Gå til innhold

Caffe Mocca på Åpent Bakeri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Caffe Mocca er det beste jeg vet, og jeg er blitt helt hektet på den de lager på Åpent Bakeri i Oslo. Jeg ser at den der lages på en helt annen måte enn andre steder, ved at de blander opp en slags basis i en bøtte som brukes når folk bestiller Mocca.

Noen som vet hemmeligheten, altså hva denne basisen består av og hvordan de lager Mocca'en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hvor ligger Åpent Bakeri i Oslo? Jeg elsker caffe mocca men jeg synes at det lages i mange varianter og noen er helt pyton. Men kanskje jeg bør prøve denne neste gang jeg er på besøk i Oslo :-)

Gjest glamourgirl
Skrevet

hm... jeg har bare smakt den på Kaffebrenneriet... Den er god, mulig jeg må prøve Åpent Bakeri sin også :)

Skrevet

Åpent bakeri ligger på Damplassen i Oslo (Ullevaal Hageby) og bak slottet (Inkognito terrasse)

Skrevet

På jobben min (vi har kaffemaskin der) lages den som en caffe latte med sjokoladesaus. Man sprer litt sjololadesaus rundt i glasset før man heller oppi kaffe og melk. Ganske godt!

Skrevet

Beste moccaen er når det brukes ekte sjokolade, gjerne blandet av både mørk og melkesjokolade. Sjokoladesaus eller nesquick-pulver er bare billigere etterligninger :nam:

Skrevet
Beste moccaen er når det brukes ekte sjokolade, gjerne blandet av både mørk og melkesjokolade. Sjokoladesaus eller nesquick-pulver er bare billigere etterligninger :nam:

Må bare presisere at med ekte sjokolade tenker jeg på sjokoladekuler som smelter og må røres ut :nam:

Skrevet

Definitivt best med ekte sjokkis ja! Skal garantert teste ut Åpent Bakeri.

Gjest Revenka
Skrevet

På stockfletsh eller hva nå det heter lager de den som en caffe latte, men de har oppi toro sjokoladepulver. Jeg måtte spørre :) Har hørt at da vinci sjokoladesaus er best.

Bruker ikke sukker i den.

Skrevet

Jeg er vant med hvordan Mocca lages andre steder, og jeg pleier også å lage en ganske god variant hjemme. Poenget er bare at den på Åpent Bakeri er bedre enn alle andre, og den lages på en helt annen måte. Vil så gjerne vite hvordan... ;)

Jeg har lagt merke til at de har en ferdiglaget "sjokoladerøre" (ikke sjokoladesaus altså) i en mugge, som de varmer opp ved hjelp av en steamer. Dette helles så over espressoen i en kopp.

Det er altså hva denne sjokoladerøren inneholder jeg lurer på... :)

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg tror jeg får ta meg en tur til Åpent Bakeri. Du bør få litt gratis caffe mocca så flink som du har vært å reklamere for den.. for den frister :wow:

Skrevet
Jeg har lagt merke til at de har en ferdiglaget "sjokoladerøre" (ikke sjokoladesaus altså) i en mugge, som de varmer opp ved hjelp av en steamer. Dette helles så over espressoen i en kopp.

Gjetter på at det da er sjokolademelk? Dvs sjokolade smeltet i melk, som de varmer opp ved behov.

Har vært endel steder som lager grusom caffe mocca som består av kakao med espresso i. Det er IKKE noe godt. Jeg liker best skikkelig sjokoladebønner. Og kremtopp skla det da IKKE være!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...