Gå til innhold

Renhold av dusjvegger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sånne helt blanke dusjvegger, og jeg synes de så veldig fort blir så stygge. Bare et par dusjer etter at jeg har vasket så kommer det grålige dråpemerker på dusjveggene. Antar at det er såpe og fettrester. Ser jo svært lite delikat ut, men har ikke lyst til å vaske dusjen mange ganger i uken heller.

Jeg spyler alltid veggene godt etter hver dusj og har bedt sambo om å gjøre det samme - om han gjør det vet jeg imidlertid ikke.

Synes det er så merkelig, vi har hatt denne dusjen i et drøyt år nå, og det er først de siste månedene vi har hatt dette problemet. Før holdt den seg pen mye lengre. :forvirret:

Dere som også har en slik dusj, hva gjør dere for å holde den fin?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg bruker en skrubbesvamp jevnlig, og i tillegg Jif Baderomsspray. Gjerne 1-2 ganger pr. uke. Har hørt at det finnes mikrofiberhansker til slikt bruk, men har ikke prøvd det selv.

Skrevet

Det fulgte en liten nal med dusjveggene, og den bruker jeg etter hver dusj.

Likevel blir det belegg nederst. Jeg vasker med mikrofiberkluter, av og til med Jif baderom.

Skrevet
Det fulgte en liten nal med dusjveggene, og den bruker jeg etter hver dusj.

Likevel blir det belegg nederst.  Jeg vasker med mikrofiberkluter, av og til med Jif baderom.

Den bruker jeg også. Så tar jeg jif baderom eller tilsvarende og en myk svamp hver uke i forbindelse med helgevask.

Skrevet

Oki. Fikk med en slik nal vi også. Vi får vel sette igang å bruke den vi også da.

Til helgevasken bruker jeg et vaskemiddel fra flisebutikken - "Flis og bad" eller noe slikt og det blir jo skinnende rent det - frem til neste dusj sånn omtrent. ;)

Får begynne med nalen vi også da. Takk for tips folkens :)

Skrevet
Oki. Fikk med en slik nal vi også. Vi får vel sette igang å bruke den vi også da.

Til helgevasken bruker jeg et vaskemiddel fra flisebutikken - "Flis og bad" eller noe slikt og det blir jo skinnende rent det - frem til neste dusj sånn omtrent. ;)

Får begynne med nalen vi også da. Takk for tips folkens :)

vi har også klare dusjvegger. (glass) eg kan anbefale showerclean som du får kjøpt hos rørleggerfirma. mener de som har butikk i tillegg.

Står en sprayflaske på badet og vi sprayer på når vi ar dusjet og den skinner hele tiden.

Skrevet

Skyll over med kaldt vann etter at du har dusjet - det skal holde det rent lengre...

Skrevet

Vi har samme problemet, men det skyldes ikke fett eller såperester. Vi har mye kalk i vannet og det er det som setter seg på glassdørene. Bruker da kalkfjerner som du får kjøpt i rørleggerforretninger. Men i det siste har jeg prøvd ENJO sine baderomskluter sammen med kalkfjerneren deres og det har vært mest effektivt til nå. Vasker nå dusjen ca hver 14. dag. :)

Du bør kanskje sjekke om det er kalkrester du har i dusjen din? Da hjelper det iallefall ikke å skylle med kaldt vann! Det kan jo hjelpe noe å bruke nalen etter hver dusj, men det er jo mye stress da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...