Gå til innhold

Hva kan det være?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I de siste dagene har jeg av og til fått litt utflod med en anelse blod i. Ikke mye, men jeg blir litt redd. Hvertfall når jeg ikke er i nærheten av fastlegen min og får ikke gått til kontroll. Er det vanlig, hva kan det være? Vær så snill noen? Overreagerer jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Gjest!

Når det kommer utflod som er misfarget eller blodig er det så absolutt på tide å reagere. Det kan være mange mulige årsaker til dette. Det behøver ikke å være noe alvorlig, men det burde absolutt bli skjekket opp i så fort som mulig. Du kan sikkert komme til et sted å få skjekket det selv om du ikke bruker egen lege. I verste fall finnes det private klinikker hvor du garantert kommer til. Dette er dessverre noe dyrere enn å gå til fastelegen din. Men hvis det er lenge til du kan komme til egen lege, ville jeg vurdert det sterkt!

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan en ringe til legen sin og spør resepsjons damen som tar telefonen om sånn? Er det vanlig å stille henne spørsmål?

Er ikke så komfortabel med å stille sånne spørsmål, men har vel ikke så mye valg... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjest!

KLART du kan ringe og spørre helsesekretæren (resepsjonsdama) !

Det er derfor hun / han er der. For å kunne ta imot telefonhenvendelser fra pasienter og kunne gi råd og veiledning innenfor sitt eget kompetanseområde. Er det svært innfløkt og komplisert, spør sekretæren gjerne legen og du vil evt få en øyeblikkelig hjelp-time.

Har du en fastlege ? Da er det best å ringe dit. Mange legekontorer har den policyen at de ikke kan sitte og svare lenge på problemstillinger fra folk som ikke er pasienter hos dem. Dette gjelder i mindre grad på de klinikkene som er private. Der er det nok lettere å komme igjennom. Men det beste er å prøve fastlegen din først.

Beskriv hele problemstillingen og er du redd eller nervøs, si gjerne det og. Får du ikke tilfredsstillende svar eller en haste-time, oppsøk gjerne en privatklinikk / privatlegevakt. Det er som mor sa,- dyrere, men det er virkelig verdt det hvis du ikke får den hjelpen du ser etter hos fastlegen din.

Lykke til!

Vil bare si at leger og helsesekretærer er opplært til å svare på spørsmål og hjelpe og ingen sak / symptomer er for pinlige for dem. Det skal nok gå bra : ) Du kan trygt snakke med dem !

Klemmer og lykkeønskninger fra Diva (tidligere helsesekretær som heller ikke synes det er morro å gå til legen....)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Opsann! :oops:

Så jo først nå at du ikke var i nærheten av din fastlege.

Da foreslår jeg å ringe et legekontor nær deg eller oppsøke en privatklinikk.

Jeg synes forresten ikke du overreagerer. Når sånt skjer, er det best å finne ut av hva det kan være. Mulig det ikke er noe galt, men det er greit å være sikker! Det er mye bedre å finne ut av hva det er, hvis det er noe, enn å gå og være redd og usikker...

Lykke til igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar :)

Vet ikke om det er lov å spørre om sånn på forumet her, men jeg prøver likevel.

Er det noen som vet om noen snille kvinnelige leger i Bergen? (som kanskje vil ta inn en til utenom fastlegeordningen)

Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å lete i telefonkatalogen. Dessuten vil jeg vite at de er snille og flinke.

Hadde vært utrolig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...