Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg lurer som vanlig på noe veldig trivielt og uviktig: Finnes det egentlig noen kvinner som bruker bind i stedet for tampong? Hvorfor? For meg, den evige tampongbruker, er dette fullstendig uforståelig. Men jeg ser til stadig reklamer for dette merkelige produktet, og det finnes også en del av det i hyllene på butikken. Så noen må vel bruke det, sannsynligvis..? Jeg vil ikke være frekk mot samfunnets bindbrukere, men jeg forstår bare ikke hvordan man bare kan la blodet renne og ligge der! Det er kanskje en vanesak, men de få gangene jeg av diverse grunner har brukt bind, har jeg måttet løpe på toalettet hver gang jeg kjenner noe skjer. Jeg har også observert en merkelig reklame for bind med aloe vera og kamille! HVA er det for noe? Er det kamille inni bindet? Hva skal det være godt for?
Gjest Meep Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg bruker bind om natten eller når jeg bare blør litt på slutten av mensen. Ellers bruker jeg tamponger. Kjenner igjen det med å møtte løpe på toalettet hver gang man "kjenner noe skjer" ved bruk av bind.
Gjest Revenka Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Neida du er ikke frekk... Jeg bruker bare bind. Vil heller ha det ut enn å la det "samles" der inne. En annen sak er at jeg syns tamponger er ubehagelige, det føles som om kroppen støter de ut. Har snakket med legen om akkurat det problemet. Jada, jeg tar de langt nok inn... tihi Bind er best, ingen protest
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg blir så dårlig helt i starten av menstrasjonen at jeg må bruke bind. Jeg er såpass kvalm og svimmel at jeg har besvimt når jeg har satt inn tampong. Det har skjedd opptil flere ganger, så nå bruker jeg bind når jeg er dårlig. Ellers bruker jeg tampong eller divacup. Jeg synes tampong er ganske ekkelt det og, divacup er best; men jeg er ikke helt "trygg" på den enda.
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Neida du er ikke frekk... Jeg bruker bare bind. Vil heller ha det ut enn å la det "samles" der inne. En annen sak er at jeg syns tamponger er ubehagelige, det føles som om kroppen støter de ut. Har snakket med legen om akkurat det problemet. Jada, jeg tar de langt nok inn... tihi Bind er best, ingen protest ← Hehe.. ja, det er jo ikke akkurat herlig med tamponger heller. Jeg kjenner den ikke, men det at den ligger der som en propp og samler opp svineriet er vel kanskje mer uhygienisk enn bind. Selv om bind føles mer uhygienisk ut, siden blodet får spre seg over en større overflate. Mmm.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Hva i alle dager er divacup? ← eksempel denne: http://www.alvekoppen.com/
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 eksempel denne: http://www.alvekoppen.com/ ← Oi, så rart! Sånn en har jeg ikke sett før! Det er rett og slett en kopp som man må tømme? Fikk lyst til å prøve, men det var da en litt stiv pris. Og dustete navn, ikke minst
Arkana Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg bruker bind om natten. Rett og slett fordi jeg sover mer enn 8 timer og synes det er bedre å være på den sikre siden.
Aquila Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 Oi, så rart! Sånn en har jeg ikke sett før! Det er rett og slett en kopp som man må tømme? Fikk lyst til å prøve, men det var da en litt stiv pris. Og dustete navn, ikke minst ← Haha! Jeg har heller ikke sett en slik før. Arti'! Selv er jeg tilhenger av tampong, men varierer med bind på nettene av og til. Syntes dessuten det var litt skummelt med den tampongsyken som det ble informert om på nyhetene i vår. Hadde aldri hørt om det, og ble plutselig litt skeptisk til å bruke tampong så mye som jeg gjør. Tampax fixer jeg ikke. O.b. er tingen
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Fordi det er smertefullt å bruke tampong, fordi det lettere gir sopp og fordi en tampong langtifra er nok til å holde en skikkelig blødning i sjakk. Og fordi det er temmelig ekkelt å drive og herje med tamponger mens blodet renner nedover hendene; ved skifting av bind går tross alt blodet i do under skifting, uten at jeg må holde hendene mine rett under. Så jeg unngår tamponger i størst mulig grad.
Gjest glamourgirl Skrevet 16. oktober 2006 #12 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg bruker kun tampong om sommeren på stranda, og når jeg bader og sånn. Jeg syns som noen sa over her at det er ubehagelig å "stenge det inne"... Syns dessuten tamponger lager sånn ekkel knirkelyd... *grøsser* Sist, men ikke minst blør jeg lengre når jeg bruker tampong.... Sverger til bind
FashionySara Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 jeg synes tampong er ekkelt..og liker ikke å gå med det..så bruker det vel like mye..men må si at jeg foretrekker bind..skifter ganske ofte..og har som regel ikke mens lengre enn 3 dager..3 jævlige dager. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 Oi, så rart! Sånn en har jeg ikke sett før! Det er rett og slett en kopp som man må tømme? Fikk lyst til å prøve, men det var da en litt stiv pris. Og dustete navn, ikke minst ← Enig i begge deler. Jeg betalte vel 500 for min fra en norsk side, men hvis man leter litt kan man finne dem for litt under 200,-. Hvis du søker på divacup eller damebeger her inne får du opp mange tråder om dem. Jeg blør forresten mindre ved bruk av divacup og tampong enn ved bruk av bind. trodde det var vanlig jeg?!
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #15 Skrevet 16. oktober 2006 Fordi det er smertefullt å bruke tampong, fordi det lettere gir sopp og fordi en tampong langtifra er nok til å holde en skikkelig blødning i sjakk. Og fordi det er temmelig ekkelt å drive og herje med tamponger mens blodet renner nedover hendene; ved skifting av bind går tross alt blodet i do under skifting, uten at jeg må holde hendene mine rett under. Så jeg unngår tamponger i størst mulig grad. ← Oi, jeg som trodde jeg blødde som en foss de første dagene, men jeg har aldri opplevd at det har rent nedover hendene! Drar vel tråden mer vertikalt enn horisontalt. De sagnomsuste tampongsyndromet er litt skummelt, så jeg skifter tampong hver gang jeg går på do. Egentlig litt unødvendig og kanskje ikke så snilt mot miljøet, men det har nå blitt en vane da.. Og om nettene bruker jeg ingenting, for jeg blør magisk nok ikke da. Men må løpe på do nesten med en gang jeg våkner, for da virker det som kroppen tar igjen for alle de blødningsfrie timene
animelona Skrevet 16. oktober 2006 #16 Skrevet 16. oktober 2006 Bruker tampong om dagen og bind om nettene. Da jeg var yngre så brukte jeg bind og det var egentlig et mareritt. Var alltid redd for at noen skulle se at jeg brukte bind eller at det skulle lekke. Første gang jeg fikk mensen fikk jeg bind av mamma. Det var sånne skikkelig tjukke bind med bomull inni... Verden går fremover og takk for det!
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #17 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg blør forresten mindre ved bruk av divacup og tampong enn ved bruk av bind. trodde det var vanlig jeg?! ← Det ser vel kanskje bare mindre ut?
Gjest Revenka Skrevet 16. oktober 2006 #18 Skrevet 16. oktober 2006 Første gang jeg fikk mensen fikk jeg bind av mamma. Det var sånne skikkelig tjukke bind med bomull inni... Verden går fremover og takk for det! ← jeg tror jeg fikk samme type, det var det mamma hadde. Saba het de og var kjempetykke.
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #19 Skrevet 16. oktober 2006 jeg tror jeg fikk samme type, det var det mamma hadde. Saba het de og var kjempetykke. ← Haha! Jeg var med i Klikk Libresse-klubben, og siden jeg ble medlem tidlig men fikk mensen seint, hadde jeg to store, stygge libresse-stoffposer fyllt opp med bind, tamponger, truseinnlegg mensenkalendre og tampongetuier når den endelig kom. Var klar som et egg for mensen!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 16. oktober 2006 #20 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg foretrekker tamponger fordi jeg føler at bind aldri sitter der de skal og at de knirker og lager masse lyd når jeg går. Men de første 2-3 nettene iløpet av mensdagene bruker jeg bind fordi jeg ikke gidder å stå opp midt på natta når tampongen har sittet inne i max 5 timer. Tampongen skifter jeg hver 4-5 time som anbefalt og har ikke særlig store blødninger, så jeg har vel sluppet billig unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå