Gå til innhold

Best Western Anker Hotel

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er på utkikk etter hotell i oslo i begynnelsen av desember. har minimalt med penger, men anker har tilbud til 650,- pr dobbeltrom inkl. frokost. yey!

hvilke erfaringer har dere med dette hotellet? er frokosten bra? er standarden ok på de rommene som ikke er pusset opp? (tilbudet gjelder ikke de rommene som nettopp er pusset opp..) og er beliggenheten ok?

;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

tja, helt okay å sove der. frokosten var ikke noe særlig. vi fikk familierom istedet for dobbeltrom, det var jo litt dumt; måtte ommøblere litt for å sove sammen. og det så ut som om de trengte oppussing, ja. ;)

det ligger ikke akkurat i det beste strøket heller.

vi skulle bare ha et sted å sove for natten, til det formålet var det helt greit.

Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med Anker. Syns det er helt ok frokost der (har spist mye verre steder, for å si det pent) og det er hyggelige folk der ;) Rommene kunne trengt en oppussing, men de holder helt grei standard. Sørg for å få rom "høyt oppe" sånn at du slipper unna støy. :)

Skrevet

eiss.. høres ikke så veldig fristende ut da...?

flere erfaringer?

Skrevet

Beliggenheten er det etter min mening ikke noe galt med - bor jo selv "rett rundt svingen". Det er ikke noe værre der enn andre steder i Oslo sentrum... og det er veldig nært til ulike fasiliteter.

Lykke til :rosasmil:

Skrevet

Nå har jeg aldri vært ine i hotellet (bor i Oslo), men beliggenheten er vel av det verste du får sentralt i Oslo.

Skrevet

Selvom en bor på hotellet trenger en jo ikke oppholde seg noe særlig nede ved feks Akerselva - som jeg antar er en av grunnene til at dette stedet skal være et av de verste i Oslo...

Skrevet

Beliggenheten er den verste du får sentralt i Oslo? Grünerløkka er jo rett rundt hjørnet...

Skrevet

Jeg vet at det hadde et rimelig frynsete rykte før i tiden, men det kan jo være glemt og ordnet opp i nå for alt jeg vet.

Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Nå syns jeg nesten at Anker får ufortjent mye slakt her.. :(

Standarden der er helt grei, selv om rommene ikke er tipp topp moderne. Frokosten er også helt grei, den inneholder rikelig med både kald og varm mat. Folka som jobber der er hjelpsomme og hyggelige, har iallefall aldri opplevd noe annet ;) Og når det gjelder beliggenheten så ser jeg ikke helt problemet.. Anker ligger sentralt både i forhold til sentrum og ikke minst Grunerløkka. Finnes langt verre adresser i Oslo hvis man er redd for å treffe på narkomane/horer osv. (Noe du uans ikke klarer å unngå i Oslo...)

Gjest Fruktfat
Skrevet

vel, jeg synes IKKE frokosten var noe særlig, faktisk noe av det dårligste jeg har spist på hoteller i norge. anker ligger rett ved legevakta, om jeg ikke husker helt feil. ta taxi tilbake til hotellet.

Skrevet

Jeg vil faktisk foreslå Coch's Pensjonal i Hegdehaugsveien, jeg (= rett bak slottet). Har bodd mye på begge steder, og Coch's har desidert hyggeligst betjening og er helt nyoppusset. Riktignok ikke inkl. frokost, da, men jeg var heller ikke så begeistret for de tørre brødskivene og magre påleggsutvalget på Anker.

Strøket Coch's ligger i er også bedre - i nedre Majorstuen, rett ved ambasadestrøket. Anker ligger som sagt rett over veien for legevakten og har nedre Akerselva som nærmeste nabo, og det er ikke spes trivelig der i helgene. Mye voldtekter og voldtektsforsøk også nede ved elva der, og mye junkies henger under trærne nede ved elva.

• 4 uker senere...
Skrevet

Helt enig med den badene Niomi. Staben på Anker er flinke, men alt det andre er ikke noe jeg ville betalt noe penger for asså. Eller noe jeg ville utsatt meg for. Løkka er ikke all that om man ser seg skikkelig rundt. Grøss, våger meg ikke forbi lyskrysset ved Hausmannsgate. Anker huser oxo en del studentboliger etter det jeg kan huske.

Skrevet

Hva er formålet med turen, og reiser du alene?

Jeg har ikke bodd på noen av stedene som er nevnt her, men jeg kjenner Oslo ganske godt.

Fordeler Anker:

-god beliggenhet i forhold til mange konsertsener

-god beliggenhet for shopping på Grünerløkka, Oslo City/Byporten, Karl Johan-området

-god tilgang på kollektivtransport

-flere bra utesteder i området (Blå og SüdØst for å nevne noen)

Negativt Anker:

-litt belastet område

-ganske aggressivt dopsalg enkelte steder i nærområdet, men kan unngås ved å forhøre seg litt med de som jobber på Anker

-ville unngått å somle for mye på vei hjem

-som jente ville jeg unngått å gå alene der på kvelden

Positivt Cochs:

-veldig trivelig område av byen

-god beliggenhet for shopping i Bogstadveien/Majorstua/Frogner

-ikke fullt så bra kollektivtilbud, men absolutt godt nok

-plenty av bra uteliv

-trygt område, også om man går alene, selv om man alltid skal passe seg...

Negativt Cochs:

-kan være litt bråkete pga at barene ligger så tett ved og det ligger i ganske traffikert kryss

-julebordsesongen nærmer seg, og da blir steder som Lorry rett over gaten uutholdelige

-ølen i nærområdet er dyrere enn rundt Anker

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet

Jeg har bodd på Anker ved flere anledninger, og aldri (bank i bordet..) opplevd no dritt i området rundt.. Det er jo som på alle andre steder, at man tar forhåndsregler.. :)

Skrevet
ta taxi tilbake til hotellet.

Det er vel litt overdrevent, i tillegg til at neppe lar seg gjør i helgene. Skal man ta drosje fra Oslo sentrum på kveldene i helga er det nesten håpløst å få en drosje før man kommer til stoppene ved Anker, så da kan man like gjerne gå til hotellet. Og frem til ett-tida er det trygt å gå i gatene uansett, og skal man hjem senere, feks etter å ha vært på byen, så er det bare å følge de gatene med mye folk i, så er det også trygt. Kommer du feks fra Grünerløkka, og må krysse elva så gå rett over brua, og ikke rot deg ned under den, eller langs elva, så går det også greit. Hovedreglene er at man holder seg til folkemengder, og opplyste gater.

Skrevet

takk for alle svar :)

jeg har fått fikset rom til oss på bastion - nydelig deluxe rom på choiceclub poengene mine- hurra! belastet område, ja, men det spiller jo ingen stor rolle. nå gleder vi oss stort !!! :)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Det er vel litt overdrevent, i tillegg til at neppe lar seg gjør i helgene. Skal man ta drosje fra Oslo sentrum på kveldene i helga er det nesten håpløst å få en drosje før man kommer til stoppene ved Anker, så da kan man like gjerne gå til hotellet.

javel? vi tok da taxi tilbake til hotellet da vi var der; en lørdagskveld i november.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...