Gjest Taxi Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg blir helt sjokkert over hvordan folk reagerer når det kommer ambulanser, politi eller brannvesen under utrykning i oslotrafikken jeg. Hvordan kan folk være så trege i reaksjonen?? Det virker som folk er dårlige til å følge med i bakspeilet for det første, for jeg har flere ganger sett at bilister ikke har reagert før ambulansen f.eks har liggi opp i rompa på de ganske lenge og blinka verre for å få vedkommende til å flytte seg. Og med en gang det er litt tett trafikk, da blir det problemer. det som må skje når det er tett trafikk er at alle må komme seg ut av venstrefeltet, og de som ligger i høyrefeltet må lage luker sånn at de i venstrefeltet raskt får flytta seg. Jeg ble skikkelig sinna en gang jeg sto i kø i djupdalen (ved olavsgård). det hadde vært en stor ulykke og masse ambulanser kom i full fart, men de kom ikke frem. jeg prøvde å komme meg over i høyre feltet, men bilene der slapp meg ikke inn før jeg omtrent kjørte i sia på en av dem. Er det mulig?? det handler om menneskeliv, og kan stå på minutter/sekunder! synes folk bør bli flinkere til å slippe frem biler under utrykning! Bare en liten utblåsning om noe som har irritert meg lenge nå...
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Og jeg er helt enig! Folk som ikke kan følge med i trafikken, og reagere når det er nødvendig, burde ikke hatt lappen! (Og særlig de i høyre felt som nekter å slippe deg inn eller gjøre plass, fordi de tror du helt på egen hånd prøver å snike i køen deres!)
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har flere ganger vært i slike situasjoner der det mest naturlige har vært å lage plass til utrykningskjøretøyene i midten! Dette skjer oftest under rushtrafikken i de større byene, og de fleste som har bodd i disse store byene i noen måneder er vant til at dette vanligvis er den mest effektive løsningen. De til venstre legger seg helt til venstre, og de til høyre legger seg helt til høyre. Da blir det god plass til ambulansen/brannbilen i midten. Men så ser du da enkelte "tullinger" som SKAL legge seg til høyre for enhver pris, og DA tar det tid, og ambulansen hindres...
Gjest Søt Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 sambo og jeg opplevde at en ambulasne kom kjørende imot oss (lyskryss, og vi stoppet opp for vi skulle krysse) og skulle vente til han kjørte forbi, Men TULLINGEN som lå foran ambulansen sto BOM stille! Må jo forstå at når det er rødt, så skal man IKKE kjøre,så da har utrykningkjøretøyene bare å vente på grønt de òg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå