La Luna Skrevet 17. oktober 2006 #1 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har tatt introduksjonskurset og skal nå over på vekterkurset, noen som har lyst til å dele sine erfaringer? Var det gøy/interessant/et nødvendig onde? Vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det var vanvittig kjeddelig syntes jeg. Føler det var som introkurset bare at nå skulle alt ta myyyye lenger tid. Ikke meningen å skremme derg, men det er min opplevelse av det. Nå skal det jo nevnes at jeg ikke var så veldig interessert heller da. Var et nødvendig onde for å fortsette i deltidsjobben min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ok, takk for svar Tenkte kanskje det var sånn....men jeg syntes i hvertfall introkurset var interessant da, så får håpe det her går greit det og....kaster jo bort en hel uke med skolearbeid da men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #4 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hei Jeg har tatt begge. Syntes vekterkurset var en grundigere gjennomgang av introkurset egentlig. Men det var også veldig interessant. Kjekt å ha med seg på veien Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 29. oktober 2006 #5 Del Skrevet 29. oktober 2006 noen som har lyst til å gi en mer grundig innføring ? hva gikk dere inn på ? var den skriftlige prøven vanskelig ? karaktergradert ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #6 Del Skrevet 29. oktober 2006 Prøven er skriftlig ja, men det er en flervalgsprøve så ikke skemmende i det hele tatt. Det er et visst antall feil du kan ha, men jeg husker ikke hvor mange det var. Alle på mitt kurs stod i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 29. oktober 2006 Skal du på vekterkurs du og, minienthe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 30. oktober 2006 #8 Del Skrevet 30. oktober 2006 Skal du på vekterkurs du og, minienthe? ← kanskje, muligens... driver og sjekker ut arbeidsmarkedet nå ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #9 Del Skrevet 30. oktober 2006 Må man betale for disse kursene selv, eller er det noen av arbeidsgiverne som dekker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 30. oktober 2006 #10 Del Skrevet 30. oktober 2006 Må man betale for disse kursene selv, eller er det noen av arbeidsgiverne som dekker dette? ← slik som jeg har forstått det så må man betale dette selv, eneste firmaet jeg vet om som ansetter folk uten vekterkurs er securitas men der må man også ta kurset innen 6 mnd etter ansettelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #11 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg var ansatt hos Securitas før jeg tok det, og jeg fikk det gratis. Fikk lønn under kurset også så det ble egentlig en ganske innbringende uke for en fattig student. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 30. oktober 2006 slik som jeg har forstått det så må man betale dette selv, eneste firmaet jeg vet om som ansetter folk uten vekterkurs er securitas men der må man også ta kurset innen 6 mnd etter ansettelse. ← Er visst ikke bare Securitas som ansetter uten kurs, var folk fra bl.a. Vaktservice på kurset også, som allerede hadde jobbet en stund. Loven sier visst at man må ha introduksjonskurset før man begynner å jobbe selvstendig, og vekterkurset, som du sier, innen seks måneder, men er visst veldig mange som synder mot dette De sa på introkurset at etter jul kommer det nye regler, og folk kan visst ikke lenger ta kurset på eget initiativ, men må ta det gjennom et vaktselskap. I tillegg skal det visst være på flere timer, så vidt jeg forstod. Jeg får lønn under kurset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #13 Del Skrevet 30. oktober 2006 Loven sier visst at man må ha introduksjonskurset før man begynner å jobbe selvstendig, og vekterkurset, som du sier, innen seks måneder, men er visst veldig mange som synder mot dette ← ??!? Det finnes da ingen lov om vektere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 30. oktober 2006 ??!? Det finnes da ingen lov om vektere! ← eh...jo! "§ 8. Krav til utdanning Den som skal utføre vakttjeneste må gjennomføre godkjent utdanning for vektere. Departementet kan i forskrift fastsette krav til utdanning. " http://www.lovdata.no/all/hl-20010105-001.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 30. oktober 2006 #15 Del Skrevet 30. oktober 2006 De sa på introkurset at etter jul kommer det nye regler, og folk kan visst ikke lenger ta kurset på eget initiativ, men må ta det gjennom et vaktselskap. I tillegg skal det visst være på flere timer, så vidt jeg forstod. ← vet du hva grunnen til dette er og hvor jeg kan finne info ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #16 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg fikk mitt kurs dekket gjennom arbeidskontoret (NAV) Den skriftlige prøven som avsluttet kurset var som den på intro, bare at det var flere spm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 31. oktober 2006 #17 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg fikk mitt kurs dekket gjennom arbeidskontoret (NAV) Den skriftlige prøven som avsluttet kurset var som den på intro, bare at det var flere spm. ← hvordan fikk du dette dekket ?, jeg går på attføring nå og vurderer dette men jeg sliter med at jeg må ha praksis før jeg kan søke om å få det dekket og jeg er usikker på om selskapene vil ha meg inn hvis jeg ikke kan gå selvstendig. nesten to mnd er litt lenge å tasse i hælene på en vil jeg tro og det er ingen steder jeg vet om her i området hvor de konstant går to stykker. enkelte selskaper har og forsikringsregler som forhindrer å ha mer en en person i bilen. papirmøllekaos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 31. oktober 2006 vet du hva grunnen til dette er og hvor jeg kan finne info ? ← Nei, dessverre, fikk bare muntlig beskjed om det på introkurset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #19 Del Skrevet 31. oktober 2006 aetat hadde satt opp kurser. kunne velge mellom datakortet, salg & service og vekterkurs. Salgskurset ble det ikke noe av siden det var for få intresserte. Jeg hadde gått ledig et halvt år ca da jeg hørte på mulighet for kurs slik at jeg fikk mulighet til å komme meg ut igjen. Hør om ikke ditt lokale nav kontor har kurs som starter på nyåret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 31. oktober 2006 #20 Del Skrevet 31. oktober 2006 aetat hadde satt opp kurser. kunne velge mellom datakortet, salg & service og vekterkurs. Salgskurset ble det ikke noe av siden det var for få intresserte. Jeg hadde gått ledig et halvt år ca da jeg hørte på mulighet for kurs slik at jeg fikk mulighet til å komme meg ut igjen. Hør om ikke ditt lokale nav kontor har kurs som starter på nyåret ← men er dette kurs som går via vekterskolen ? dvs ikke noe "smart" som de har funnet ut at de skal starte selv ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå