Gå til innhold

Tidspunkt

Gjest Gjest_Tone_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Hei alle sammen!!

Jeg holder på å lage invitasjoner. Ok kom plutselig på at jeg ikke er helt sikker på hvilke tidspunkt jeg skal skrive... Vielsen begynner kl ett. Vi tenkte å ta fotografering før kirken. Er det da for sent å sette middag til kl 16.00??? Og når skal jeg si at kaffen serveres??? Ble skikkelig i tvil nå... kan bare ikke huske hvilke tidspunkt det har vært i andre bryllup jeg har vært i....

Takker for svar og innspill!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns middag tidligere enn kl.16 er altfor tidlig. Det er tross alt snakk om en selskapsmiddag.

Vi skal også ha vielse kl.13, drar så til fotograf, gjestene reiser til hotellet vi skal ha festen på (ca en times kjøring) og vi satser på å gå til bords 17.30 eller kl.18

Skrevet

Jeg er jo forsåvidt enig. Men kirken vår er bare 10 min unna lokalet..( dette er på landet). Og det kommer en del som ikke bor i nærheten...hva skal jeg gjøre av disse i mellomtiden da??? De kan jo slevfølgelig dra til selskapslokalet...men da synes jeg at jeg må ordne en eller annen form for servering før middag også??? Eller er dette helt unødvendig??

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Ok glemte å legge inn brukernavn...

Skrevet

Hmm............Skjønner problemet.

har du prøvd å snakke med kirkekontoret om en senere vielse? Du hadde jo ikke trengt å gifte deg før kl.15 egentlig.

Hvis ikke det går, må dere kanskje ha en aktivitet av noe slag i mellom tiden. Da kan du kanskje få dratt middagen til 16.30 ihvertfall.

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Hmm... ja det kan være en mulighet. Får undersøke litt... :) Hvor lang tid beregner du fra middag til kaffe da?? Vi skal be noen ekstra til kaffe, og må jo sette et tidspunkt på invitasjonen??

Skrevet

Jeg ville hatt litt mingling på lokalet før man setter seg til bords. Jeg vet ikke hvor lang vielsen deres er, men to timers mingling uten andre aktiviteter går helt fint. Da ville jeg hatt noe velkomstdrinker og kanskje noe lett snaks stående fremme. Hvis det skal værer noe særlig lenger tid kan det være greit med en helt enkel og frivilig aktivitet, f.eks et spørre skjema eller ligninde (dette kan dere selvfølgelig ha selv om det er under to timer også). Jeg vill hatt det aktiviteten som noe folk kunne gjøre selv når/hvis det passet dem, heller en felles selskapslek alle skulle gjøre sammen.

Siden vielsen er allerede kl 13, må du huske at mange ikke har spist siden frokost. Da synes jeg kl 16 er en helt passe tid å starte middag på, og vill ikke hatt det senere enn 17, med mindre dere serverte noe annet i mellom tiden.

Jeg ville satt av 3-4 timer fra middagen til kaffe-gjestene kommer. Tenk litt igjennom hvor mange retter det er, og hvor mange og lange taler det blir. Noen bruker 1.5 timer på bryllupsmiddagen, mens andre bruker 6 timer. Noen taler kan jo da tas sammen med kaffen, slik at alle får dem med seg. Sørg for at toastmaster er klar over tidskjemaet, og klarer å holde det. Du vil være sikker på at middagen er helt ryddet bort når de andre gjestene kommer (husk at noen kan komme litt tidelig), men vil ikke at middagsgjestene skal føle at de må vente, eller at festen er godt igang når kaffegjestene kommer. Vanskelig, men kan gjøres bra med litt god planlegging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...