Silverdancer Skrevet 17. oktober 2006 #1 Del Skrevet 17. oktober 2006 Siden jeg gikk på ungdomsskolen har jeg vært plaget av blemmer på siden og under tungen. Det er fryktelig sårt og tunga hovner opp. Det blir veldig vanskelig å spise og snakke. Tennene gnager også litt mot disse blemmene. Jeg pusser tennene og prøver nå et munnskyllevann som er sterkere og ganske bra. Tunga blir ikke så hoven da. Jeg sliter også med tannkjøttbetennelse som dette skyllevannet hjelper også mot. Kanskje jeg må bruke dette skyllevannet som forebyggende? Er det andre som sliter med dette og er det noen som tror de vet noen årsaker? Er så lei og det er så vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 17. oktober 2006 #2 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Jeg sliter med dette av og til. Særlig når jeg har en virusinfeksjon i kroppen. I forrige uke var det så ille at jeg nesten ikke klarte å snakke eller spise. Da spiste jeg masse antioksidanter og skylte med et spesielt skyllevann som man får kjøpt på apoteket; Corsodyl. Endret 17. oktober 2006 av Bellatrix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 17. oktober 2006 #3 Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg pleier også å få det, men har ikke noen infeksjoner eller betennelser. hva kommer blemmene av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silverdancer Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 17. oktober 2006 Bruker også dette skyllevannet. Det er veldig bra. Det blir en ny skylling til kvelden. Gleder meg nesten litt nå for nå er det så himla sårt pluss at det er litt sårt nedover halsen på den siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #5 Del Skrevet 17. oktober 2006 Dette vil jeg og vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #6 Del Skrevet 17. oktober 2006 på apoteket sa damen at det er arvelig. kan stemme, min mormor, mor og sønn er/var plaget. men ikke jeg heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silverdancer Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 17. oktober 2006 Lurer litt på om det har noe å gjøre med hvordan tunga ligger i munnen når jeg sover. Noen ganger har jeg presset tunga opp i ganen eller ned. Da er den som oftest veldig tørr og nummen. Får ofte noe blemme eller sår av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silverdancer Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 17. oktober 2006 på apoteket sa damen at det er arvelig. kan stemme, min mormor, mor og sønn er/var plaget. men ikke jeg heldigvis. ← Det kan kanskje stemme det. Pappa er endel plaget med det han også. Men jeg vil ikka ha det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minien Skrevet 17. oktober 2006 #9 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Jeg har også problemer med tunga, men vet ikke om det er de helt samme problemene som dere har. Tunga mi sprekker opp (1/2 cm dype sprekker), og jeg får "stier" på den. Særlig når jeg spiser noe med mye syre (kiwi, appelsin osv) Fenomenet heter geografisk tunge (Lingua geografica), og er arvelig. Les mer om det her eller her (engelsk side). Vær obs på litt ekle bilder... Endret 17. oktober 2006 av Minien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silverdancer Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sier bare en ting: AU!!!!!!!!!!!!! Jeg får sånne tannmerker på siden av tunga. Ser nesten ut som tunga er for stor til munnen min. Kanskje jeg skal prate litt med legen min hvis jeg skal innom der en gang, men det er bare å kjøre på i debatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsey Skrevet 17. oktober 2006 #11 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg får små blemmer på tunga. De er litt hvitaktige. Tror ikke jeg tåler tomat så godt, får de gjerne når jeg har spist det. Sjokolade også noen ganger. For å få det vekk gjør jeg noe som kanskje virker litt ekkelt, jeg klipper de av. Bruker en liten neglesaks og er nøye på at jeg klipper bare den lille hvite blemma. Gjør bittelitt vondt akkurat i det man klipper, blør et par dråper og så er det ømt i et par timer. Etter det er det borte vekk. Før pleide blemmene å vare i flere dager, og tunga kunne også til dels hovne opp rundt blemmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå