Gå til innhold

Hvordan fant du ut at julenissen ikke fantes?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ante ugler i mosen da jeg kjente igjen skjerfet og klokka til onkelen min en gang. Og da det kom to julenisser pga. en misforståelse et annet år. :ler:

Hva med dere?

Endret av CocoPuff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg avslørte nissen da jeg var fire -han hadde jo samme klokke som onkel. At både nissen og onkel snakket dansk, reagerte jeg ikke på i det hele tatt :ler: Vet ikke om jeg trodde så voldsomt på ham fra før av, kan hvertfall ikke huske det som spesielt traumatisk. Derimot stusset jeg adskillig mer året etter -da dukket nemlig nissen opp på terassen uten at noen hadde gått ut... :ler:

Skrevet

Nissen hadde samme klokke som faren min. Da var han avslørt ;) !

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

husker ikke helt, var ikke så veldig gammel. men jeg husker at jeg så at julenissen hadde like øredobber som mamma, så... ;)

Endret av Fruktfat
Skrevet

Har aldri trodd på den nissen som kommer med gaver jeg :klø: kansje jeg er rar.

Var veldig usikker på fjøsnissen lenge da ;) han så jeg jo aldri noe til, men han spiste grøten vi satt ut hvert år.

Skrevet

Jeg husker ikke hvordan jeg fant det ut. Men jeg husker det ene året da søstra mi visste meg at pappa skifta, så gjennom nøkkelhullet. Men jeg var like redd like vel når nissen kom. Det var jo ikke pappa for meg.

Om det var året etter eller noen år senere så måtte pappa på "do", og rett etterpå kom nissen, jeg var ikke redd så jeg satt jo til og med på fanget, for jeg visste jo det var pappa. Helt til pappa står i døra og sier "nei har nissen kommet" da begynnte jeg å hylgrine, og ble kjempe redd. :ler:

Skrevet

Min fetter hadde feestet kjegget med teip...

Trenger jeg si mer? :ler:

Gjest snikkelora
Skrevet

Da jeg var 3 år tok jeg hendene på kinnene til mamma, stirret henne i øynene og sa: "mamma, er det sant at julenissen er onkli" :icon_lol: Mamma klarte ikke å juge, heldigvis synes jeg. Men vi hadde nisse de andre årene for det :)

Skrevet

Når jeg så nissen ta mamma bakfra under juletreet.

Skrevet

Da jeg fant julenissens klær i garasjen i romjula. Hele verden raste sammen! :ler:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Han brukte rød negllakk og mammas røde morgenkåpe!

Skrevet

Trodde aldri på julenissen selv om han kom hvert år. I stedet pleide jeg å gruble på hvem som var inni og nistirra inn i maska, sjekka tegn som sko, klær, hender, etc.

Jeg hata nissen. :ler:

Skrevet (endret)

Jeg husker ikke når jeg skjønte at nissen ikke var ordentlig. Så det kunne ikke vært særlig opprivende. Det var ei venninne som avslørte det for meg, og da spurte jeg mamma om hva som var sant. Og hun var sa det som det var.

Eldstekaren min på 10 år er usikker nå, skal se om han fersker nissen en gang for alle i år. Nissen vår er ikke en som må snike seg ut fra vårt hus for å kle seg om, så det er ingen som mangler når nissen er her. Også ser han mer ut som en fjøsnisse enn en julenisse. Han har på seg en naturtro gummimaske, løsskjegg, en pesk (ligner pelskåpe) fra begynnelsen av 1900-tallet, vadmelsbukser og noe slags kjempegamle høye sko med pels på. Og en rød nisselue. Han er litt skummel og veldig forsseggjort. Det er det vi har "spilt på" i alle år, at nissen vår er ekte, det er alle andre som har en "coca-cola-nisse" som har juksenisse. :ler:

Endret av Spoven
Skrevet

Vi hadde aldri nisse som kom med gaver på julaften, siden gavene var noe vi ga hverandre. Men det var nissen som la gavene i advendtskalenderen min, og han ble avslørt da jeg fant en pose med gaver på fars kontor, og de samme gavene dukket opp i kalenderen min den neste uka. Jeg ble ikke skuffa, jeg følte meg egentlig nokså smart som hadde gjennomskuet det, og jattet med nokså lenge, når foreldrene mine snakket om nissen...

Skrevet

Jeg så at nissen hadde mammas grå snowjogs på seg :sjarmor:

Jeg kan ikke huske at det var så veldig traumatisk egentlig :klø:

Det må jeg huske å spørre foreldrene mine om!

Skrevet

Finnes ikke nissen :grine:

(Vi har hvertfall egen husnisse vi)

Skrevet

VI hadde aldri nissebesøk, og foreldrene mine hadde vel ikke helt sansen for å lure oss barna. Syns det var like greit jeg.

Men det kom selvsagt en skummel julenisse med vattskjegg og maske på juletrefesten i nabolaget i januar. HAN var skummel, og så skulle han absolutt klemme alle. :sjokkert:

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Trodde aldri på nissen, jeg! :(

Men naboen kom alltif bort på julaften med julepakker og nissetøy, vi visste det var han, men han gjorde det for å være koselig :)

Skrevet

Jeg kan ikke huske helt når jeg oppdaga at der var en sammenheng mellom pappas mage som ikke tålte pinnekjøtt på julaften, og at han tålte det på nyttårsaften (men slik var det med min yngre bror også, han klarte jo nesten ikke spise noe på julaften, men spiste godt på julaften, i hans tilfelle var det nå spenning som tok matlysta da, at pappa ble "dårlig i magen" var jo en annen sak...)

Jeg vet at mamma snakker om at jeg spurte hvorfor nissen hadde pappas tresko, og han påsto det var hans egne, og jeg tørt sa at "det er nå de samme malingsflekkene på dem i alle fall..." det er vel muligens da jeg sluttet tro på ham... Men det var ikke noe traumatisk opplevelse hverken for meg eller min bror at nissen ikke var "ekte". vi ga ikke slipp på nissen så lett, vi var nisse SELV jeg og min bror i et par tre år (byttet på) etter at den voksne nissen sluttet å komme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...