Gå til innhold

Bor hjemme hos mor

Gjest V.

Anbefalte innlegg

Haha, så dere det tv-programmet her om dagen, "svigerdatter søkes"? Tror det var TV2?

Det var patetiske greier, du, voksne karer som bor hjemme på gutterommet ved siden av mamma og pappas rom. Ville ikke tatt i dem med ildtang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Kan tilføye at moren er i full jobb, tilsynelatende frisk. Men er en styrende krevende og selvopptatt person, som manipulerer med bla. skyldfølelse, skam og dårlig samvitighet.

Hun blander seg inn i hans liv gjenom jobb, og økonomiske forhold, ringer dagligt og blander seg inn i privatlivet som forhold og omgang med venner.

Er bekymret for at dette hindrer selvstendighet og skaper uheldig tilknyttning til moren...

Høres ut som mora til mannen min der der.

Jeg og mannen min har et kjempegodt forhold på alle måter og krangler veldig skjeldent, men de gange vi krangler er det om akkurat henne.

Hun har i hele hans liv vært veldig dominerende og manipulerende skal blande seg i alt han foratar seg. Hvis han sier i mot henne blir hun veeeldig såra og lei seg slik at hun er sikker på at han får dårlig samvittighet.

Dette ble veldig vanskelig da vi ble sammen for hun fortsatte å blande seg så til de grader at det holdt på å ødelegge forholdet vårt mang en gang.

Nå har mannen min blitt litt tøffere og har lært å si ifra mere. Hun har jekka seg en del nå heldigvis. Virker som at hun har forstått at "den lille hjelpesløse" gutten hennes har blitt voksen og faktisk klarer å tenke og ta avgjørelser uten hennes hjelp.

Hadde jeg gått gjennom dette en gang til... aldri i verden.

(PS: Han bodde ikke en gang hjemme til han var 30 , men 21...)

Løp unna mens du kan jente.... Løp,løp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest de andre svarene.

Men mitt svar på ditt spørsmål er et stort nei

Det er flaut å si det, men jeg gjorde det. Han var ikke en gang over 30. Han var 24 når vi ble sammen, og den gangen virket han som om en mann som var selvstendig og klarte seg selv. Det gikk så bra at vi flyttet sammen, fikk barn og giftet oss. Men når hverdagen kom og mine rosa briller forsvant fant jeg ut at jeg bare hadde tatt over rollen som mamma.

Da det pga utroskap fra hans side ble slutt og han valgte å flytte, gjett hvor han dro? Jo hjem til mamma :ler:

Og jeg har selvfølgelig alle skyld for at han var utro og at forholdet gikk i dass. Men at han stakk fra to barn det spiller visst ingen rolle.

Og når det er sagt. Pappaen hans er av samme ulla, de får kose seg alle sammen. Den lille kjernefamilien med mor, far og to voksne sønner som bor hjemme. Nå er begge over 25, og de slipper alt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metalheart

Jeg er 23 og bor hjemme og merker at damer er litt mer uinteressert når jeg ikke har egen leilighet i byen etc. Men mange bor hjemme til de er ca 25 bare inntil de er ferdig med studiene sine. Men innen man er 25 så syns jeg ihvertfall at man burde begynne å flytte inn i egen kåk. Bortskjemte drittunger kommer nok dessverre ikke så langt i livet når mamma og pappa ikke er tilstede mer.

Hvis jeg var jente så ville jeg nok sett på en mann på 30 som bodde hos mor med omhu. Men har kanskje noe med at jeg har intensjoner om å komme meg ut snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært meeeeeeget skeptisk, -i allfall hvis han aldri hadde prøvd å stå på egne ben. Det ville vært litt annerledes dersom han hadde bodd for seg selv og bare flytta inn til mora for en periode, men selv da ville jeg tenkt meg godt om før jeg "overtok" ham. Tror jeg hadde satt som krav at vi skulle ha et par år som særboere før jeg hadde tenkt seriøst på å flytte sammen med en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Jeg tror ikke det er sunt å bo sammen med foreldrene til man er 30. Ville nok ikke våget å ha et forhold til en slik mann.

Når du i tillegg sier at hans mor er svært dominerende, så vet du hva du får. Hun vil nok fortsatt være den som ønsker å bestemme over sønnen, og deg med hvis du velger han.

Blir det konflikter mellom deg og svigermor velger han garantert hennes parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Kan tilføye at moren er i full jobb, tilsynelatende frisk. Men er en styrende krevende og selvopptatt person, som manipulerer med bla. skyldfølelse, skam og dårlig samvitighet.

Hun blander seg inn i hans liv gjenom jobb, og økonomiske forhold, ringer dagligt og blander seg inn i privatlivet som forhold og omgang med venner.

Er bekymret for at dette hindrer selvstendighet og skaper uheldig tilknyttning til moren...

Tenk deg godt om. Ikke bare er han muligens uselvstendig og forventer kanskje ubevisst at du tar over mammarollen, men i tillegg risikerer du å få henne som svigermor. Og det tror jeg kan bli vanskelig. Dette hadde jeg ikke ønsket å utsette meg for.

Men det er klart at han kan ha tusen gode sider som oppveier dette.... det vet ikke vi her inne. Men skeptisk hadde jeg vært. Veldig skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Hadde ikkje rørt han med ildtang. Vi visste at vi ville bli "kasta ut" då vi var 20, og det vil nok vi gjer med vårt evt avkom også. Bror min flytta då han var 17 eg då eg var 19. Og sia har vi klart oss sjølve på alle vis, og det ville eg ha forventa av ein partner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trulte_*

Jeg hadde umiddelbart skygga banen med hjemmeboende menn. MEN, så har jeg jo to kjekke oppegpende fettere som bor hjemme enda, og de har ikke en heks av en svigermor, det er derfor de bor der fortsatt. Betaler litt hjemme, og sparer litt. og har et sunt forhold til opphavet. Så det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg HADDE bodd hjemme til jeg var 30, og en dame hadde brukt det som argument for at jeg var uinteressant - vet du hva, da hadde jeg vært likeglad. Makan til hønseargument, det er vel noe av det mest trangsynte jeg har hørt i høst. Noen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg HADDE bodd hjemme til jeg var 30, og en dame hadde brukt det som argument for at jeg var uinteressant - vet du hva, da hadde jeg vært likeglad. Makan til hønseargument, det er vel noe av det mest trangsynte jeg har hørt i høst. Noen bedre?

Det er faktisk mye man går glipp av i livet hvis man bor hjemme til man er 30- man lever ett beskyttet liv på mange måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor treffer man sånne? Jeg hadde ikke kommet så langt som det en gang og her sitter du ts å vurderer giftemål med fyrn? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies at man søker en som er lik seg selv, og jeg foretrekker en selvstendig mann som har klart seg selv mht. husstell, klesvask, matlaging etc.

Det sies at kvinner søker menn som ligner på faren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jeg vel kanskje vært litt mer åpen på dette? Hva om mora har gjort alt riktig og det har blitt det huslige geniet SOM I TILLEGG BÅDE SKIFTER DEKK OG SIKRINGER!? Kanskje mora er skikkelig ok og de to har hatt det fint sammen? Noen har det jo fint sammen! Ingen av ungene mine får flytte hjemmefra før de er 25!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er grunnen til at han bor hjemme hos moren?

Moren har jo jobb og klarer seg selv som du sier så derfor lurer jeg på det!

Har han noen gang bodd for seg selv?

Han kan være en oppegående kar han, men høres ut som problemet kanskje er moren utfra det du (TS) skriver i det andre inlegget.

Nå antar jeg at dere har vært kjærester en stund, og dersom dere er det vet du vel hvordan person han er!

Flytt sammen før evt. giftemål å se det ann derfra!

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...