Gjest J17 Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Når mener du det er greit at barna begynner å barbere uønsket kropshår? Hva med i underlivet, er det greit? Når? Gjør dine det? Er bare litt nysgjerrig på hva andre mener.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Ansikt, legger, under armene osv ser jeg ingen grunn til å forsøke å bremse på, men underlivet hadde jeg nok håpet at de lot være i fred en stund pga fare for sopp og lignende.
Caramba Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Da jeg var tenåring så spurte jeg ikke om lov, pluss at foreldrene mine aldri ville sjekket.
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg begynte å barbere ganske tidlig, aner ikke hvorfor, men jeg gjorde jo det, og jeg spurte jo ikke foreldrene mine om lov. Men mamma syntes ikke noe særlig om at jeg barberte leggene og armhulene (underlivet sa hun aldri noe om) for at jeg kom til å angre siden jeg måtte barbere hele livet, men jeg gav beng jeg..
ceca Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Det spurte jeg da aldri moren min om lov eller hjelp til. Hun hadde uansett sagt at jeg ikke skulle gjøre det, fordi hun ikke gjør det selv... Ungene mine vet at jeg barberer meg, og jeg tror det vil falle seg naturlig for dem å gjøre det når tiden er inne. Jeg husker at de som var tidlig ute med hår, barberte alt vekk , så det ikke skulle synes.
Gjest Emera Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg begynte å barbere under armene da jeg var rundt fjorten. Fikk ikke lov før, faktisk. Jeg kan tenke meg at det hadde noe å gjøre med at mamma syntes jeg ble stor for fort... og prøvde å holde igjen. Heldigvis tok hun til fornuften, slik at jeg slapp å være flau. Underlivet falt det meg ikke inn å barbere. Jeg begynte ikke med barbering av bikinilinje før jeg var voksen. Tror ikke jeg hadde så mye hår hverken der eller på leggene da jeg var ung.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Spurte ikke om lov, begynte å barbere meg når jeg fant ut at jeg hadde hår under armene og når kjønnshåret gikk litt utover bikinitrusa. Var vel 13-14. Beina barberte jeg fordi alle de andre i klassen gjorde det.. Men hvis jeg var en mamma, ville jeg informert, litt sånn diskre(tenåringer fyres opp av det minste) om nettopp det som første gjest sier om barbering i underlivet. Greit å ta det som stikker ut utenfor vanlig truse, men syntes ikke tenåringer skal gå med den oppfatting at man "må" ha barbert underliv for det er mote.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Når mener du det er greit at barna begynner å barbere uønsket kropshår? Hva med i underlivet, er det greit? Når? Gjør dine det? Er bare litt nysgjerrig på hva andre mener. ← når de får hår, så er de såpass store at mor skal ikke bry seg så mye om det da.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Men hvis jeg var en mamma, ville jeg informert, litt sånn diskre(tenåringer fyres opp av det minste) om nettopp det som første gjest sier om barbering i underlivet. Greit å ta det som stikker ut utenfor vanlig truse, men syntes ikke tenåringer skal gå med den oppfatting at man "må" ha barbert underliv for det er mote. ← Hvorfor skal de ta bort det som stikker ut? Er da ingen andre enn de selv som skal se det i den alderen likevel?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Hvorfor skal de ta bort det som stikker ut? Er da ingen andre enn de selv som skal se det i den alderen likevel? ← Jeg begynte tidlig å fjerne hår som stakk utenfor trusen for å ikke ha det der når jeg gikk i bikini eller hadde svømming på skolen.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Hvorfor skal de ta bort det som stikker ut? Er da ingen andre enn de selv som skal se det i den alderen likevel? Som gjest over, fordi det syntes når man bader. Man har gjerne svømming på skolen når kjønnshårene kommer og da er det litt flaut å ha hår som syntes utenfor badedrakta der nede.
Annie Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 Nå er Prinsessa bare 8, men hun vet jeg barberer meg, og om/når hun vil begynne med det, så skal ikke jeg blande meg bort i det i hvertfall.
Gjest Tweek Skrevet 17. oktober 2006 #14 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg begynte å barbera bena i 6-7 klasse. Var ei som begynte med det, og g-streng og jeg skulle å undersøke litt. Først var g-streng dritt å gå med men det var bare de første timene etter det har jeg aldri gått i vanelig (utenom hipster, det er coool) Husker ikke om jeg egentlig hadde hår på leggene da, men det få¨r være. Hårene intimt vokser gjerne ut senere.
Gjest Piper Skrevet 17. oktober 2006 #15 Skrevet 17. oktober 2006 Som gjest over, fordi det syntes når man bader. Man har gjerne svømming på skolen når kjønnshårene kommer og da er det litt flaut å ha hår som syntes utenfor badedrakta der nede. ← Og tror du ikke ungdommen klarer å finne dette ut av seg selv, uten at foreldrene skal fortelle henne hva hun skal gjøre? Får være grenser for hva foreldrene skal legge seg bort i, for selv om foreldrene blir flau av det er det ikek dermed sagt ungdommen blir det. Og skal man da lære opp ungdommen at det er flaut å ha hår som stikker ut av bikinitrusen? Kanskje vi snart også skal lære opp guttene våre å barbere seg på samme måte, for det kan jo være flaut for de også
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #16 Skrevet 17. oktober 2006 Og tror du ikke ungdommen klarer å finne dette ut av seg selv, uten at foreldrene skal fortelle henne hva hun skal gjøre? Får være grenser for hva foreldrene skal legge seg bort i, for selv om foreldrene blir flau av det er det ikek dermed sagt ungdommen blir det. Og skal man da lære opp ungdommen at det er flaut å ha hår som stikker ut av bikinitrusen? Herregud nei, det er jo latterlig; selvfølgelig skal ikke foreldre fortelle det Det jeg mente var det motsatta, at foreldre ikke skulle "kjefte" på jenta fordi hun velger å barbere underlivet. Men at samtidig foreldre kan godt si fra om, i forbindelse med jentesnakk som mammaer ofte har med sine tenåringsdøtre om sminke og sånt, at å barbere alt hår i underlivet er litt uhygiensk og ikke nødvendig. Noen jenter blir jo veldig påvirket av det som det leses om i damebladet og hva eldre venninner gjør. Regner jo med at de fleste foreldre til 13-14åringer ikke ønsker at døtrene sine ikke skal bry seg om hva som er mote i underlivet, for det skal jo ingen se uansett
Gjest LilSweetie Skrevet 17. oktober 2006 #17 Skrevet 17. oktober 2006 Da jeg begynte å barbere leggene skjulte jeg det for mamma fordi jeg tenkte hun ikke ville like det. Men i ettertid tror jeg egentlig ikke hun ville brydd seg (jeg begynte da jeg begynte på ungdomsskolen). Hvis man begynner veldig tidlig, skjønner jeg at foreldrene bryr seg.... Det er som med sminke, de fleste vil vel ikke at barna skal begynne med det veldig tidlig.
Gjest Tweek Skrevet 17. oktober 2006 #18 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg tror nok småjenter finner ut av det selv. De barberer vel ikke steder det ikke er hår. Vær heller på vakt hvis dem begynner å bargere magen og armene, hehe. Det er det mange som angrer på.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #19 Skrevet 17. oktober 2006 Vær heller på vakt hvis dem begynner å bargere magen og armene, hehe. Det er det mange som angrer på. ..eller øyenbryna! Grøss. 13åringer med påtegna øyenbryn er fælt å se på.
Gjest Tweek Skrevet 17. oktober 2006 #20 Skrevet 17. oktober 2006 Det gjelder alle aldre! Ta heller med ungen deres til skjønnhets salong og unn dere litt mor/datter tid med øyenbrynforming og farging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå