Gå til innhold

ERICSSON eller Nokia?

Lizz

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg velge, ERICSSON R600 GSM eller Nokia 3410?

Er det noen av dere som har erfaring med noen av disse..

hvilke anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nokia har de dårligste telefonene med flest klager/reperasjoner på. Enkelte store kjeder vurderer å slutte å selge dem fordi det blir for mye styr.

Skjønner ikke at så mange lar seg styre av trenden... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd den Nokia-modellen - men jeg har hatt Nokia siden 1995 - jeg har vært strålende fornøyd med hver eneste en av dem. Min siste 8210 fikk jeg display-problemer med, tok kontakt med forhandleren og etter to uker fikk jeg den tilbake - i posten fikset og klar. Uten å betale noe selvsagt.

Jeg har lest mye kritikk av Nokia, fuktproblemer og andre ting. Jeg har som sagt aldri hatt problemer, og jmine har ligget og skrapt nederst i en veske, blitt sluppet i gulvet så delene spretter utover etc.

Og alle telefonene har jeg hatt minst halvannet - to år.

Da jeg fikk min 8210 fikset, brukte jeg min gamle 5110 - den var aldeles utmerket til mitt bruk fortsatt - etter så mange år.

Så jeg kommer ikke til å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste i en artikkel i enten dagbladet eller vg at nokia 3410 var den telefonen som kom oftest inn til reperasjon av de telefonene som er nå - ville ikke satset på den tror jeg.

Har hatt både nokia og ericsson og har vært godt fornöyd med begge to egentlig men jeg kjenner folk som har hatt utrolig mye problemer med sine nokiatelefoner og kjöpte ericsson i sinne! (det må taes med at de er veldig fornöyde med sine ericssoner nå da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt både Nokia og Ericsson flere ganger, og har akkurat kjøpt meg en ny Ericsson T68i. Forskjellen på Nokia og Ericsson er etter mitt syn slik:

* Nokia scorer sterkt på brukervennlighet, mens Ericsson er en mye mer driftssikker telefon (har hatt mye trøbbel med mine 3 ulike Nokia-telefoner, ingen problemer med Ericsson).

* Ericsson har en del finesser Nokia mangler, og omvendt. Hvis du er ute etter å kunne bytte til morsomme deksler er Nokia å foretrekke.

* Stort sett er en Ericsson telefon dyrere enn en Nokia, men kvaliteten er vel deretter...?

Hvis du skifter telefon ofte vil jeg anbefale Nokia, skal du ha kvalitet som varer en stund vil jeg anbefale Ericsson!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg mobil engang da(!), så jeg har vel ikke så mye her å gjøre... :D

Men de fleste rundt meg har tross alt, så jeg er da ikke helt grønn heller. Og vil bare si at hvis jeg - mot formodning - noen gang skulle kjøpe en mobil, ville jeg tusen ganger heller kjøpe Ericsson enn Nokia. Forbinder Nokia med en hel del kluss... Dessuten ser jeg på det som en litt sånn 'fjortis'-greie - man kan få rosa deksel og spille spill, liksom...

Og ikke minst så syns jeg de har fått en altfor stor markedsandel på mobilmarkedet - det er ikke bra for forbrukerne...

Men det er nå meg da. Og en hypotetisk situasjon... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har Ericsson R600. Jeg visste egentlig ikke hva jeg kjøpte da jeg kjøpte den. Det eneste jeg viste var at jeg ikke ville ha Nokia pga mye klager på den.

Men jeg gikk ut fra at alle moderne mobiltelefoner var nokså like nå for tiden. Derfor ble skuffelsen stor da jeg oppdaget at det IKKE går an å sende SMS for å få ringetiner og Logoer/bakgrunner. Istedenfor må man inn på Wap, og lete der på Ericssons sider - noe som jeg brukte et par timer på å finne ut av. Da jeg så endelig hadde greid det - viste det seg at det sort sett bare var "teite" ringetoner der. My svensk musikk - og altså lite "moderne" - slik som ligger på toppen på listene rundt i landet/verden.

Så jeg ble skuffet da.

Trodde det var så enkelt - men det var det ikke.

Synes den er enkel og grei å bruke, liten og hendig - men altså ikke fornøyd med tilbudet til de unge *ler*.....Mne det kommer jo an på hva man vil med telefonen da...jeg kunne godt tenke meg sette mitt personlige preg på den ..det får jeg ikke gjort .......kan heller ikke motta bildemeldinger .... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. nå har jeg kjøpt meg ny telefon. Det ble Sony Ericsson T200.

Han på butikken anbefalte meg å IKKE kjøpe R600, han hadde fått veldig mye klager på den. Og jeg ville egentlig ikke ha NOKIA, så da ble det denne. Og jeg synst den er bra jeg. En må jo venne seg til den nye menyen.. men det er ikke noe problem. Det med logoer og ringetoner har jeg ikke prøvd å finne så mye ut av ennå, det er ikke SÅ viktig. Og så har den noen morsomme spill da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg ble anbefalt å kjøpe Ericsson R600, jeg gjorde det og er veldig fornøyd.

Visste ikke at jeg ikke kunne motta bildemeldinger, litt dumt, men det overlever jeg.

Er foreløpig fornøyd med telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...