Gå til innhold

felles matfat katt/menneske

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_helle_*
Skrevet

Reagerer litt på dette: min venninne har en katt som får servert middagsrester på fat som blir brukt i husholdningen. Blir vasket i oppvaskmaskin etterpå, men likevel.......... :forvirret: Noen andre som ville reagert, eller er det jeg som er rar... ;)

Skrevet

Det er du som er rar...;) Oppvaskmaskinen tar "alt" du kan slappe helt av.

Skrevet (endret)

Oj, nå følte jeg meg truffet! Det skjer nemlig rett som det er hjemme hos oss. Hvis vi har spist f.eks laks og saus til middag, pleier jeg å sette tallerknen på gulvet, så pus kan spise restene. :sjenert:

Ja, vi setter det selvfølgelig rett i oppvaksemaskina etterpå!

Endret av aimee
Skrevet

Det er da vel ikke farlig? Har skjedd mange ganger hjemme hos oss, ingen har blitt syke, hverken pus eller menneske!

Skrevet

Det skjer rett som det er her hjemme og..

Om vi har spist noe eller laget noe, er det rett som det er att bikja får smake.

vi putter det i oppvaskmaskinen, så jeg vet jo det blir rent.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Skjer her også, hun sniker ofte i tallerknene! Det skjer ikke med vilje, men ingen skade skjedd heller.

Skrevet

Vi kan også gi katta mat på asjetter for eksempel. Jeg har vært litt skeptisk selv, men blir beroliget av svarene over her. :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

bikkja vår får mat og vann i vanlige boller som står i skapet og som brukes av oss til vanlig og. får rester av tallerknene som vi har spist av tilogmed! oj, krise! :ler:

Skrevet

Her i huset setter vi også tallerkener med matrester på gulvet, til hunden og kattene. Vasker dem opp etterpå, så ser ikke det som noe problem. En hund har dessuten færre bakterier i munnen enn ett menneske, så det er egentlig eklere at en annen person har spist av den...

Gjest Fruktfat
Skrevet
En hund har dessuten færre bakterier i munnen enn ett menneske, så det er egentlig eklere at en annen person har spist av den...

men vi slikker ikke tallerken da :kgblunk:

Skrevet
Her i huset setter vi også tallerkener med matrester på gulvet, til hunden og kattene.

Samme her.

Skrevet

Vi bruker ikke samme fat til katten. Hun har en egen skål som hun får matrester i, og en skål til tørrfor.

Skrevet
men vi slikker ikke tallerken da  :kgblunk:

Det kommer helt an på hvor god sausen er... ;)

Og uansett blir det noe spyttrester på en tallerken når man spiser.

Skrevet
Vi bruker ikke samme fat til katten. Hun har en egen skål som hun får matrester i, og en skål til tørrfor.

Det har pusen vår og da. Men han får spise av talleken på gulvet i tillegg..

Godt å se at jeg ikke er den eneste som skjemmer bort dyret mitt :ler:

Skrevet

Jeg syns dette er utrolig ekkelt! Hadde en venninne på besøk som ga katten sin mat av mine fat og dessertskåler, og de forvant i søppla så fort hun var ute av døren...

Annonse
Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Hadde hun med seg katten på besøk? Hvorfor sa du ikke fra? Litt må en tørre å gjøre :)

Skrevet

Det er kvalm, kvalmt, kvalmt! Og spesielt de som vasker for hånd. Og ja, de finnes :kvalm:

Skrevet

Det er ikke noe porblem om de vasker for hånd heller, bakteriene dør når tallerkene blir tørre etter vask.

Ikke noe å være hysterisk for.

Skrevet
Det er ikke noe porblem om de vasker for hånd heller, bakteriene dør når tallerkene blir tørre etter vask.

Ikke noe å være hysterisk for.

Hysterisk eller ikke. Det er kvalmt. :kvalm:

Skrevet

Hva er det som er så kvalmt med det da, Jack?

Jeg setter ikke servise rett inn i skapet etter pus har vasket det, jeg vasker det da i maskinen imellom. Akkurat som jeg vasker det når det er nyinnkjøpt og masse folk har tatt på det, det er faktisk kvalmere...(i mine øyne).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...