Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Altså. Jeg har et halvt kålhode i kjøleskapet, og dette må jeg jo bruke til noe. Har noen noen andre gode retter med kål; foruten fårikål, kålstuing og kålrulletter?

Idéer mottas med takk :)

Endret av Irie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tynne kålstrimler som en av grønnsakene når du wok'er. Det er veldig godt syns jeg. :)

Skrevet

Kålsalat.

- Kål i tynne strimler

- Løk i tynne skiver, syltet i eddikdressing (eddik, vann, sukker, salt og pepper)

- Agurk

- Fersk koriander

- Kokt kylling, revet i fine biter

Bland sammen og la det hele trekke i 15-30 min før servering.

Skrevet

Surkål, grønnsakasuppe, minestronesuppe, lapskaus, wok, råkost, vårruller, div. curryretter... Eller rett og slett kokt kål som tilbehør til maten.

Skrevet

Takk for tips :) Skal se om ikke jeg lager noe av dett til middag i i dag :)

Skrevet

Jeg kom inn hit for å foreslå stekt kål, men jeg ser at noen kom meg i forkjøpet. :) (Det er veldig godt.)

Colcannon er også en fin måte å bruke kål på. Denne oppskriften er nær opptil måten jeg lager den på, men jeg synes det kan være godt å surre kålen litt sammen med løken før jeg blander det hele.

Skrevet

Jeg tror nok at det blir stekt kål på meg i dag, Nilma. Oppskriften ser god ut, og jeg tror det kanskje kan passe godt til laks? Jeg må blir flinkere til å lage fiskemiddager.

Jeg må nok prøve flere av disse oppskriftene, da sambo ikke er videre glad i kål, og dermed kan jeg nesten ikke mekke masse på en gang ;) Det er da måte på hvor mye kål jeg vil spise i et måltid også :ler: Kanskje jeg skal lage litt italiensk salat og... Det er jo alltid godt når det er hjemmelaget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...