nissemor Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 har dere noen tips til julefilmer, noen ordentlig koselige, må ut å kjøpe meg noen tusen takk på forhånd! nissemor:)
Arwen Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Love actually er jo litt julete. Polarekspressen har jo kommet på DVD siden i fjor. Ellers har Disney en hel masse forskjellige med små julesnutter på.
Gjest Madeline Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Polarekspressen anbefales på de varmeste. "Reisen til julestjernen", "Tre nøtter til Askepott" og " Scrooge" er klassikere. Du får jo også tak i div. adventskalendere slik som "jul i skomakergata", "jul i blåfjell", "the julekalender" ol. For oss har dessuten "alene hjemme"-filmene blitt skikkelige julefilmer. "Hjelp det er juleferie", "Nightmare before Christmas", "Astrid Lindgrens jul" og "Tante Pose" er andre alternativer.
Aster Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 "Tante Pose" ja, den er bra, og jul blir det ikke uten "Tre nøtter til Askepott"!
Arwen Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Astrid Lindgrens jul kommer på DVD i år, den skal jeg definitivt ha. Fant den bare på VHS i fjor.
Anglofil Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Noen julefilmer jeg liker å se på; - White Christmas - It's a Wonderful Life - Sound of Music (ikke direkte en julefilm, men jeg forbinder den med jula) - Tre nøtter til Askepott Mvh Yvonne
Spoven Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Mikkes jul i Andeby og Mikke Mus og vennene hans feirer jul er skikkelig koselige og det er typisk Disney-julestemning i de.
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 ingen film gir meg mer julestemning enn Alene hjemme!!
MAcy Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 på slutten av 80 begynnelsen av 90 tallet så jeg en film med mamma jeg bare ikke kan glemme. Det var en leifilm men vi lånte den flere ganger. innholdet i filmen er som føler(av det jeg husker da) en far kjørte bil med barna sine en gutt og ei jente, så lot han barna sitte igjen i bilen med nøkklenei mens han gikk inn på postkontoret/banken. Banken ble ranet og raneren tok bilen med barna i. faren ble skutt?? døde. tok litt tid før raneren så de barna som satt bak i bilen. ble ei vil kjøring og bilen kjørte av veien ved ei bro?? barna overlevde. husker noe om at gutten ønsket seg faren tilbake og det var alt han ville ha av nissen. filmen slutter med at faren kom tilbake. Dette er det jeg husker av innholdet i filmen. Har så utrolig lyst til å se denne filmen igjen, men vet ikke hva den heter så om noen vet navnet på denne filmen eller har noen andre ledetråder så være så snill å tips meg!!
Gjest Catwoman Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 Så en skikkelig koselig julete film på tv1000 her en dag - tror den het "kjærlighet i New York" eller noe sånt.
g@brielle Skrevet 23. oktober 2006 #13 Skrevet 23. oktober 2006 Nå kan det kanskje diskuteres hvor "koselig" den egentlig er, men for meg blir det ikke skikkelig jul uten Bergmans "Fanny och Alexander".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå