Midnattsol Skrevet 23. januar 2003 #1 Skrevet 23. januar 2003 Jeg tok et raskt lite søk og leste litt om hva som er skrevet om Clinique her inne før. Jeg leste ikke alt, men jeg får inntrykk av at de fleste ikke liker deres produkter så godt. Stemmer det? Jeg spør fordi jeg har lurt litt på om jeg skal prøve Cliniques 3-Trinns Hudpleiesystem. Er det noen som har prøvd/bruker det? Anbefales det, eller anbefales det ikke? Vet noen forresten prisen? Har for øyeblikket ikke råd til så ALT for dyre produkter, og hadde lyst på en komplett renseserie for ansiktet uten å blakke meg fullstendig. Andre forslag mottas med takk! Jeg var her om dagen på apoteket og siden jeg måtte vente så lenge ble det til at jeg så hva de hadde i hyllene. Jeg så at SebaMed hadde en hudpleieprodukt-serie som heter Clear Face, og prisen er jo overkommelig. Noen meninger om disse produktene eller andre av apotekets produkter?
Piglet Skrevet 23. januar 2003 #2 Skrevet 23. januar 2003 Hei! Har også lagt merke til at det er mange som har vært litt kritiske til Clinques 3-trinns system, men jeg har brukt det i et halvt år og er kjempe forbøyd! :D Det er noen som synes skin tonic'en kan være litt for sterk, men den finnes jo til tre forskjellige hudtyper, så det er vel om og gjøre å finne en som passer til din hud... Piglet
Litago Skrevet 23. januar 2003 #3 Skrevet 23. januar 2003 Bare prøv Midnattsol. Det er ikke uten grunn at dette merket ofte får positiv omtale. Jeg er en av dem som har sagt at Clinique ikke passer til min hud. Men vi har alle forskjellige hud! Min er i tillegg ganske mye eldre enn gjennomsnittet her :oops: , så den trenger anderledes pleie enn yngre hud. Husk å ta vare på kvitteringen og spør betjeningen om du kan bytte hvis Clinque ikke passer til deg. Dette er noe jeg anbefaler deg å gjøre på generelt grunnlag når du kjøper ny kremer, - ikke bare når du kjøper Clinique. Lykke til!
Gjest Diva Skrevet 23. januar 2003 #4 Skrevet 23. januar 2003 Hei! Jeg bruker Cliniques 3-trinns system og er KJEMPEFORNØYD! Jeg og har inntrykk av at mange synes tonicen er for sterk. Den er faktisk tilpasset din hudtype hvis man snakker med de ansatte i parfymeriet og får tips og råd. De fleste som jobber i parfymerier er hudpleiere, make-up artister eller har jobbet i bransjen en stund. Den tonicen er til og med UTEN alkohol! Bare gå og spør! Vet ikke om den er like bra som de andre, men den skal etter sigende være det. Tror det er uten alkohol (uten tall på flasken) og 1,2,3,4 hvis jeg ikke tar feil. Jeg synes såpen "sliper" huden og polerer den litt og ansiktet føles mye friskere ut enn før jeg begynte på dette. Den er simpelthen herlig! Har i tillegg nå kjøpt Moizture surge extra (thirsty skin relief) fra Clinique og kremen er delikat og ikke fet,- men likevel bra for huden og den kjennes ikke tørr ut. Jeg anbefaler deg å gå til et parfymeri, gjerne Esthetique eller Parfymelle, og spør og grav om produktene og sannsynlig kan du få en hudanalyse der og da for å finne ut hva som passer deg. Det er viktig med riktig "styrke" på produktene. Jeg har sart og lett rødflammet hud, men disse produktene er likevel perfekte til meg :D Det er også mulig å få med seg en prøve på disse tre produktene,- men clarifying lotion fåes bare som nr.2 i prøvepakningene. Såvidt jeg husker. Lykke til hvis du skal prøve Clinique Jeg har dessuten hørt mye bra omtale av Decleor til mer voksen hud, hvis man ikke tåler / liker Clinique
ivanka Skrevet 24. januar 2003 #5 Skrevet 24. januar 2003 3-trinns systemet til clinique funker overhodet ikke for meg, men jeg bruker en god del andre clinique-greier. ikke merket som er gjennomført ille, altså. etter min mening da.
Petruska Skrevet 24. januar 2003 #6 Skrevet 24. januar 2003 Hei! :D Jeg har brukt Cliniques 3-trinnssystem i ca. 2 år nå, og er KJEMPE-fornøyd! Var ikke svært fornøyd til å begynne med fordi ekspeditrisen i parfymeriet analyserte huden min til å være type 2 og dermed skulle passe til hudvann nr. 2. Det gjorde den bare IKKE. Jeg ble tørr, stram og fikk røde flekker i ansiktet. Til tross for ekspeditrisens iherdige forsikringer om at det var feil for huden min, kjøpte jeg en flaske med hudvann nr. 1. Det var noe helt annet! Vann nr. 2 skal være for en normal/blandet hudtype men jeg har inntrykk at den ofte er for sterk til det. Derfor blir mange misfornøyde også. Det er 2èrn som er standarden i reisepakninger og slikt men jeg tror de trygt kunne bytta det ut med 1èrn. Men det har heller ikke vært noe problem å be dem om å bytte ut innholdet i slike reisepakninger med vann nr. 1 når jeg har spurt om det. Kjekt å ha et lite ekstrasett i toalettveska til reiser. Huden min er ømfindtlig og var tørr og stram på overflaten samtidig som jeg hadde store porer og sorte ormer rundt nesa, og småkviser på haka. Det var vel det siste som gjorde at parfymeridamen vurderte huden min feil. Vel, nå er huden min jevn, glatt, elastisk uten sorte prikker og porene er synlig mindre. For meg passa Clinique perfekt. Bør vel nevne at jeg for et års tid siden begynte med Udos Choice olje som tilskudd (innvortes!), den har gjort at huden min tilføres fettstoffer fra "innsiden" og gjør at jeg sparer penger på hudkremer da jeg ikke trenger å smøre meg så mye lenger! Merkes særlig nå på vinteren. Leggene er heller ikke tørre lenger. Produktene til Clinique har også en behagelig duft til tross for at de er uparfymerte. Dusjgelèen f.eks. (den rosa) har en frisk diskrèt duft uten å kollidere med parfyme. Deodoranten deres er også effektiv, liker at den er parfymefri da jeg ikke liker å blande andre dufter med parfymen jeg bruker. Dette var litt av en hyllest til Clinique da, men jeg er såre fornøyd. Bruker produktene deres fra topp til tå (unntatt enkelte sminkeartikler)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå