Gjest dyne Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg er ei jente på 16 år. For en tid tilbake fant vi ut at min far hadde spilt bort mye penger de siste årene.. Det er snakk om veldig mye! Da vi fant ut dette ble vi mer på vakt etter hvor han var osv.. Jeg tror han fortsatt spilte en periode etter vi fant det ut! Han nektet for det og nektet for at han hadde problem en periode! Dette er vel ca et år siden, men jeg er fortsatt redd for at han spiller.. De med et slikt problem er jo flinke til å lyve! Nå i helga var han så sint på oss alle i familien, uten at vi hadde gjort noe.. Jeg har da tenkt at han kanskje egentlig føler seg skyldig selv og "legger" skylda på oss. Han har ikke vært hjemme i dag heller og sover borte i natt.. Grunnen for det er visstnok at han er litt irritert på oss! Det er så mye mer og fortelle om dette.. Men jeg lurer på om det er noen andre inne her som har opplevd noe av det samme og som kanskje vet noe om dette! Jeg vurderer og dra og snakke med helsesøster snart og høre hva hun mener jeg skal gjøre!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg synes du skal snakke med helsesøster. Dere trenger profesjonell hjelp. Spillegalskap er på lik linje med alkoholikere og narkomane, og ja de lyver..... Det er fullt mulig å komme ut av det, men det høres ut som han har store problemer. Lykke til!
Laina Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Ta en titt her: http://www.borgestadklinikken.no/Indhold/H...vhengighet.aspx Jeg er sikker på at du kan få en del nyttig info dersom du ringer dit. Uavhengig av hvor i landet du bor, regner jeg med at de kan gi deg tips om hvor du kan henvende deg. Dette er et anerkjent senter, som tar pårørende på alvor. Det er like for pårørende å få hjelp, som den avhengige. Avhengighet er en familiesykdom som påvirker hele familien. Ikke bare den avhengige.
Gjest Elfrida Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 En organisasjon som kaller seg PTS - Pårørende til spilleavhengige: http://www.ptsnorge.no/
Kykkelikokos Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har en far som slet med samme problem. Der endte det opp med at mor i huset tok over ansvaret for økonomien. Har desverre ingen gode råd til deg. Jeg tror far klarte å delvis ta seg selv i nakkeskinnet på egenhånd, etter mye krangling med mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå