Gå til innhold

Reductil

Iset

Anbefalte innlegg

har noen av dere prøvd reductil slanketabletter? jeg skal til legen på tirsdag og få dem, men jeg vurderer å avbestille timen, da jeg nettopp leste at man kan regne med å gå ned ca 6-7 kg på et ÅR!!! jeg ønsker IKKE å betale 6-700 kr i måneden for å gå ned så lite! jeg har til nå gått ned 7 kg siden november på egen hånd, men det har vært et sant helvete! hver eneste kg har vært en kamp, og jeg tror reductil kanskje kunne ha hjulpet meg med sulten og sjokolade suget. (jeg har tatt krom, 4 stk daglig, men det hjalp bare i en kort periode).

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Satt og leste om disse pillen på lommelegen.

De er ment til å være til hjelp i starten. Man må samtidig legge om kosten. En får vel ikke gå lenge på de heller. En del bivirkninger.

I Italia er de suspendert pga. to dødsfall.

Du har jo kommet godt i gang. Alle slankepiller er ikke løsaningen. Jeg har villet fortsatt som du gjør selv.

Koster de virkelig så mye som 700?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tittet litt i denne boken:

http://www.jentemat.no/

Synes forfatteren sier mye lurt om kosthold, og hvordan kroppen til en kvinne fungerer.

Selv orker jeg ikke en så omfattende innsats foreløpig (tror jeg vet hva de ekstra kiloene kommer av, og det er ikke ting jeg MÅ spise...).

Jeg tror likevel at hvis jeg hadde slitt så mye som du gjør, at jeg hadde gjort et forsøk.

Du får kroppen i balanse, blir sunn, får spise gode ting og er IKKE sulten.

Lykke til! Livet er for kort til å skulle lide og ha dårlig samvittighet hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar:)

ang "jentemat": dette ser kjempebra ut, er vel det samme som Lindberg, Montignac & Co, men saken er den at jeg er vegetarianer, så det er litt vanskelig.... jeg var slank helt til jeg ble "veggis", for da erstattet jeg kjøttet med brødmat, ost o.l. og det blir man IKKE særlig slank av nei. men jeg kan jo spise masse soyaproteiner. æsj dette er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reductil kjenner jeg ikke til men Xenical har jeg gått på. Ja, jeg gikk ned, men hvis du spiser fett så kommer det ut igjen i form av rennende avføring. Og det er ikke akkurat så enkelt å vite når en ska på do, for når det kommer så kommer det da for å si det sånn. Kunne hverken nyse eller le.

Siden du regner med at du kan få det så er du vel mer enn 20 kg overvektig? Forutsatt at Xenical og Reductil har nogenlunde samme effekt så vil det absolutt ikke hjelpe deg med godtesuget eller sulten.

Har du prøvd å finne ut hvorfor du er sulten ,kan det hende du spiser for lite mat, mange gjør faktisk det og setter derfor ned forbrenningen.

De fleste av oss tror vi vet så alt for mye om å legge om kosten, men når alt kommer til alt så er et mye kunnskap der ute som vi helt sikker behøver. For å oppnå varig vektreduskjon bør du ikke slanke deg men se på det som en omlegging av kosten.

Øke forbrenning gjøres på en måte ved trening.

Når det gjelder Lindberg så kan du jo spise brød, men du må lade de etter hand oppskrift. Han har både muffins og vafler tror jeg på menyen, men om de er gode er noe annet.

Håper at siden du er veggis at du inntar nøtter, fordi du skal være klar over at det er nokså lett å få mangler hvis en ikke spiser kjøtt og i tillegg ikke spise nøtter for det er kaloririkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at det er riktig for deg å være vegetarianer?

Hva ville kroppen din si hvis den fikk bestemme? (Det virker jo som om den var lykkeligere før...)

Synd hvis du må bruke masse fremmede stoffer for å kvitte deg med overvekt du ikke hadde hatt hvis du hadde hatt et annet kosthold?

En ganske alvorlig avgjørelse det der. Du må vel ta et veloverveid valg om hva som er best for deg og kroppen din.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar jenter:) ja jeg rikker ikke ved min avgjørelse når det gjelder vegetarianismen! og jeg tar tilskudd, er utdannet helsekost faghandler, så jeg vet hva jeg gjør der iallefall:)

det er egentlig ikke det å være veggis som har gjort meg tykk, det er jo det at jeg kuttet ut kjøtt over natten for 6 år siden og hadde ikke det beste kostholdet etterpå for å si det sånn.... jeg må forandre på kosten, og det har jeg gjort nå.

har ikke spist sukker, hvitt mel, snop, brus, chips osv på lange tider, noe som har resultert i 7 kg minus:) tror jeg avbestiller timen jeg, så klarer jeg de siste 20 kiloene på egen hånd!

tusen takk for svar!!!!

klemer fra Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Reductil og xenical virker på to helt forskjellige måter.

Xenical virker med at fettet går i do og kan være plagsom som en skriver.

Reductil virker på metthetssenteret i hjernen blir lurt. Du "tror" du er mett.

Enklere å gå inn å lese om den enn å få 100 ulike frklaringer her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gjest:)

nei jeg vet hvordan de virker, det visste jeg fra før av, det var heller ikke det jeg spurte om. jeg spurte om noen her inne hadde PRØVD dem.

klem Iset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke spist sukker, hvitt mel, snop, brus, chips osv på lange tider, noe som har resultert i 7 kg minus:)

Så flink du er !!! :D

Siden du gjør alt riktig trenger du sikkert bare å være litt tålmodig.

(Hvis det tok 6 år å legge PÅ seg, så tar det vel litt tid å få det av igjen også?)

Kjempebra at du gir kroppen din en sjanse til å ordne opp på egenhånd, med god hjelp fra deg da.

Har en venninne som sier: Jeg gir kroppen min god og sunn mat og det den trenger. Så godtar jeg det utseende som måtte bli resultatet av det. Høres ut som om du gjør det samme. Beundringsverdig!

Lykke, lykke til, tror du klarer det kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Amica:)

tusen takk for skikkelig oppmuntrende svar :D ja det er ikke vits å bruke slankepiller med masse bivirkninger dersom jeg kan klare det selv, og jeg har jo nesten klart 10 kg alene, da skal jeg klare resten også!!!!

heia meg! hehehehe.

skikkelig fin kommentar fra venninna di, fint eksemplar å følge!

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...