Gå til innhold

Presskanne-kaffi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker for tiden bare presskanne-kaffi, og kjøper kaffi fra diverse spesialbutikker som de kverner der. Jeg har den over i boks når jeg kommer hjem.

De sier den holder bare i 1 uke, nå har jeg hatt noen i litt over 2 uker og synes de er gode enda.

Hvor lenge synes du selvkvernet kaffe holder seg før den bør kastes?

Hva med ferdigkvernet kaffe, f.eks Friele sin for presskanner? Hvor lenge er slikt holdbart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg blåser i hva de sier om holdbarhet. HAr jeg betalt for kaffen, drikker jeg den også opp. Ikke snakk om å kaste her nei.

Jeg bruker kanskje tre uker på en pose. Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg smaker særlig forskjell. Så den en ukers regelen er kanskje ment for kaffesnobber?

Men jeg kjøper aldri ny kaffe hvis jeg har igjen noe fra før.

Skrevet

Ca en uke der også, men du kan forlenge holdbarheten ved å oppbevare kaffen i fryseren.

Pakk i tett emballasje og legg i frysen. Ta ut ved behov og legg resten tilbake i frysen.

Fikk det tipset på dromedar kaffebar. Har alltid god og fersk kaffe.

Skrevet

Dersom du smaker på helt fersk kaffe og 2 uker gammel kaffe vil du jo kjenne smaksforskjell.

men så lenge du synes den er god fremdeles er det jo opp til deg og drikke den.

Skrevet

Legge i fryseren var smart!

Det skal jeg gjøre, kjøpe litt for mange sorter til at jeg rekker og drikke opp, så skal legge de nyeste i fryseren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...