gattissima Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Har noen andre sett en grusom reklamefilm de siste dagene der en alldeles fryktelig, irriterende mannstemme kommenterer hårproblemene til 3-4 jenter? Holder på å klikke for meg når jeg ser den reklamefilmen går på tv. Aldri sånne hårprodukter på mitt bad!!! Jeg klarer nemlig ikke å kjøpe produkter som jeg forbinder med irriterende eller dårlig reklame. Det sitter i hukommelsen leeeeeeenge. Blant annet har jeg fremdeles trøbbel med å se noe positivt i bilmerket Hyundai - de hadde nemlig veldig dårlig og dum reklame da bilmerket ble lansert her i Norge. Og det er sikkert nærmere 20 år siden
LilleBille Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 .. har noe av samme følelsen for Hoffs opphøgde poteter - får frysninger bare av å se logoen
Gjest Tweek Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Det er en tråd om den reklamen på tv, musikk osv. tror jeg. Jeg syntes den er vittig, men teit. Er jo greit at han sier fargen, så trenger vi bare vite fargen på produktet vi skal kjøpe. Men de kunne valgt en med mer behagelig stemme.
Gjest Frk Åberg Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Er det Sunsilk eller noe sånt? Jeg har også lurt på hvordan de kan tro at den reklamen gjør dem godt. Jeg skrur over når den kommer.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Er det ikke Adam fra homsepatrjulen som snakker i den reklamen? Har bare sett den en gang, og tror det holder
TheHairyToothfairy Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Med andre ord; om et produkt faktisk er bra, så betyr reklamen mer?
ashera Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Er det ikke Adam fra homsepatrjulen som snakker i den reklamen? Har bare sett den en gang, og tror det holder ← Eller en parodi på Adam.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Med andre ord; om et produkt faktisk er bra, så betyr reklamen mer? ← Om et produkt er bra, men har en utrolig irriterende/idiotisk reklame, så gidder jeg ikke prøve det, nei. Helt riktig. Det er så mange andre produkter å velge i at det er ikke noe tap.
Mrs. K Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Med andre ord; om et produkt faktisk er bra, så betyr reklamen mer? ← Ja. Hvis reklamen er skikkelig teit kommer jeg ikke til å gi produktet en sjanse.
TheHairyToothfairy Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 Spennende. Jeg skal ikke si noe, jeg - men spennende er det. Personlig så driter jeg langveis i god reklame, dårlig reklame, uansett reklame. Det eneste som betyr noe for meg er at jeg får det jeg er ute etter. Kommet litt for langt i livet til å irritere meg over bagateller, og har uansett litt for mye annet å hefte meg med.
Mrs. K Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Er det spennende at reklamen kan virke mot hensikten? Ja, egentlig er det jo ufattelig at vi er noen som ikke blir påvirket i positiv retning siden det er forsket temmelig mye i reklame og mange mennesker lever av å få oss til å tro at vi ikke kan leve bra uten produktene.
Gjest Tweek Skrevet 16. oktober 2006 #12 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg liker sunsilk jeg Kommer ikke til å slutte å bruke det p.g.a reklamen. Jeg skal inn i reklamebransjen selv, og hvorfor de har valgt den reklamen er jo klar
Gjest |H| Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 Haaaaater Tele2 reklamene! Hvorfor på engelsk? ja, jeg skjønner small bill greia, men hallo??? d må jo gå an å finne på noe mer proft enn det?? Dustereklame!!!
Rosenrød Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 Og jeg kommer aldri til å ringe 1881 igjen!
gattissima Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg liker sunsilk jeg Kommer ikke til å slutte å bruke det p.g.a reklamen. Jeg skal inn i reklamebransjen selv, og hvorfor de har valgt den reklamen er jo klar ← Tweek, dette var interessant. Fortell meg hvorfor de har valgt denne reklamen. (Men ikke si at det er fordi de ville at folk skulle irritere seg over den og dermed tenke på Sunsilk. Type "all pr er god pr". Den går jeg ikke på.) Jeg kan gjerne kjøpe produkter som har "småteit" reklame, men jeg kjøper ikke produkter der reklamen provoserer meg direkte i negativ forstand slik at jeg blir sint og irritert. Gidder ikke å støtte opp om produkter som ser ned på meg som forbruker.
Gjest Tweek Skrevet 16. oktober 2006 #16 Skrevet 16. oktober 2006 Tweek, dette var interessant. Fortell meg hvorfor de har valgt denne reklamen. (Men ikke si at det er fordi de ville at folk skulle irritere seg over den og dermed tenke på Sunsilk. Type "all pr er god pr". Den går jeg ikke på.) Jeg kan gjerne kjøpe produkter som har "småteit" reklame, men jeg kjøper ikke produkter der reklamen provoserer meg direkte i negativ forstand slik at jeg blir sint og irritert. Gidder ikke å støtte opp om produkter som ser ned på meg som forbruker. ← All PR er ikke god PR, men den riktige er. Jeg skjønner egentlig ikke hva dere blir sinte over, det er jo bare en overivrig homse med forferdlig stemme som snakker/skriker. Men nå vet ikke jeg fasit-svaret, alt tolkes på forkjellige måter. Det er mue lettere for forbrukere og forholde seg til farger enn informasjon i tekst form. Derfor roper han blå, grønn osv. og fargen er over huet til jentene. Han snakker om krøllene til ei jente, og sier hun trenger grønn. Går du i butikken, finner du den grønne, den for krøller. Du legger mye fortere merke til det. De har å klart å lage masse oppmerksomhet rundt reklamen dvs. 2 tråder her på KG. Det irriterer mange, og det er faktisk ganske interresant å se hvordan reklamen påvirker dere. Når man skal lage reklamefilm må man jo lage noe som er litt små irriterende (jeg er enig denne er over grensen, kunne valgt en annen stemme) da vil forbrukerne huske reklamen lettere, fordi den vekker følelser uansett om det er glade, irriterte, lei seg følelser. Og som sagt det er lettere å huske på farge, så det var faktisk ganske bra.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #17 Skrevet 16. oktober 2006 Og jeg kommer aldri til å ringe 1881 igjen! ← Enig! HAr ikke ringt 1881 på sikkert to år - av prinsipp.. (fint for konkurrentene , da;-). Håper virkelig de damene som spiller i de filmene får enormt godt betalt.. Jeg ville aldri tattt den jobben, uansett lønn.
Gjest Turi Skrevet 16. oktober 2006 #18 Skrevet 16. oktober 2006 Og jeg kommer aldri til å bruke Always ultra. Ihvertfall ikke de MED vinger. Det sa jeg da de lanserte i 1992 med verdens TEITESTE reklame - noen damer som satt og forklarte hvor utrolig bra det var MED vinger. Irriterende, fordummende og feilslått sa vi. Vel - always ultra er her enda, nå også UTEN vinger , og jeg kjøper ikke andre merker. Fordi det er det beste for meg, og fordi de var med å utvikle oss fra Saba-land til noe nytt og bedre. Så med langsiktig perspektiv virket jo den utrolig irriterende reklamen særdeles godt. Harke sett sunsilkreklamen da...
Gjest Tweek Skrevet 16. oktober 2006 #19 Skrevet 16. oktober 2006 For å komme med litt positivt. Kamille-reklamene er drit morsomme Jeg er ikke målgruppen for bladet, men digger reklamene.
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #20 Skrevet 16. oktober 2006 Når man skal lage reklamefilm må man jo lage noe som er litt små irriterende (jeg er enig denne er over grensen, kunne valgt en annen stemme) da vil forbrukerne huske reklamen lettere, fordi den vekker følelser uansett om det er glade, irriterte, lei seg følelser. ← Jeg tror ikke den er ment å være irriterende. Regner med det er en engelsk reklamefilm, som fungerte mye bedre med engelsktalende "homse" enn en norsk. Kanskje den egentlig er litt morsom til og med. Vi har jo liksom blitt faghags, og homser med peiling på kosmetikk er jo vår alles favoritt-stereotypi! Men en norsk, lespende fyr som skriker "HALLO! Du har jo mer fliser i håret enn en snekker har i fingra" blir litt teit. Den forrige reklamen de hadde er uansett verre ("Åå, skulle ønske jeg hadde krøller, hun hadde så fint hår, kanskje jeg skal klippe meg osv"). Og btw: De fleste Sunsilk-produktene stinker (dvs, de lukter veldig godt da, men er dårlige )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå