Annieb Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Skal snart kjøpe oss ny sofa til helt nytt hus. Både jeg og mannen heller mot stoffsofa, synes det er finest, ikke så hardt, men så er det så mange som fremhever hvor praktisk skinnsofaer er.. Hva har dere? Er dere fornøyd eller misfornøyd?
Titta Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er fornøyd med vår stoffsofa. Liker ikke skinnsofaer noe særlig. Synes ofte de er litt for harde og ikke spesielt godt å sitte i, litt for glatte og synes stort sett at de ikke er spesielt pene heller.
Arkana Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har en skinnsofa (rødbrun). Synes det er veldig praktisk. Den er slitesterk og tåler å bli sølt på. Den er ikke hard i det hele tatt, men veldig behagelig å sitte på.
brumma* Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Vi har stoffsofa. Synes det er finest. Det er nok praktisk med skinn i forhold til søl og sånn, men det er da ikke så ofte det søles utover sofaen (ihvertfall ikke her!). Ellers har mange stoffsofaer avtagbare trekk som kan vaskes. Edit: Forresten, det finnes mange skinnsofaer som er gode og myke også, så det behøver dere ikke å la styre valget deres. Endret 17. oktober 2006 av brumma*
Karamba Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Liker heller ikke skinnsofaer, men ende faktisk opp med en. Fant den perfekte skinnsofaen på Ikea, heter Arild. Finner ikke bilde av den på nettet. Har den i hvitt faktisk, men er ikke noe problem å holde den ren så lenge den er i skinn. Er kjempefornøyd med den!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Det er stor forskjell på skinnsofaer. Skinnsofaer i god kvalitet har skinn som blir mykt og godt å sitte i etter litt bruk. Vi hadde stoffsofa (ull) fra Ekornes før. Den produserte støv. Med skinnsofa slipper vi det. Jeg vil ikke ha noe annet enn skinn nå.
MarianneHR Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har sofa i mikrofiber. Veldig fornøyd!
Gjest -eline- Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har stoffsofa, mørkt ulltrekk (som kan byttes ut) som jeg er veldig fornøyd med. Synes mange skinnsofaer er harde, men legger man i nok penger så får man jo også bedre kvalitete som ikke er så harde.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Synes mange skinnsofaer er harde, men legger man i nok penger så får man jo også bedre kvalitete som ikke er så harde. ← Kvalitet er alfa og omega hvis man skal ha en god skinnsofa.
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har stoffsofa, siden jeg synes det er finest, og det er det som passer best til stilen i leiligheten vår
Gjest Sesi Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Det er stor forskjell på skinnsofaer. Skinnsofaer i god kvalitet har skinn som blir mykt og godt å sitte i etter litt bruk. ← Jeg har aldri likt skinn sofa egentlig, men nå har vi en Ekornes - superdyr var den, men den er stilig, god og myk å sitte i og enkel å holde ren. Det er en 3 + 4 seter.
Shabana Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har en stoffsofa, men vurderer stekt å skaffe meg skinnsofa når jeg får råd.
monja Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har skinnsofa. Veldig praktisk med små barn i huset, og vi er veldig godt fornøyd med vår (den var opprinnelig stoff, men på grunn av reklamasjon fikk vi trekt den om i skinn)
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #14 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har hatt stoff de siste 12 årene, men kjøpte hud denne gangen. Vår erfaring er at stoffmøbler, og barn, i en hverdagsstue ikke er den beste kombinasjonen...
Gjest Fruktfat Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 vi har hatt stoffsofa og ble møkkleie. nå har vi skinnsofa og er veldig fornøyde! synes stoffsofaen ble altfor myk etterhvert, ble enormt lei av å støvsuge den, søler man trekker det ned og man må ta av stoffet og vaske, osv. skinnsofaen er fastere, penere, mer praktisk; bare å tørke av.
Lenemor Skrevet 18. oktober 2006 #16 Skrevet 18. oktober 2006 Har svart skinn sofa. 3 + 2 seter! Er valdig fornøyd jeg i hvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #17 Skrevet 18. oktober 2006 Vi hadde tidligere skinnsofa i tv-stuen og stoffsofa i "finstuen". Byttet begge deler i år, og endte med stoffsofa begge plassene. Det er forskjell på skinnkvalitet og det er forskjell på stoffkvalitet. Velger man riktig stoff, kan det være like bra som en skinnsofa i forhold til smuss o.a.
Gjest synseren Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har stoffsofa og er fornøyd med det. Synes det er lunere enn skinn.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 18. oktober 2006 #19 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har sofa i mikrofiber. Veldig fornøyd! ← Samme her Har sølt alt fra pizza til rødvin i den (hvit sofa), og har dessuten to katter, og den er like fin enda. Har hatt den i 9 måneder.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #20 Skrevet 18. oktober 2006 vi ha en i stoff og en i skinn. Foretrekker helt klart den i stoff. Den i skinn er så kald å sette seg i. Særlig hvis man har på seg tskjorte eller noe, så det blir kaldt skinn mot hud. Det blir jo varmt etter en stund, da, men hvis man flytter på seg må man starte hele oppvarmingsprosessen på nytt. En annen ting er å sitte i den i shorts eller skjørt eller noe, spesielt om sommeren hvis man svetter.. Ekkelt, og lydene... Nei, da foretrekker jeg stoffsofaen med avtagbart vaskbart trekk. Varm og god og myk, og ingen ekle vripåseglyder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå