Gjest V. Skrevet 17. oktober 2006 #1 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ville du vurdert å gifte deg med en gutt som har bodd hjemme hos sin enslige mor størsteparten av sitt liv, han er nå over 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 17. oktober 2006 #2 Del Skrevet 17. oktober 2006 Usj - nei! Faren med å gå inn i et sånt forhold, er at du overtar rollen som mor. Gutta er jo selvfølgelig forskjellige, men jeg tør påstå at 9 av 10 er borskjemte så det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #3 Del Skrevet 17. oktober 2006 Gererellt; nei. Jeg ønsker å slå meg sammen med en likeverdig person, ikke en som har levd livet som et stort barn. Det sies at man søker en som er lik seg selv, og jeg foretrekker en selvstendig mann som har klart seg selv mht. husstell, klesvask, matlaging etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. oktober 2006 #4 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg ville nok også vært meget skeptisk til en mann som har valgt å bli boende hjemme hos mor til han er over 30, om det ikke var helt spesielle grunner til dette (som at moren var alene og trengte hjelp i hverdagen pga sykdom eller lignende ) for meg er det viktig med en mann som vet å klare seg selv, jeg kommer aldri aldri aldri til å ta over en morsrolle ovenfor en partner. Jeg kommer aldri til å være den som alltid tar seg av all matlaging, tillaging av lunsj og jeg tar heller aldri alt av klesvask, stryking, vasking av klær og annet husarbeid, der for han pent være utlært når han treffer meg. også ville jeg lurt på hvorfor ett voksent menneske hadde ønsket å bo hjemme og ikke komme seg for seg selv, det burde vært ett meget godt svar på det for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 17. oktober 2006 #5 Del Skrevet 17. oktober 2006 Vurdert å gifta meg nei, men det trenger jo ikke være noe galt med han. Kunne jo innleda et forhold, så kanskje etterhvert flytta sammen, går det bra, så kan man gifte seg. Tror ikke jeg ville sett på det som noe negativt med det første hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2006 #6 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ville du vurdert å gifte deg med en gutt som har bodd hjemme hos sin enslige mor størsteparten av sitt liv, han er nå over 30. ← Basert på den lille info-en du har kommet med her: Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. oktober 2006 #7 Del Skrevet 17. oktober 2006 I utgangspunktet ville det gjort meg skeptisk. Men dersom jeg ble kjent med fyren, og han viste seg å være en sympatisk og selvstendig kar, så hadde ikke det at han bor hos moren sin stoppet meg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #8 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det ville ha ringlet masse dersom jeg traff en mann på over 30 som bodde hos moren sin. Tror neppe at jeg hadde gått videre uansett hvor sympatisk denne mannen var. Det er en del erfaringer som man får når man bor alene som han ikke ville hatt. Jeg ville også ha lurt på hvorfor han ikke hadde ønsket å flytte for seg selv. Husker jeg hadde hastverk med å komme meg bort hjemmefra. Det er et helt naturlig skritt. Har selv en sønn og ikke f*** om han skal få bo hjemme til han blir 30. En eller annen gang er det på tide å stå på egne bein og ta ansvar for eget liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 17. oktober 2006 #9 Del Skrevet 17. oktober 2006 . En eller annen gang er det på tide å stå på egne bein og ta ansvar for eget liv. ← Halleluja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #10 Del Skrevet 17. oktober 2006 Generelt, nei. Men ser heller ikke bort fra at det kan være årsaker som kan forsvare det i stor nok grad til at jeg ikke hadde reagert, iverfall ikke om det var snakk om leilighet i samme hus el. At han fortsatt bodde på gutterommet hadde blitt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaya83 Skrevet 17. oktober 2006 #11 Del Skrevet 17. oktober 2006 ALDRI under noen omstendigheter.. Hvertfall ikke hvis han aldri hadde bodd hjemmefra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest V. Skrevet 17. oktober 2006 #12 Del Skrevet 17. oktober 2006 Takk for svar. Kan tilføye at moren er i full jobb, tilsynelatende frisk. Men er en styrende krevende og selvopptatt person, som manipulerer med bla. skyldfølelse, skam og dårlig samvitighet. Hun blander seg inn i hans liv gjenom jobb, og økonomiske forhold, ringer dagligt og blander seg inn i privatlivet som forhold og omgang med venner. Er bekymret for at dette hindrer selvstendighet og skaper uheldig tilknyttning til moren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #13 Del Skrevet 17. oktober 2006 Takk for svar. Kan tilføye at moren er i full jobb, tilsynelatende frisk. Men er en styrende krevende og selvopptatt person, som manipulerer med bla. skyldfølelse, skam og dårlig samvitighet. Hun blander seg inn i hans liv gjenom jobb, og økonomiske forhold, ringer dagligt og blander seg inn i privatlivet som forhold og omgang med venner. Er bekymret for at dette hindrer selvstendighet og skaper uheldig tilknyttning til moren... ← Kan tyde på at han ikke har klart å løsrive seg. At han ikke har styrke nok siden han tillater henne å blande seg så til de grader opp i livet hans. Skygg banen. Her får du mer problemer enn du ønsker. Det er ikke du som skal gi ham styrken og motet til å leve et eget liv. Det må han finne i seg selv og det har han tydligvis ikke gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #14 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hadde vært skeptisk, og det hadde nok trådd mer varsomt inn i et forhold, men skal aldri si aldri. Håper jeg hadde hatt vett til å satt en del betingelser ang hvordan forholdet til svigermor skulle håndteres (kort sagt: det er VÅRT liv, ikke HENNES) og tatt meg god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #15 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hva om det er en jente på over 30 som bor hjemme hos moren, vil det bli det samme, er det noen forskjell på jente eller gutt i denne situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #16 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ville du vurdert å gifte deg med en gutt som har bodd hjemme hos sin enslige mor størsteparten av sitt liv, han er nå over 30. ← Da sier jeg høyt og tydelig NEI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #17 Del Skrevet 17. oktober 2006 Naturlig å bli skeptisk men jeg syns det blir feil å si nei med det første. Spørs på fyren og det kan sikkert være mange grunner til at han har bodd hjemme til da eller flyttet hjem igjen for en periode. Venninna mi bodde hjemme fra hun var 28 til hun var over 31 for å spare penger til leilighet etter at det røk med henne og eksen. Det gjør henne ikke mindre selvstendig enn andre syns jeg. Så har du truffet en fin fyr så er det sikkert andre kvaliteter som teller mer uansett. Gode gutter vokser ikke på trær så jeg ville helt klart gitt det en sjangse om jeg likte mange sider ved han. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. oktober 2006 #18 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hva om det er en jente på over 30 som bor hjemme hos moren, vil det bli det samme, er det noen forskjell på jente eller gutt i denne situasjonen? ← har ei venninde som bor hjemme hos foreldrene, hun har riktignok ikke blitt 30 enda, men det er ikke så langt unna. nå har ikke hun bodd hjemme bestandig og flyttet hjem pga barn og økonomisk støtte og praktisk støtte etter brudd med barnefar, men jeg reagerer likevel på akkurat det at hun bor hjemme ja. og jenter som har bodd hjemme hele livet og fortsetter å bli der til de er over 30, ville jeg vært like skeptisk til som gutter ja, men så er ikke jeg sammen med jenter da, så jeg vet ikke om gutta synes sånt betyr noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 18. oktober 2006 #19 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ville definitivt blitt skeptisk til en kar som bodde hjemme hos moren ennå, og løpt for livet om moren viste seg å være en dominerende part i livet hans. Men, en bekjent av meg bodde hjemme hos moren til han var over 30. Han bodde ikke der hele tiden da, han har bl.a. bodd i utlandet i perioder og studert og slikt. Han bodde hos moren i et par år, i alle fall, mens han gjorde seg ferdig med noen studier og så etter jobb og slikt. Han flyttet ut så fort han hadde råd til det. Men der var det også slik at moren ikke var hjemme så veldig mye, og de levde hver sine liv (dette er en meget selvstendig og bestemt kar, bare så det er sagt). Så, det trenger ikke være fullstendig negativt, men om moren er en for stor del av livet og fyren ikke lever selvstendig, så ville jeg nok holdt meg unna. Jeg har overhodet ingen lyst til å bli ekstramamma for en kjæreste, og jeg ville aldri taklet en svigermor som blandet seg opp i mine saker og ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #20 Del Skrevet 18. oktober 2006 Tvilsomt, siden jeg ikke hadde forstått at noen ville bodd hos foreldrene sine til de var 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå