Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man prioritere venner før sin kjære?

Dvs. hvis man jobber og sliter i hverdagene på dag og kveld og det blir lite tid til hverandre, skal man da prioritere sine venner før kjæresten i hæljene?

Det har nemlig min kjære gjort nå i 6-7 uker på rad.

Prioriterer du venner før kjæresten?

Videoannonse
Annonse
Gjest squeeky
Skrevet (endret)

Synes det bør være 50/50 jeg....

Å være sammen med kjæresten er viktig...ellers vil jo forholdet falle i fisk...

Men vennene mine er også veldig viktige for at jeg skal trives...og trives jeg er jeg en bedre kjæreste....

Balanse er vel et godt ord...

Edit: Litt skrivefeil :sjenert:

Endret av squeeky
Skrevet
Synes det bør være 50/50 jeg....

Å være sammen med kjæresten er viktig...ellers vil jo forholdet falle i fisk...

Men vennene mine er også veldig viktige for at jeg skal trives...og trives jeg er jeg en bedre kjæreste....

Balanse er vel et godt ord...

Edit: Litt skrivefeil :sjenert:

:Nikke: Helt enig her. Man må få vært sammen med vennene også iblant, ellers mister man dem jo. Og i tillegg hadde det blitt temmelig klaustrofobisk hvis jeg -kun- var sammen med kjæresten... Hadde blitt grinete over at jeg savnet vennene mine også. Når man så etter tid og stunder fikk bedre tid igjen, så kunne man jo da oppdage at vennene var lei av å vente på en og ikke gadd mer => stuck med kjæresten som eneste selskap til evig tid. Man skal være en god venn også, -i tillegg- til en god kjæreste, så da sunes jeg 50/50 høres bra ut.

Skrevet

Jeg holder med Evelina! Litt av hvert. Min mann jobber også utrolig mye, og jeg må si at for min egen del så gjør det at jeg kan prioritere en del egne aktiviteter mer enn jeg kunne dersom han ikke jobbet så mye! Så på en måte synes jeg det er litt deilig! Men det må jo ikke bli for mye.. men hva er noen uker i et livsløp? Uansett må man jo snakke sammen også! Ta det opp med han, så kanskje han ser litt annerledes på det! Prioriter deg selv også; gjør noe du har lyst til!

Skrevet

hmm..tror jeg har vært litt sånn i det siste mot kjæresten min.

Altfor lite tid til han..føler han..dakaj. Skal ringe han nå! :legrine:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Alt til sin tid. I utgangspunktet mener jeg at kjæresten/samboeren/ektefellen skal være førsteprioritert, men det betyr ikke at man ikke skal være sammen med venner eller ikke stille opp for vennene når de trenger det. Noen ganger blir det kanskje mer venner enn kjæreste, men andre ganger blir det omvendt. Jeg mener uansett at over tid så bør ikke venner gis mer prioritet enn kjæresten.

Gjest Juliess
Skrevet

Det er viktig å bruke tid på kjæresten sin. Ellers kan det fort hende at det ikke er noen kjæreste der en dag! Selv om man er sliten og ikke orker å finne på noe i uka, kan man ikke bruke det som unnskyldning for å ikke være sammen med kjæresten sin i helgene. Skal et forhold fungere, så må man bruke tid på hverandre.

Kommunikasjon er også viktig. Har du snakket med ham om dette? Det er jo ikke sikkert han ser på det som om han prioriterer dem forran deg, kanskje han ikke har sett på det sånn i det hele tatt. Prøv å snakke med ham om det, selvfølgelig uten å angripe ham eller legge saken frem slik at han føler at han må forsvare seg (da kommer du definitivt ingen vei). Si på en ok måte at du føler dere har vært litt lite sammen i det siste, og at du gjerne vil bruke litt tid på kun dere to. For eksempel ;)

Skrevet

Jeg syntes kjæreste er pri1, men en skal jo ikke glemme venner fordeom.

Fin balanse er fint, ,og noen ganger kan man jo slå til med venner og kjæreste på en gang ;)

Skrevet

Jeg er veldig obs på at kjæresten ikke skal ha noen spesiell fortrinnsrett fremfor venner. Har man planer er jo det greit, men jeg dropper ikke venninnene mine for å være sammen med kjæresten.

Selvfølgelig er det deilig å være sammen med ham, men jeg blir "lei" hvis vi er for mye sammen, og får et voldsomt behov for å ha litt tid for meg selv sammen med mine venner. Når man har vært sammen en stund er det godt å ha tid fra hverandre iblant, og kjenne litt at man savner den andre.

Skrevet

Jeg og min mann prioriterer alltid hverandre og ungene først. Venner kommer,om ikke i siste rekke, så langt bak i rekken. De vennene vi har vet at vi har fullt opp med unger, hus og jobb. Slik er det i en hektisk småbarnsperiode.

Regner med at det blir litt lettere om noen år når ungene ikke krever oss like mye.

Vi er imidlertid flinke til å stelle i stand spillkvelder i helgene, slik at vi får samlet vennegjengen endel ganger i året.

Jeg holder kontakten med mine venner mest via tlf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...