Gjest feriegjesten Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Kunne du og din kjære reist på ferie og alltid hatt med en av hennes venninner/ felles venninne. Jeg bare spør. Noen jeg kjenner litt perifert gjør nemlig det. Bestevenninna til fruen i paret er alltid med dem på ferie, skjønner jo at for paret er det greit med barnevakt, men for meg ville det blitt som å ha med 5 hjul på vogna konstant. Skjønner jo også venninn som ikke vil reise alene på ferie, men å alltid være med samme paret uansett hvor de skal.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg synes folk kan få gjøre som de selv vil, men for meg hadde det vært uaktuelt
Ciara Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg hadde verken orket å ha med en venninne på parferie, eller være venninnen som var med... Jeg og sambo har reist på ferie med venner, men da med flere. Kunne aldri tenke meg å ta med én av dem, og tror ikke de hadde hatt lyst heller. Men hvis det fungerer for disse menneskene, så hvorfor ikke? Hvis det er slik at venninnen kanskje gjerne vil på ferietur, men ikke har noen andre å reise med, kanskje hun da blir med paret mot at hun passer barn i blant. Da vil jo paret også få anledning til å være litt for seg selv. Kanskje det ikke er en så dårlig deal?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Ikke at vi hadde vært sammen 24/7 nei. Men å reise sammen til samme sted, møtes en time eller 2 hver dag, og kanskje ha en lengre utflukt sammen ser jeg ikke noe problem med.
pulverheksa Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) .Jeg synes folk kan få gjøre som de selv vil, men for meg hadde det vært uaktuelt ← er det jeg mener. Endret 17. oktober 2006 av pulverheksa
onyx Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 For en lang ferie kan jeg ikke se for meg at jeg hadde orket å ha med en venninne, eller vært med som tredjepart. En helgetur er greit, men f.ek.s 3 uker i USA hadde vært uaktuellt for meg. Får litt inntrykk av at det blir litt "stakkars deg som er single, du kan være med oss på ferie hvis du passer ungen så vi får litt fri..."
Gjest niomi Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har reist sammen meden kompis et par ganger, også på lengre tur. Og det går kjempegreit. Spørs jo hvordan personen er, og denne personen syns det er helt topp å være en del alene, slik at vi som par får tid bare for oss selv. Også kan gutta gå ut og drikke øl solv om jeg ikke har lyst. Men orker ikke å reise slik hver gang - noen ganger vil vi på ren kjærestetur.
Caramba Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) De er sikkert veldig gode venner alle tre og trives sammen. Vi kunne også ha gjort det, ja. Vi har et par single kompiser vi har reist på tur med, pluss en venninne vi har vært på ferie med et par ganger. Kjempekoselig... Andre ganger er det deilig å være på ferie helt alene, selvsagt. Folk må få gjøre som de vil uten at "alle" andre skal synes det er så merkelig. Vi er alle forskjellige og noen har nærmere venner enn andre. Endret 17. oktober 2006 av Caramba
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg hadde blitt dritforbanna hvis noen av mine vennepar foreslo at jeg skulle bli med dem på ferie for å bistå som barnevakt av og til! Hallo!? Arbeide i ferien! Snakk om ekkel medlidenhet med den stakkars single uselvstendige venninna! Pluss å utnytte hun som barnevakt! Da skulle de jammen meg ha betalt hele ferien for meg! Jippi....
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Uaktuelt! Jeg ville også da ha tenkt at venninnen og mannen hadde seg....
Caramba Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg hadde blitt dritforbanna hvis noen av mine vennepar foreslo at jeg skulle bli med dem på ferie for å bistå som barnevakt av og til! Hallo!? Arbeide i ferien! Snakk om ekkel medlidenhet med den stakkars single uselvstendige venninna! Pluss å utnytte hun som barnevakt! Da skulle de jammen meg ha betalt hele ferien for meg! Jippi.... ← Hvis vi hadde med en venninne/venn på ferie så ville jeg aldri bedt personen om å være barnevakt. Da kunne heller den andre personen gått på byen med meg eller min mann mens den andre dro på hotellet for å legge barnet.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Det er alltid fem hjul med på vogna. Det kalles reservehjul!
Shabana Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg hadde ikke klart det og tviler sterkt på at min kjære hadde orket det. Det hadde vært greit å reise med et annet par, for da kan man ta litt tid for seg selv og slappa av bare to og to uten dårlig samvittighet. Det må jo være vannvittig kjedelig for en mann å reise på ferie med kona og venninnen. Håper han ikke er ensom... eller kanskje han synes det er greit fordi han får litt fri og tid for seg selv, he he
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2006 #14 Skrevet 17. oktober 2006 Det hadde ikke passet meg nei, men andre får gjøre som det passer dem.
Gjest Piper Skrevet 17. oktober 2006 #15 Skrevet 17. oktober 2006 Uaktuelt! Jeg ville også da ha tenkt at venninnen og mannen hadde seg.... ← Eh, hva om det er fruen i huset som vil ha med venninnen, ville du fortsatt tenkt samme sak? Kanskje du er litt for paranoid, til å være i et forhold. For det kan jo være mannen din har seg med de kvinnelige kollegaene, eller med venners fruer ol. Og for ås vare på spørsmålet: Nei jeg ville ikke hatt med en venninne hver gang, men har hatt en venninne med på ferie. Hun hadde sin egen leilighet, men vi var sammen hele dagen. Hun var ikke med som barnevakt, men hadde veldig lyst til å reise til samme sted som oss.
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #16 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg kunne ha reist sammen med en av mine venninner eller kameratene til sambo på tur, men ikke hver eneste gang. Og jeg hadde aldri bedt de om å være med heller, men hvis de ville slenge seg på så hadde det vært greit, men det måtte ha vært en selvstendig person, som tålte at vi som par hadde lyst å være alene litt også Og ha med en venninne som barnevakt når den tid kommer hadde vært uaktuelt, det hadde jeg ikke fått meg til å spørre om engang..
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #17 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har reist på ferie med en kompis av min samboer samt mine barn. Det var faktisk en kjempetur! Gutta kunne stikke på puben mens jeg dro på stranda museum og shopping med jentene. Han (kompisen altså) tok jentene med for å spille minigolf eller badminton innemmellom så jeg og min kjære fikk litt "kvalitetstid". Topp tur og alle hadde dt koselig. Vi har snakket om å gjøre det på samme måte til neste år også.
the Sun Skrevet 17. oktober 2006 #18 Skrevet 17. oktober 2006 Ikke noe for meg personlig... for en ferie kunne det kanskje fungert men ikke hver gang... ... men jeg vet ingenting om forholdet mellom de 3 det gjelder så det går ikke å svare på. Kommer ann på om alle 3 er fornøyde med ordningen eller ikke.
Gjest Anneli Skrevet 17. oktober 2006 #19 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har reist sammen med en kompis et par ganger, også på lengre tur. Og det går kjempegreit. Spørs jo hvordan personen er, og denne personen syns det er helt topp å være en del alene, slik at vi som par får tid bare for oss selv. Også kan gutta gå ut og drikke øl solv om jeg ikke har lyst. Men orker ikke å reise slik hver gang - noen ganger vil vi på ren kjærestetur. ← Dette kunne jeg nesten ha skrevet selv. Jeg har vært på tur sammen samboer og bestekompisen hans og det gikk strålende. Vi er i grunnen veldig gode venner alle tre og hadde det veldig artig. Noen ganger var jeg ute sammen med bare kjæresten og ved et par anledninger var de to ute sammen uten meg. Jeg ville nok heller ikke reist slik hver gang, en ren kjæresteferie er jo så herlig, - men jeg ser ikke bort i fra at det blir flere ferier med enten en eller flere venner med på lasset.
Gjest Eir Skrevet 18. oktober 2006 #20 Skrevet 18. oktober 2006 Det kommer helt an på hvem og hva slags mennesker det er. Jeg har vært venninna som har vært med og paret i denne situasjonen flere ganger, og noen ganger fungerer det veldig fint, andre ganger er det helt forferdelig. Har mye med hvor runde folk er i kantene egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå