LindaMarie Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vet jeg hadde eggløsnin, og skulle hatt mensen for et par dager siden, testet positivt med clear blue, var hos legen i dad og testet og ned var negativ. Ble så skuffet. De tk en blodprøve for sikkerhetsskylsd som jeg selfølgelig ikke får svar på før om et par dager... Hvor emensen da om jeg ikke er gravid allikevel???????????????? Trodde at hvis man hadde hatt eggløsning så får man uansett mensen,(hvis man ikk er gravid da) Noen som kan svare meg på dette? Holder ikke ut dette her, er rimelig forvirret nå.. Klem fra meg
anna panna Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 NEI... så skuffende da! Ble jo så glad på ditt vegne inne på gravid forumet!! Da har du da altså testet postivi med CB...også negativ hos legen.. Hva med de 99% ??????????????? Nei... jeg krysser fingrer og tær for deg, og håper at det blir en positiv utgang i dette! Jeg var på sykehuset og tok blodprøver, og legen sa hun skulle ringe meg etter ca 2 timer, for da var svaret kommet... tar det virkelig to dager... huff kan bli lange vente dager. men da får vi håpe på det beste!
Gekko Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg tror ClearBlue er med sensitiv enn testene legen bruker. Har hørt om flere som tester positivt hjemme, negativt hos legen og som er gravide. Håper dette er tilfelle for deg og at blodprøven gir oppløftende resultater!
LindaMarie Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg testet desverre negativt på blodprøven også. Må si jeg ble ganske skuffet, De idiotiske testene, kan jo ikke stole på de da. Nå venter jeg bare på mensen, men kommer jo ikke er 9 dpo...
Malama Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 9 dpo? Anta rdu roter med forkortelsene her, dpo er days past ovulation, og 9 dager etter EL er jo ikke mensen ventet på flere dager enda, så DA er det jo ingen grunn til å stresse noe videre med det... Men, hvordan VET du at du hadde eggløsning, og når du hadde den?
LindaMarie Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2006 Ok, da roter jeg med forkortelsene her jeg.. Skal forklare; Jeg skulle hatt mensen forrige fredag, mensen pleier jo alltid å komme på dagen, men har jo sluttet på piller så det kan jo hende den lurer meg litt. Har sluttet på piller en gang før også, men da var syklusen i orden med en gang, synes dette er lirr rart. Jeg testet med eggløsningstest fra clear blue og den viste positivt svar, og dette var akkurat på dagen to uker før jeg skulle hatt menstruasjon. Så da lurer jeg på hva skjer? Jeg testet positivt med clear blue graviditets test også for en uke siden, var hos legen også da men der var den negativ.. Har ogsåskikkelige mens smerter i mage og korsrygg, det begynte å komme rundt eggløsningen men det gir seg ikke... Håperd du skjønte dette...
Malama Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Mener du at mensen var alltid helt i rute når du gikk på p-piller? SELVSAGT var de det. Når du har sluttet på p-piller er det langt mer vanlig at den ikke er "presis" enn at den er det. Så det er meeeeget sannynlig at dt er årsaken til at mensen din ikke er kommet, selv om den var "til rett tid" sist du sluttet. Når det gjeldr dette med eggløsningstester, så er det vikgit å vite at en el-test ikke beviser at du har eggløsning. (det var dette jeg mistenkte var forklaringen på situasjonen din) Den viser at kroppen din FORBEREDTE en eggløsning, men beviser ikke at den fant sted. Særlig fordi du nylig har sluttet på p-piller er et ikke utnkelig at kroppen din forberedte eggløsning, men at det ble "prøvde, men klarte ikke". Dette er ikke helt uvanlig, selv m det kke er en vanlig situajson, men gitt nylig pilleslutt, ikke helt uvanlig. Da vil kroppen gjerne prøve igjen litt senere, og kanskje klare det da. I så fall får man en forsinket eggløsning, og mensen blir således forsinket like leng som eggløsning ble det (for tiden fra el til mesn er fast) Det enest som er litt usklart her, er det faktum at du hadde en positiv graviditetstest, og ingn blødning etterpå, og ei heller er gravid. Dersom dene virkelig var positiv, at det ikke var en skyggestrek (eller at du leste av strekene på en digital test) så er det høyst uvanlig, for graviditetstester skal ikke kunne bli fakskt positive egentlig. Men ettersom en blodprøve har vist at du ikke er gravid, så er du jo neppe det. Man kan få en "forbigående positiv test" grunnet en såkalt "kjemisk graviditet", et egg som "nesten fester seg", men dette etterfølges av mensen. (slike tester får man når man tester før mensen (evt etter man trodde den skulle komme, om man ikke visste om at f.eks eggløsningen var forsinket) Men du har jo ikke fått en blødning, og da er det litt rart. Jeg håper dette ordner seg for deg!
LindaMarie Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2006 Takk for svar Malama Setter stor pris på det. jeg ente at jeg hadde et opphold på pillene i tre mnd for to år siden og da fikk jeg mensen som vanlig. Det jeg ikke skjønner er at jeg har hatt veldig sterke mens smerter i nesten to uker nå, går bare og venter på mensen som ikke dukker opp... Når det gjelder den positive testen så var den positiv, to blå streker, samboeren så den også... Tenkte kanskje at det var en tidlig sa, og at det var derfor jeg ikke blødde noe, men det går kanskje ikke an. Jeg vet ikke.... Jeg er også veldig oppblåst i magen, til tider skikkelig mageknip, vet ikke om det har noe med saken å gjøre det er hvertfall ikke vanlig for meg.. Hilsen meg
Malama Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Ved sa blør man. Ved ma blør man ikke, men om en ma kan finne sted så tideig... det vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå