneguidens regler. Trille (mod) Endret 18. oktober 2006 av Trille
Gjest Blondie65 Skrevet 18. oktober 2006 #51 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg synes det er direkte skremmende å lese hva enkelte av jentene her inne skriver. Hvis det hadde vært omvendt - hun sovnet kanondritings og våknet av at han var i full gang og ikke gjorde anskrik og satte seg til motverge, er det da plutselig ikke voldtekt? I lovens forstand er dette voldtekt - siden voldtektsparagrafen inneholder en straffebestemmelse om sex med bevisstløs person. At mannen er forvirret når han våkner i en situasjon som sikkert er pirrende og ikke hopper ut av sengen og løper med en gang forminsker ikke det faktum at det var en voldtekt. Men det er en formildende omstendighet for voldtekten at han ikke satte seg til motverge når han våknet. Dog er det altså LIKE FULLT en voldtekt. Er det fornuftig å drikke seg så full at man kan bli utsatt for slike situasjoner? Nei. Er der fornuftig å sovne i slike situasjoner? Nei. Men er det dermed lov å utnytte situasjonen? NEI! Hvis han hadde satt seg til motverge og kommet hjem til partneren, hadde han da risikert utkastelse? Det tror jeg faktisk når jeg leser hvordan dere skriver her inne. Han blir ikke trodd fordi han er en stor sterk mann som skal kunne sette seg til motverge. Hva om det var lille meg som lå under en stor sterk mann, og ikke kan sette meg til motverge for jeg tør ikke, er det mindre voldtekt da? Det er en VENNINNE av mannen som holder på slik, ikke en vilt fremmed. Hvor lett er det i en slik situasjon å sende henne på gulvet mens man stikker? Da er man jo garantert at innen man er kommet hjem har partneren fått høre en helt annen versjon av virkeligheten. Det er voldsomt for en forventning dere har til rasjonell tankegang fra en person som våkner - sikkert gradvis også - i bakfylla - av å bli tatt. Moralen er: sovne aldri på fest - du kan bli voldtatt - og du må bare ikke tro at du blir trodd i ettertid når du sier det var voldtekt.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #52 Skrevet 18. oktober 2006 Er du helt på jordet??? Klart du har vært utro! Du lot det fortsette, du likte det til og med, og du og henne har nå en "hemmelighet" som du skjuler for dama di. Er vel en like vond måte å bli sviktet på dette som noe annet....bortsett ifra at det ikke er et forhold som har pågått over tid. (Men det kan det vel også bli kanskje...?) Nei, synes absolutt ikke du har noen unnskyldning. Er like utro som alle andre som har vært utro. Eneste måten du kunne kommet deg ifra dette på, var å stoppe og stikke så fort som f... da du oppdaget hva som skjedde. Vet det sikkert var vanskelig, men fristelser er ofte vanskelig å motstå, som for alle andre som er utro.. ← Det er vel DU som er helt på jordet her ! TS hadde ikke bedt om dette, og kunne ikke noe for det som skjedde. Men takket være sånne forvirrede personer som deg, som ALLTID vil klandre menn, så er han smart nok til aldri å fortelle dette til noen. Han vet at ærlighet vil føre til den sikre undergang for ham.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #53 Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Halloooo. Han valgte det ikke. Det er forskjell paa aa ikke vite hva en skal gjöre/ si ifra/ avverge, og paa det aa initiere SELV. Mulig han var FEIG, men han var faen meg ikke UTRO. Det er han som er offeret her. Hvorfor faen skal han faa en ekstra fölelsesmessig belastning/bli kasta ut, bare fordi noen her har IDEOLOGISKE griller i hue? ← Helt enig med deg. Det er masse knallharde angrep på TS fra de politisk korrekte damene her inne. De vil helst brenne ham på bålet, selv om det var jenta som tok for seg ! Hvis mannen voldtar, skal han straffes. Hvis han blir voldtatt, skal han også straffes ! Ikke rart TS klokelig holder helt kjeft om hele episoden. Sitatet er redigert. Trille (mod) Endret 18. oktober 2006 av Trille
Eve Luna Skrevet 18. oktober 2006 #54 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg syns dette er voldtekt. Du har ikke vært utro. Men uansett om dette er voldtekt eller utroskap så syns jeg ikke du bør fortelle det til din samboer. Hva forventer du at hun skal gjøre med den informasjonen? Du overfører din byrde til henne. Det er helt sikkert utrolig vanskelig å gå med disse tankene rundt. Men belegg deg på at du kanskje må bære denne smerten alene. Du vil sikkert etter hvert glemme denne episoden mer og mer og vil kunne vende tilbake til ditt normale liv. Hvis din samboer noen sine finner ut om dette, så syns jeg du bør fortelle henne absolutt alt. Det samme gjelder hvis den moralske smerten blir for stor for deg. Da ville jeg søkt trøst og forståelse fra samboeren. Det kan gått hende at hun reagerer med å kaste deg ut når hun finner ut av det. Men du må vite at det vil komme som en sjokk til henne. DU må gi henne tid til å tenkte om det litt og bearbeide det hele. Så kan du snakke med henne igjen og forklare alt. Hun vil sikkert vise mer forståelse enn du tror. Du bør absolutt kutte ut all kontakt med vertinen og som det er sagt tidligere teste deg. Lykke til. Håper du finner en løsning på dette. Og hold oss oppdatert om hva du bestemmer deg for.
juliannae Skrevet 18. oktober 2006 #55 Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Siden jeg leste dette i går har jeg faktisk tenkt litt på det! Jeg vet ikke noe om hvor gammel dere er, men håper ikke denne damen er i "panikkalderen" og hun har brukt for deg at du skal bli far til hennes barn! Da kan dette bli komplisert for deg, TS! Endret 18. oktober 2006 av juliannae
Liskat Skrevet 18. oktober 2006 #56 Skrevet 18. oktober 2006 Siden jeg leste dette i går har jeg faktisk tenkt litt på det! Jeg vet ikke noe om hvor gammel dere er, men håper ikke denne damen er i "panikkalderen" og hun har brukt for deg at du skal bli far til hennes barn! Da kan dette bli komplisert for deg, TS! ← Det er med tanke på slike episoder jeg faktisk kan si meg enig i at menn av og til bør ha rett til å kreve abort, eller i alle fall at de ikke skal kunne bli tvunget til å gi barnebidrag og slikt. Vanskelig å gjennomføre, men i enkelte tilfeller bør menn ha noen rettigheter til å beskytte seg.
animelona Skrevet 18. oktober 2006 #57 Skrevet 18. oktober 2006 Det er med tanke på slike episoder jeg faktisk kan si meg enig i at menn av og til bør ha rett til å kreve abort, eller i alle fall at de ikke skal kunne bli tvunget til å gi barnebidrag og slikt. Vanskelig å gjennomføre, men i enkelte tilfeller bør menn ha noen rettigheter til å beskytte seg. ← Enig! Hvis han anmelder det, og hun blir dømt skyldig, så vil han vel ikke måtte betale barnebidrag hvis hun blir gravid? Synes seriøst han burde anmelde det altså. Har faktisk tenkt på dette siden i går, og nevnte det for sambo også, og vi er begge enige om at dette må ansees for å være voldtekt. En ganske vanlig reaksjon når man har blitt voldtatt er å få skyldfølelse og lure på om man selv var skyld i voldtekten... Tenk over det TS! Du må ikke la denne vertinne slippe unna!!! (ps: hvordan viste du forresten at det var vertinnen som pula deg hvis du lata som om du sov?)
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #58 Skrevet 18. oktober 2006 Enig! Hvis han anmelder det, og hun blir dømt skyldig, så vil han vel ikke måtte betale barnebidrag hvis hun blir gravid? Synes seriøst han burde anmelde det altså. Har faktisk tenkt på dette siden i går, og nevnte det for sambo også, og vi er begge enige om at dette må ansees for å være voldtekt. En ganske vanlig reaksjon når man har blitt voldtatt er å få skyldfølelse og lure på om man selv var skyld i voldtekten... Tenk over det TS! Du må ikke la denne vertinne slippe unna!!! (ps: hvordan viste du forresten at det var vertinnen som pula deg hvis du lata som om du sov?) ← Trådstarter her. Konklusjonen på saken er at jeg holder kjeft for evig og alltid. Det kommer intet godt ut av at jeg forteller dette til noen. Jeg blir aldri trodd, og jeg blir garantert kastet på gata. Håper også at "vertinnen", som jeg forøvrig kjenner fra før (men ikke seksuelt) holder tett. Jeg tror ikke hun har noen interesse av at dette kommer ut, men kanskje hun sier det likevel en vakker dag, f.eks i fylla til en venninne. Men da blir kanskje historien slik at vi hadde frivillig sex, og at jeg var den aktive. En kvinne vil neppe innrømme at hun har forgrepet seg på en sovende/delvis bevisstløs mann, det høres jo forferdelig ut. Hvis historien kommer ut, er jeg sannsynligvis en død mann. Jeg håper altså at jeg ikke har fått en kjønnssykdom, at hun ikke er gravid, og at samboer aldri finner det ut. Synes forøvrig at de kvinner her inne som brøler at jeg har vært UTRO !!! burde dempe seg mange hakk. Situasjonen kom fullstendig overraskende på meg, og jeg var som nevnt beruset og kom ut av en tung søvn. Jeg trodde vel egentlig at jeg drømte når jeg åpnet øynene og skjønte hva som skjedde, og jeg fikk orgasme rett etterpå. Ifølge de politisk korrekte burde jeg altså straks - i løpet av 2 sekunder -ha reist meg opp, kastet jenta på gulvet og holdt en moralsk tordentale om at dette går ikke an osv. Men det hadde vel heller ikke vært nok. Min penis var inne i henne, og jeg er da pr. definisjon uansett UTRO !! Takker imidleritd for alle støtteerklæringer fra dere andre
animelona Skrevet 19. oktober 2006 #59 Skrevet 19. oktober 2006 Trådstarter her. Konklusjonen på saken er at jeg holder kjeft for evig og alltid. Det kommer intet godt ut av at jeg forteller dette til noen. Jeg blir aldri trodd, og jeg blir garantert kastet på gata. Håper også at "vertinnen", som jeg forøvrig kjenner fra før (men ikke seksuelt) holder tett. Jeg tror ikke hun har noen interesse av at dette kommer ut, men kanskje hun sier det likevel en vakker dag, f.eks i fylla til en venninne. Men da blir kanskje historien slik at vi hadde frivillig sex, og at jeg var den aktive. En kvinne vil neppe innrømme at hun har forgrepet seg på en sovende/delvis bevisstløs mann, det høres jo forferdelig ut. Hvis historien kommer ut, er jeg sannsynligvis en død mann. Jeg håper altså at jeg ikke har fått en kjønnssykdom, at hun ikke er gravid, og at samboer aldri finner det ut. Synes forøvrig at de kvinner her inne som brøler at jeg har vært UTRO !!! burde dempe seg mange hakk. Situasjonen kom fullstendig overraskende på meg, og jeg var som nevnt beruset og kom ut av en tung søvn. Jeg trodde vel egentlig at jeg drømte når jeg åpnet øynene og skjønte hva som skjedde, og jeg fikk orgasme rett etterpå. Ifølge de politisk korrekte burde jeg altså straks - i løpet av 2 sekunder -ha reist meg opp, kastet jenta på gulvet og holdt en moralsk tordentale om at dette går ikke an osv. Men det hadde vel heller ikke vært nok. Min penis var inne i henne, og jeg er da pr. definisjon uansett UTRO !! Takker imidleritd for alle støtteerklæringer fra dere andre ← Men denne kjærringa fortjener da virkelig å bli straffa! Synes du gjør både deg selv og henne (hun kan gjøre det igjen med andre menn...) en bjørnetjeneste! Synes det er ufattelig synd at folk som blir voldtatt ikke går videre med det fordi de er så redd for å ikke bli trodd. Ikke rart at det skjer så mange voldtekter da, når den som blir voldtatt uansett ikke tørr å anmelde det. Jeg synes faktisk at du skal anmelde deg UTEN å si noe til kjæresten din først. Hun vil garantert få vite det etterhvert, men når hun da spør om hvorfor du ikke fortalte noe så kan du si at du var livredd for at hun ikke ville tro deg. Da tror jeg hun mest sannsynlig vil tro deg... Tenk over det! Den dårlige samvittigheten, frykten for at voldtektskjærringa skal røpe seg eller bli gravid og skammen du kanskje føler vil tære på psyken din og kanskje gi deg store problemer etterhvert. Hvis du tar affære og anmelder forholdet nå så har du iallefall gjort det du kunne. Du kan spille med åpne kort ovenfor kjæresten din og du får (og det er kanskje det viktigste av alt) bearbeida det hele og kan prate om det sånn at du slipper å sitte inne med den mørke hemmeligheten helt alene. Ønsker deg lykke til, gjest!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #60 Skrevet 19. oktober 2006 Men denne kjærringa fortjener da virkelig å bli straffa! Synes du gjør både deg selv og henne (hun kan gjøre det igjen med andre menn...) en bjørnetjeneste! Synes det er ufattelig synd at folk som blir voldtatt ikke går videre med det fordi de er så redd for å ikke bli trodd. Ikke rart at det skjer så mange voldtekter da, når den som blir voldtatt uansett ikke tørr å anmelde det. Jeg synes faktisk at du skal anmelde deg UTEN å si noe til kjæresten din først. Hun vil garantert få vite det etterhvert, men når hun da spør om hvorfor du ikke fortalte noe så kan du si at du var livredd for at hun ikke ville tro deg. Da tror jeg hun mest sannsynlig vil tro deg... Tenk over det! Den dårlige samvittigheten, frykten for at voldtektskjærringa skal røpe seg eller bli gravid og skammen du kanskje føler vil tære på psyken din og kanskje gi deg store problemer etterhvert. Hvis du tar affære og anmelder forholdet nå så har du iallefall gjort det du kunne. Du kan spille med åpne kort ovenfor kjæresten din og du får (og det er kanskje det viktigste av alt) bearbeida det hele og kan prate om det sånn at du slipper å sitte inne med den mørke hemmeligheten helt alene. Ønsker deg lykke til, gjest! ← Å anmelde noen til politiet for voldtekt er en meget alvorlig affære. Da bør man ha gode beviser for hånden, f.eks blåmerker, sæd i vagina og (helst) vitner som kan ha hørt eller sett noe. I denne saken vil ord stå mot ord og jenta vil naturligvis blånekte for alt. Rimelig tvil om skyld vil komme den tiltalte tilgode i straffesaken, og hun vil derfor ikke bli dømt for voldtekt. TS risikerer å bli kastet ut hjemmefra dersom denne historien kommer ut, derfor må han holde munn og aldri anmelde saken heller. Han kan ikke vinne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå