Lillebrud Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Har en katt som nå har fått infeksjon igjen.. i et bitt fra en slåsskamp for en stund siden, og betennelsen har kommet inn igjen.. Og etter å ha brukt 1700kr foreløbig på denne ene slåsskampen så begynner jeg alvorlig å tenke forsikring.. Er det noen med erfaring? Hvor skaffer man sånn, og hva dekker den?
Ciara Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg anbefaler virkelig forsikring! Det skal ikke mye til før det lønner seg. Jeg husker ikke hvor mye vi betaler i året, men det er ikke mange hundrelappene. Sjekk hos ditt forsikringsselskap. Vår forsikring dekker noe sånt som 80% av veterinær- og medisinutgifter. Siden vi har rasekatt får vi også tilbake kjøpesummen dersom den dør før en viss alder. Veterinærutgifter tårner seg fort opp, en mageinfeksjon med overvåkning på veterinærhøyskolen kostet oss plutselig 4000 kr. Da spurte de oss om vi ønsket å behandle ham, eller om vi ikke hadde råd. Det var godt å vite at vi slapp å velge mellom kattens helse og vår økonomi!
Lillebrud Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2006 Takk for svar! Tror nok det blir forsikring på oss, skal undersøke priser i morgen.. Har en pakke hos Gjensidige og kanskje vi får god pris med tanke på at vi har 2 katter.. Vi får se!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Takk for svar! Tror nok det blir forsikring på oss, skal undersøke priser i morgen.. Har en pakke hos Gjensidige og kanskje vi får god pris med tanke på at vi har 2 katter.. Vi får se! ← Du må ha 3 katter eller flere for å få rabatt. Det er gjensidige og Agria som tilbyr forsikring til katt. Det er da krav om at man vaksinerer katten hevrt år (det gjør du helt sikkert fra før?), og tror (og håper) det er krav om kastrering.
minienthe Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Du må ha 3 katter eller flere for å få rabatt. Det er gjensidige og Agria som tilbyr forsikring til katt. Det er da krav om at man vaksinerer katten hevrt år (det gjør du helt sikkert fra før?), og tror (og håper) det er krav om kastrering. ← tror ikke det er et bastant kastrasjonskrav med tanke på avlsdyr men vaksinering tror jeg er et krav.
Lillebrud Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2006 ok.. de er både kastrert og blir vaksinert, så da er det klart hvertfall. Sambo skal ringe i morgen og høre.. takk for hjelp!
Gjest Pusemamma Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Du får kun forsikre rasekatter. Jeg har prøvd med min hos alle forsikringsselskapene men ingen vil
Gjest Eir Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Du får kun forsikre rasekatter. Jeg har prøvd med min hos alle forsikringsselskapene men ingen vil ← Gjensidige har ihvertfall egen huskattforsikring. Det eneste kravet hos er at katten er under 7 år når den forsikres.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Du får kun forsikre rasekatter. Jeg har prøvd med min hos alle forsikringsselskapene men ingen vil ← Agria dyreforsikring forsikrer også huskatter og blandingskatter, der har jeg forsikret min pus.
aimee Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Du får kun forsikre rasekatter. Jeg har prøvd med min hos alle forsikringsselskapene men ingen vil ← Ja, dette spurte jeg nettopp mitt forsikringsselskap om. Enter Forsikring. Der kunne jeg forsikre pusen min, uten noen flere spørsmål. Det selskapet er for øvrig det billigste jeg noensinne har hatt. Det er verdt å sjekke ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå