Gå til innhold

Noen som har vært i vielse i Garmokirka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en drøm om å gifte oss der.

Dog er den liten og mørk, og de har litt spesielle regler for den siden den ligger på et museum. (ikke innlagt strøm pga brannfare, den har restriksjoner ang pynting, men det er greit)

Jeg har vokst opp 300 m fra Maihaugen, og en av de første gangene jeg tok med min forlovede på tur på Maihaugen, fortakte jeg han at jeg hadde en drøm om å gifte meg der.

Og han forelsket seg i kirka med en gang! Der skulle vi gifte oss en gang!

HIHI

Men har sjelden vært inne i kirka, og aldri vært i noen vielse i den.

Noen med erfaringer?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til stedet. Men noen venners venner hadde sagt der var lang ventetid på ledig dag.

Så da lønner det seg sikkert å planlegge og bestille i god tid.

Skrevet

Jeg har vært der i vielse. Veldig koselig kirke, og flott omgivelser.

men som du sier, det er mørkt, liten plass og veldig kort vei for deg å gå opp kirkegulvet. Bildene jeg tok i kirken ble heller dårlige pga lysforholdene. Men, for all del, veldig koselig og flott sted!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei. Selv om de bildene ble dårlige vl du legge dem ut?

Eller sende de til meg?

Hvis man har fotograf med litt bra utstyr og blitz, vil man da få bra bilder?

Var det solosang i kirken?

Orgelet?

og pynten, var det fint?

selv om kirka var mørk, var det "verdt" det synes du?

det er kjempefint om du vil svar på spm mine :)

takk

Skrevet

Aner ikke hvor jeg har de bildene, så det blir kanskej litt vanskelig. Kan sjekke litt.

Men som du sier, ville det helt sikkert ha blitt bedre bilder hvis man har med en ordentlig fotograf.

Når det gjelder sang var det en bekjent av brudeparet som sang to sanger. Dte var veldig fint. Det var nok orgelmusikk til inn og utmarsj ja, og det tror jeg hørtes bra ut. Mener å huske at bruden stå en stund i døråpningen før hun begynte å gå, da kirkegulvet er ganske så kort.

Jeg tror brudeparet var fornøyd med å ha valgt den kirken. O.o.m at det ikke var så mange gjester (40-50 stk tror jeg) ble det jo intimt og hyggelig. Så dersom du ikek skal ha et veldig stort bryllup kan det være fint å være der.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tusen takk for svar.

Det gjør meg litt tryggere å høre at den er fin, også for de som ikke har noe spesielt forhold til den.

Vi kommer til å invitere mellom 40 og 50 gjester, og jeg tror ikke vi blir mer enn 40, og det er det plas til i kirken.

har kjempelyst tilå ha brudemarsj fra Garmo, med en trompetist (evnt med orgel i tillegg) ..å jeg ser det for meg, det hadde vært helt perfekt. Og Fields of Gold (Eva Cassidy versjonen) som solosang.. :hjerte:

Drømmer drømmer..

:)

:bryllup:

Skrevet
Hvis man har fotograf med litt bra utstyr og blitz, vil man da få bra bilder?

Sjekk om det er lov å ta bilder der først da.

I mange (gamle) kirker (særlig stavkirker) er det ikke lov å ta bilder (ett-eller-annet om at blitzlyset kan skade gamle malerier, tekstiler o.l.).

Skrevet

Var der for endel år siden. Utrolig koselig kirke og seremoni.

Dårlig lysforhold ja, men hør med en proff fotograf.

Og så var kirka stappafull. hehehe, men det var veldig koselig og bra.

Husker jeg tenkte at jeg godt kunne gifta meg der...

Lykke til!!!!

Skrevet

Moren og stefaren min giftet seg der. De hadde en felespiller som gikk spillende foran dem inn i kirken, alle var i bunad og det det var rett og slett helt utrolig vakkert. Det at det var mørkt bidrar bare til stemningen og det lukter kjempegodt der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...