the Sun Skrevet 17. oktober 2006 #21 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg tror desverre du blir møtt på samme måte som en del damer som forteller at de har blitt voldtatt på nachspiel :-( Ofte er fordømelsen av offeret nesten like stor som den som begår overgrepet. Det er vansklig å bevise noe og situasjonen kan bli fastlåst for deg. Vet ikke om jeg kan anbefalle deg å fortelle noe siden det muligens forsterker din oppfallelse av deg selv som offer. Så om du kan leve med det uten å tenke på deg som et offer så vurder veldig om du sier noe eller ei. Vurdere eventuellt å søk hjelp av profesjonelle siden de vet mer om langtidsvirkninger skyld, skam, ditt selvbilde og i forhold til din kjæreste. Ønsker deg LYKKE TIL framover, håper du kommer deg videre!!!
Gjest Bellatrix Skrevet 17. oktober 2006 #22 Skrevet 17. oktober 2006 Det stemmer, men denne mannen ble vel utledd av alle andre menn som en idiot og en pingle. Jeg mener: Hvor fælt er det at en dame suger penisen din ? Det er bare fælt hvis dama er grusomt stygg og ekkel, og selv da spiller det forsåvidt liten rolle. Menn har et meget praktisk forhold til slike ting. Voldtektsbestemmelsene i straffeloven er beregnet på menn som begår overgrep mot kvinner (eventuelt mot andre menn), selv om det jo teoretisk er riktig at også kvinner kan straffes for overgrep mot menn. Men det blir mest teoretisk, fordi mannen neppe kan utsettes for "voldtekt" av kvinnen, ettersom han alltid vil være fysisk sterkere og kan forsvare seg/avverge det hele, hvis han vil. ← Fullstendig uenig. Det er lettere for en mann å voldta en kvinne, men menn kan også bli voldtatt og jeg tror også de kan føle seg krenket. At du ler av menn som blir voldtatt sier mer om deg enn både den som voldtar og den som anmelder det, uansett kjønn.
Gjest LilSweetie Skrevet 17. oktober 2006 #23 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg vet ikke om du tenker helt klart hvis du er delvis i drømmeland, iferd med å få orgasme og situasjonen ikke er truende..? Det lille hodet (eventuelt klitoris) har i slike situasjoner definitivt overtaket på den kjølige fornuft. Lett å være etterpåklok, men der og da så koker det i systemet. ← Nåja, er alltid mulig å tenke Men som sagt mener jeg at dette er i gråsonen, og at det sannsynligvis vil være best for alle parter om han prøver å komme videre uten å si noe og da kanskje ødelegge forholdet.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #24 Skrevet 17. oktober 2006 Det er dumt når slike ting skjer, det ødelegger forholdl, uansett om man forteller eller ikke. Hvis du ikke forteller vil det allikevel gå å plage deg og påvirke ditt forhold til kjæresten din. Men hvis du forteller blir du nok sannsynligvis ikke trodd, hvis kjæresten er som du beskriver. Skikkelig dumt og skikkelig skikkelig dårlig gjort av denne vertinna. Sånne mennesker er så utrolig lavmål, hun fortjener jo at du anmelder henne. Arg, blir så sint på sånne damer som absolutt skal gå etter opptatte menn. Flau på mitt kjønns vegne
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #25 Skrevet 18. oktober 2006 Nåja, er alltid mulig å tenke Men som sagt mener jeg at dette er i gråsonen, og at det sannsynligvis vil være best for alle parter om han prøver å komme videre uten å si noe og da kanskje ødelegge forholdet. ← Det er helt klart en voldtekt juridisk sett. Seksuell omgang/samleie med en bevisstløs person er automatisk overgrep/voldtekt - man trenger ikke påvise at man har ytt aktiv motstand heller. Problemet for denne mannen blir, som mange kvinner har erfart, at det i slike saker ofte er ord mot ord - og svært vanskelig å få en fellende dom.
Gjest Leya Skrevet 18. oktober 2006 #26 Skrevet 18. oktober 2006 Helt klart overgrep, men du burde ha stoppet det ved å få frem at du var våken!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #27 Skrevet 18. oktober 2006 Det er dumt når slike ting skjer, det ødelegger forholdl, uansett om man forteller eller ikke. Hvis du ikke forteller vil det allikevel gå å plage deg og påvirke ditt forhold til kjæresten din. Men hvis du forteller blir du nok sannsynligvis ikke trodd, hvis kjæresten er som du beskriver. Skikkelig dumt og skikkelig skikkelig dårlig gjort av denne vertinna. Sånne mennesker er så utrolig lavmål, hun fortjener jo at du anmelder henne. Arg, blir så sint på sånne damer som absolutt skal gå etter opptatte menn. Flau på mitt kjønns vegne ← Helt enig! Enig med mange og mye her...og ikke enig med mange heller, hehe.. Men hadde jeg vært deg, så hadde det nok blitt år og dag før neste fest. Aldri ville jeg ha sett denne vertinna mere heller. Men kanskje vært lurt med en test ja..både mot kjønnsyksdommer...o g evnt om hun k a n s k j e kunne blitt gravid av denne fadesen. Bare noen tanker som slo meg her. En annen ting..jeg føler faktisk med deg. Og nå vet du vel kanskje hva du har, og hva du verdsetter hjemme
Liskat Skrevet 18. oktober 2006 #28 Skrevet 18. oktober 2006 Enig med de andre over. Ikke fortell henne noe med mindre du må. Men, du bør kutte ut den vertinnen, synes jeg. Test for kjønnssykdommer er også lurt, tok hun ikke kondom på deg før hun satte igang er det ikke godt å vite hvem andre hun har hatt ubeskyttet sex med heller
Gjest *Snart medlem* Skrevet 18. oktober 2006 #29 Skrevet 18. oktober 2006 Akkurat dette tilfellet her synes jeg ligner mer på utroskap enn "voldtekt", hvis man i det hele tatt kan stille opp disse mot hverandre. Du hadde anledning til å stanse det, men ville ikke. Hvis du hadde følt dette som et overgrep ville du forsøkt å stanse det. Hvis du hadde respekt overfor kjæresten din ville du stanset det. Jeg synes du skal fortelle kjæresten din det slik du forteller det her.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #30 Skrevet 18. oktober 2006 Skjerpings trådstarter, ta deg en pille, snakk med dama di og la hun ta avgjørelsen. Du tok ikke initiativet nei, men takka ikke nei heller. Ja, du har vært utro! Juliannae har et godt poeng når de tkommer til det kroppslige også, min kjære fungerer som hun beskrev. Tukler jeg med han så våkner han, men alle er jo ikke like... ← Skjerp deg! Om du er full og sovner et sted - er det utroskap og ikke voldtekt om en fyr kommer og knuller deg i søvne...bare fitta di blir våt?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 18. oktober 2006 #31 Skrevet 18. oktober 2006 Juliannae har et godt poeng når de tkommer til det kroppslige også, min kjære fungerer som hun beskrev. Tukler jeg med han så våkner han, men alle er jo ikke like... Når det gjelder det kroppslige er jo "morrabrød" et kjent fenomen. Gutter har ereksjon flere ganger i løpet av natten, og hvis man sover tungt, som man gjør når man er full, kan sikkert ei jente tre seg nedpå uten at det merkes før hun begynner å ri skikkelig. Det er jo allment akseptert at ei gutt kan trenge inn i ei jente som sover/er ubevisst, så hvorfor ikke motsatt?
Gjest gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #32 Skrevet 18. oktober 2006 Skjerp deg! Om du er full og sovner et sted - er det utroskap og ikke voldtekt om en fyr kommer og knuller deg i søvne...bare fitta di blir våt? ← Hvis man liker det og fortsetter å ha sex selv om man har våknet, ja da er det utroskap.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #33 Skrevet 18. oktober 2006 Hvis man liker det og fortsetter å ha sex selv om man har våknet, ja da er det utroskap. ← Ja, det er kanskje i gråsonen...om han var full, omtåket og trøtt. Først og fremst er det et overgrep/voldtekt.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #34 Skrevet 18. oktober 2006 Dersom jeg våkner og ser at noen knuller meg og lar det fortsette er det utroskap JA! Jeg hadde ikke stussa på å kalle det voldtekt om vedkommende hadde hatt noe i mot at hun red ham, men han likte det jo... ← Så jeg kan fingre en sovende jente....blir hun våt så kan jeg knulle henne...og etterpå hevde det ikke var voldtekt fordi hun "likte" det? Hallo!
Mossa Skrevet 18. oktober 2006 #35 Skrevet 18. oktober 2006 Snu situasjonen, hvis det var din samboer som kom hjem med en slik historie, hadde du kommet til å sett på det som voldtekt? Eller hadde du hengt deg opp i det at hun våknet, men lot det fortsette fordi det var så godt?! Hadde det vært meg i dine sko, hadde jeg følt meg rimelig bedriten etterpå. Og ikke minst grovt utnyttet! Men du burde alikevel ha sagt nei når du tydeligvis hadde all mulighet for det. Jeg håper at vertinnen føler seg veldig flau over dette...såpass flau at hun ikke gjør dette mot noen andre. Sier som noen andre: test deg for sykdommer!!
Gjest niomi Skrevet 18. oktober 2006 #36 Skrevet 18. oktober 2006 Så jeg kan fingre en sovende jente....blir hun våt så kan jeg knulle henne...og etterpå hevde det ikke var voldtekt fordi hun "likte" det? Hallo! ← Ja, dersom hun våkner og ikke forsøker å avbryte samleiet, er det ikke voldtekt, nei. Overgrep, ja, men ikke voldtekt.
Mossa Skrevet 18. oktober 2006 #37 Skrevet 18. oktober 2006 Så jeg kan fingre en sovende jente....blir hun våt så kan jeg knulle henne...og etterpå hevde det ikke var voldtekt fordi hun "likte" det? Hallo! ← Nei, det kan du ikke. Men hvis denne sovende jenta våkner og synes det er så deilig at hun lar det stå til...er det virkelig voldtekt da?
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #38 Skrevet 18. oktober 2006 Nei, det kan du ikke. Men hvis denne sovende jenta våkner og synes det er så deilig at hun lar det stå til...er det virkelig voldtekt da? ← Om du våkner av at en helt fremmed mann gjør noe seksuelt med deg - kroppen din reagerer faktisk slik at du er i ferd med å få orgasme...omtåket som du er går det litt tid før du faktisk skjønner hva som skjer. Da er det over - og dere har gjennomført et frivillig samleie? Er det slik å forstå? Slik jeg ser det er det en voldtekt i det øyeblikket samleiet starter med en bevisstøs person(medmindre man er enig om det på forhånd).
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #39 Skrevet 18. oktober 2006 En juridisk vurdering vil gå på hvorvidt ts var i stand til å motsette seg samleiet. Hvis han f. eks. ikke forsto hva som foregikk eller trodde han drømte eller var redd for å si nei, hadde det vært voldtekt - uansett om han likte det eller ikke. Men siden han skjønte hva som foregikk og var i stand til å stanse henne, er det ikke voldtekt juridisk sett. Å avgjøre hva som foregikk i hodet på ts er et spørsmål om skjønn. Han har ikke en sjanse i rettssalen. Det kan til og med skje at dama går til motanmeldelse og erstatningssøksmål. Og hun har gode kort på hånden. Hvis ts var så full at han ikke husker noenting, kan det være at hun bare la seg ned ved siden av ham og at det faktisk var han som tok initiativet. De fleste har vel opplevd at de har lagt seg rundt partneren i søvne. Mitt råd: Hold kjeft, glem det, hold deg unna vertinnen og vis samboeren denne tråden hvis det blir oppdaget.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #40 Skrevet 18. oktober 2006 En juridisk vurdering vil gå på hvorvidt ts var i stand til å motsette seg samleiet. Hvis han f. eks. ikke forsto hva som foregikk eller trodde han drømte eller var redd for å si nei, hadde det vært voldtekt - uansett om han likte det eller ikke. Men siden han skjønte hva som foregikk og var i stand til å stanse henne, er det ikke voldtekt juridisk sett. Å avgjøre hva som foregikk i hodet på ts er et spørsmål om skjønn. Juridisk er saken klar. Om man innleder samleie med en bevisstløs person, som ikke har gitt samtykke, er det voldtekt - det er uvesentlig hvorvidt personen reagerer senere. Hva om han ikke hadde våknet? Han har ikke en sjanse i rettssalen. Sannsynligvis ikke - slik det er med de fleste voldtektssaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå