Gå til innhold

Barne(vogn)vennlige kafeer og restauranter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter at sønnen ble født i juni har vi besøkt noen barne(vogn)vennlige kafeer og restauranter. Dessverre har vi ikke funnet så mange enda, så jeg håper at andre har tips om flere steder!

Foreslår at man oppgir følgende opplysninger om hvert sted:

Navn - beliggenhet - beskrivelse (lov å ta med barnevogn inn/stellerom/lekerom) - meny

Selv har jeg prøvd følgende:

Mecca - v/Akerselva rett ved Jacobs kirke - satser på småbarnsforeldre! gode stellefasiliteter og lekekrok. Ikke lov å ta med barnevogna inn, men plass til å parkere den utenfor under tak. Et opplagt valg for barnevogntrillende foreldre, antall vogner utenfor tatt i betraktning! :ler: - Salater, sandwicher, burgere (:sikle:), smoothies, milkshake mm. Bra til både lunsj og middag.

Villa Paradiso - Birkelunden på Grünerløkka - barnevennlig i kjelleren, men for barn som kan sitte selv i egen stol! :) Ikke lov å ta med vogner inn. - Pizza.

Santinos - Hammersborggt 12 - her er det god plass mellom bordene og vi fikk lov å ta med barnevogna inn (ikke sikker på at man får det hvis man kommer midt i det verste rushet), stellebord på HC-toalettet - pizza og pasta.

Kjøkken og Bar - v/Youngstorget - lov å ta med barnevogna inn og store sofaer med plass til å legge små barn (så lenge de ligger der du legger dem, da :ler:, og hvis du klarer å kuppe en, er oftest fullt), stellerom - kafémeny og også restaurantdel med mer fancye middagsretter.

Lyst - Tøyen - lov å ta med barnevogna inn og stellebord på HC-toalettet. Litt trangt, men det går! ;) - hmm... hva har de egentlig her? salater, burgere, mm?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Odeon er ihvertfall et sted å holde seg unna i så tilfelle...

Skrevet
Hei!

Etter at sønnen ble født i juni har vi besøkt noen barne(vogn)vennlige kafeer og restauranter. Dessverre har vi ikke funnet så mange enda, så jeg håper at andre har tips om flere steder!

Foreslår at man oppgir følgende opplysninger om hvert sted:

Navn - beliggenhet - beskrivelse (lov å ta med barnevogn inn/stellerom/lekerom) - meny

Selv har jeg prøvd følgende:

Mecca - v/Akerselva rett ved Jacobs kirke - satser på småbarnsforeldre! gode stellefasiliteter og lekekrok. Ikke lov å ta med barnevogna inn, men plass til å parkere den utenfor under tak. Et opplagt valg for barnevogntrillende foreldre, antall vogner utenfor tatt i betraktning! :ler: - Salater, sandwicher, burgere (:sikle:), smoothies, milkshake mm. Bra til både lunsj og middag.

Villa Paradiso - Birkelunden på Grünerløkka - barnevennlig i kjelleren, men for barn som kan sitte selv i egen stol! :) Ikke lov å ta med vogner inn. - Pizza.

Santinos - Hammersborggt 12 - her er det god plass mellom bordene og vi fikk lov å ta med barnevogna inn (ikke sikker på at man får det hvis man kommer midt i det verste rushet), stellebord på HC-toalettet - pizza og pasta.

Kjøkken og Bar - v/Youngstorget - lov å ta med barnevogna inn og store sofaer med plass til å legge små barn (så lenge de ligger der du legger dem, da :ler:, og hvis du klarer å kuppe en, er oftest fullt), stellerom - kafémeny og også restaurantdel med mer fancye middagsretter.

Lyst - Tøyen - lov å ta med barnevogna inn og stellebord på HC-toalettet. Litt trangt, men det går! ;) - hmm... hva har de egentlig her? salater, burgere, mm?!

jeg har kun mulighet ti å gå på kafe på lørdager som andre arbfolk. Det er fult med folk og det er ufremkommelig av barnevogner. Man balanserer med brettene høyt over seg i tilfelle en av unga drar tak i noe.

Drar du med deg barnevogna inn til folk også. Hvorfor kan dere ikke ha ungen på fanget?

Ha iallefall vett til å ta med ungen ut da grininga setter igang. Ikke kjekt da det blir flere som griner.

får man barn så får man gi avkall på noe. Vent med kafebesøk til unga kan sitte på stolen selv da..

Skrevet
jeg har kun mulighet ti å gå på kafe på lørdager som andre arbfolk. Det er fult med folk og det er ufremkommelig av barnevogner. Man balanserer med brettene høyt over seg i tilfelle en av unga drar tak i noe.

Drar du med deg barnevogna inn til folk også. Hvorfor kan dere ikke ha ungen på fanget?

Ha iallefall vett til å ta med ungen ut da grininga setter igang. Ikke kjekt da det blir flere som griner.

får man barn så får man gi avkall på noe. Vent med kafebesøk til unga kan sitte på stolen selv da..

Kanskje Odeon er stedet for deg da, siden det tydeligvis ikke er barnevennlig...

Gjest gjesten
Skrevet

Har du prøvd steen & strøm? Vet det ikke er verdens mest hippe og kule sted, men er ganske ok. Nå er kaffeen i toppetasjen stengt for oppussing tror jeg, men der var det alltid greit å komme til (relativt stor heis) og frem rundt i selve kafeen med vogn.

Prøvde nettopp selv kaffebaren i 1 etg. den ved inngangen ved gågata. Det gikk helt fint det også. Bare å trille på flatt gulv helt inn.

Skrevet

Ja, for det var jo akkurat det denne tråden handler om :ironi:

Skrevet

Rustique nederst i Markveien eies av samme eiere som Mecca. Prisnivået og menyen er av samme kvalitet. Godt og rimelig :)

Du kan ikke ha med vogner inn lengre pga brannforskrifter (tror dette gjelder de fleste steder), men det er vinduer langs hele stedet så det er flott utrsyn ut til det man må la ligge utenfor. Når det er fint vær er det nydelig å sitte ved bordene ute :)

Skrevet

Südøst i Trondheimsveien er barnevognvennlige. Fint stellerom og god plass mellom bordene.

Hvis du går tur langs akerselva kan dere gå til Kokamokk helt nederst i Nydalen.

Skrevet
Er det ikke noe som heter Den Kule Mage på Grünerløkka?

Jeg har hørt at cafeen er borte, men at butikken er der fortsatt...

Skrevet

Kanskje du ikke er i målgruppa til alle kafeer...? Innse det og stikk ett annet sted er mitt råd til deg!

Skrevet
Kanskje du ikke er i målgruppa til alle kafeer...? Innse det og stikk ett annet sted er mitt råd til deg!

Nå er det da barnevogner overalt da virker det som. Virker ikke som det er steder hvor man ikke føler seg velkommen med barnevogn lenger.

Har du et tips hvor de babyfri kafeene befinner seg?

Skrevet

Centraal vis a vis Nationalteateret, i Stortingsgata. Vi kom dit flere stk med vogn, og fikk høre at de hadde klart 12 vogner på en gang så vi var hjertelig velkomne. Bøtte med lego hadde de også :-)

Skrevet
:) Henger meg på denne slik at jeg får all info også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...