Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Dersom en jente som er 18 får barn, og fremdeles går på skole. Har det noe å si for om hun kan kreve bidrag fra sine foreldre? Altså barnebidrag til seg selv?
Belit Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Barnebidraget fra staten opphører når barnet er fylt 16 år. Evt bidrag fra en forelder som ikke bor sammen med barnet opphører vel når barnet er 18 og myndig?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Man kan søke om utvidet bidrag etter at man er atten om man fortsetter på skole.
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Barnebidraget fra staten opphører når barnet er fylt 16 år. Evt bidrag fra en forelder som ikke bor sammen med barnet opphører vel når barnet er 18 og myndig? ← Dersom barnet er under utdanning vil bidraget kunne utvides i ett/to? år. Men jeg vet ikke når motakeren selv blir gravid.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Her var det vel spørsmål om en bidragsmottaker (altså jenta på 18 år) kan søke om bidrag etter at hun har blitt gravid. Jeg kjenner til ett tilfelle der ei jente som var passert 18 år, som gikk på videregående, og hun mottok bidrag fra sin far. Jenta ble gravid, og fram til hun fødte måtte altså hennes far betle bidrag for henne. Jenta bodde da fortsatt hjemme hos sin mor når hun fikk barnet. Etter min mening så er det for dumt om man som foreldre skal betale bidrag for barna fram til de selv føder.
Heidipia Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Barnebidraget fra staten opphører når barnet er fylt 16 år. Evt bidrag fra en forelder som ikke bor sammen med barnet opphører vel når barnet er 18 og myndig? ← Barnebidraget fra staten opphører den mnd barnet fyller 18 år. Vet ikke hvordan det er nå men da jeg var 18(som er nesten ti år siden...herregud)og mine foreldre var skilt, søkte jeg om bidrag fra min far. Fikk da det så lenge jeg gikk på videregående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå