Gjest gjesta Skrevet 23. januar 2003 #1 Skrevet 23. januar 2003 Jeg liker å bruke en diskret lebestift til hverdags. Har pleid å bruke en Christian Dior, men uten long lasting effekt fordi jeg syntes de lebestiftene blir så tørre etter en stund. Man kan selfølgelig smøre litt gloss eller lypsyl over, men da blir det jo bare klissete og så varer ikke lebestiften lenge alikevell. Derfor beit jeg heller ikke på reklamen om Max Factors Lipfinity. Ikke før jeg leste om den her på KG. Når har jeg gått med nysminka trutmunn i to dager!!!! Har funnet den perfekte farge, tar på klokken 7 om morgenen og den bare ER der resten av dagen. Og jeg bare lurer på en ting: HVA ER DETTE FOR NOE???? Superlim med farge eller?? Dere som har bruk den en stund: blir dere tørre på leppene av den? På sikt altså. Lebestift blir aldri mer det samme etter dette.
gla Skrevet 23. januar 2003 #2 Skrevet 23. januar 2003 Det er nok maling,- ikke sminke... Er forøvrig ikke like bra på meg som på deg...
Gjest Tjorven_ Skrevet 24. januar 2003 #3 Skrevet 24. januar 2003 Jeg blir slett ikke tørr på leppene av denne leppestiften, selvom jeg bruker den flere dager etter hverandre. Men jeg tror det er lurt å fjerne leppestiften på kvelden, slik at du ikke bruker den flere dager i strekk.
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2003 #4 Skrevet 24. januar 2003 Jeg fjerner selvsagt all sminke om kvelden :D og så smører jeg leppene med Teder Care før jeg går og legger meg. Er bare så forundret over hvor lenge Lipfinity sitter på!! Veldig uvant å se seg selv i speilet etter å ha spist knekkebrød og drukket kaffe til lunsj - fremdeles med perfekt sminket munn. Jeg syntes også at den minte mer om maling enn lebestift, men ved bruk av den hvite stiften ble restultatet veldig bra.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. januar 2003 #5 Skrevet 24. januar 2003 Max Facto har funnet frem til en metode som rett og slett får fargen til å binde seg. Den hvite stiften brukes til forsegling etterpå. Det varer nok ikke lenge før også andre fabrikanter kommer opp med samme formel. Milla
Mira79 Skrevet 24. januar 2003 #6 Skrevet 24. januar 2003 Håper dette er sant for denne vil jeg prøve. Må vel sies å være en unik oppfinnelse hvis det er tilfelle at den sitter hele dagen. Hvordan blir den hvis man bruker gjennomsiktig gloss over da?
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2003 #7 Skrevet 24. januar 2003 Fremgansmåten står beskrevet i en lignende tråd lenger ned på siden. Jeg gjør som følger: et tynt lag med lebestiften på helt rene tørre lepper. La tørke helt. Så smører jeg med den hvite stiften som følger med. Den supplerer jeg med flere ganger utover dagen. Uten stiften blir lebestiften tørr og ubehagelig. Stiften blir sikkert oppbrukt lenge før fargen, men denne kan kjøpes løst utenom. Genialt!
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #8 Skrevet 24. januar 2003 Kan noen forklare meg hvordan jeg får denne pent på?? Synes egentlig den er noe herk, men skal la den få en sjanse til hvis jeg får den pent på. Problemet for meg er at fargen tørker med en eneste gang den treffer leppene, så jeg har ikke mulighet til å justere dersom det blir litt skjevt. I tillegg vet jeg lissom ikke hvor langt inn i munnen jeg skal legge på farge. Klønete forklart, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Muligens er fargen jeg har litt for mørk, for jeg får en veldig markert overgang mellom området med farge og det uten. Og så har jeg skjønt at det er hyperviktig å fylle på med den hvite utover dagen (der har jeg vært litt sløv). Men jeg kjøpte jo Lipfinity for at jeg skulle slippe å ta på noe på leppene hele tiden.......
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2003 #9 Skrevet 24. januar 2003 Nå skal ikke jeg utrope meg selv til noen ekspert på dette her - jeg har nå brukt lipfinity i tre dager. Men jeg prøver å svare deg alikevell gjest: Jeg kan tenke meg at det er vanskelig å få den pent på hvis du har valgt en veldig mørk eller skarp farge. Selv har jeg kjøpt en veldig diskret en så det går bra. Jeg tar på et tynt lag og så jevner jeg litt med fingertuppen og gnir leppene litt mot hverandre før fargen tørker. Og helt unna slipper du ikke nei - den hvite stiften må du påføre flere ganger. Fordelen er at glass, kopper og andre ting jeg kommer borti ikke blir fullt i lebestift merker. Og at jeg ser "make" ut hele dagen på jobb. Og så lurer jeg på hvorfor jeg egentlig gidder å diskutere en lebestift?? Superlimkonsistensen har gjort inntrykk på meg tror jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2003 #10 Skrevet 27. januar 2003 Takk for svar Mie! Nå er det lenge siden jeg har prøvd den, men jeg mener å huske at jeg ikke rakk å gni leppene mot hverandre før det tørket!! Men jeg får prøve en gang til, eller så får jeg legge dette til listen over mislykkede kjøp! Hilsen Gjesten som ikke får dette helt til.
tuji Skrevet 28. januar 2003 #11 Skrevet 28. januar 2003 Det kjipe er at den ikke finnes i så mange fine farger... JEg kjøpte forresten en annen billig-lebestift i går, MAx Factor Hyperfull. Den var kjempegod, og med masse fuktighet!
Daisy Skrevet 30. januar 2003 #12 Skrevet 30. januar 2003 Etter anbefaling fra en venninne kjøpte jeg Lipfinity, og er forsåvidt fornøyd men ikke overbegeistret. Joda, fargen sitter på (men ikke hele dagen!), men jeg føler leppene blir tørre og må stadig etterfylle med den hvite stiften. Syns Lipfinity er kjempefin til festbruk- da holder den hele kvelden - og fargene er også så markerte at det tar seg best ut i dempet lys (har prøvd flere). På dagtid har jeg funnet en billig leppestift/leppepomade som heter Hydracolor - den er litt transparent og holder leppene virkelig myke uten å lage hvitt belegg (som jeg ofte har fått før av både billige og dyre merker). Må legges på med jevne mellomrom, men siden den er litt transparent klarer en det uten speil. Fargene er slik at de fremhever den naturlige fargen på leppene og gir fin glans.
starie Skrevet 30. januar 2003 #13 Skrevet 30. januar 2003 Jeg bruker også Hydracolor og liker den godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå