Spoven Skrevet 17. oktober 2006 #21 Skrevet 17. oktober 2006 Litt sent å svare med tanke på at trådstarter har funnet noe å skrive, men vil gjerne komme med noen som jeg husker godt fra min egen minnebok. Ikke tro alt hva du hører Ikke si alt hva du vet Da sparer du mange bører på sinn og samvittighet Ingen vet hvor haren hopper Ingen vet hvor haren går Ingen vet hvor haren stopper Ingen vet hvem Lise får Tre ord på snei Forglem meg ei Det var bare de jeg husket nå, vet jeg har flere som ikke er nevnt her. Håper jenta vår også vil ha minnebok når hun kommer i den alderen. Koselig lesning når man er voksen.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 17. oktober 2006 #22 Skrevet 17. oktober 2006 1-2-3 buksa ned 4-5 pikken frem 6-7-8 inn i kottet 9-10 så puler vi Jeg hadde nesten bare gutter til naboer, er det rart det bare sto slikt? Det var jo homo å skrive annet De skrev også "Har du fjerta, har du prompa, har du rognebær i rompa" Jeg synes bare de var gøye jeg
aimee Skrevet 17. oktober 2006 #23 Skrevet 17. oktober 2006 1-2-3 buksa ned 4-5 pikken frem 6-7-8 inn i kottet 9-10 så puler vi Jeg hadde nesten bare gutter til naboer, er det rart det bare sto slikt? Det var jo homo å skrive annet De skrev også "Har du fjerta, har du prompa, har du rognebær i rompa" Jeg synes bare de var gøye jeg ← Denne må jeg vise gubben etterpå!
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 17. oktober 2006 #24 Skrevet 17. oktober 2006 Bra den duger til noe
Lillepusen Skrevet 17. oktober 2006 #26 Skrevet 17. oktober 2006 Under palmer og bananer satt en liten indianer Snudde hodet stadig om for å se om Lise kom (og så tegnet vi palmer der det skulle ha stått palmer, og tegnet bananer der det skulle ha stått bananer...) Hehe, kreativt.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #27 Skrevet 17. oktober 2006 En litt vågal en var: Kyss din mann og kyss han ofte Siden sleng han opp på loftet Mulig minnebokdiktene hadde trengt en oppdatering? Flere av disse tidligere nevnte diktene er da veldig preget av gammelt rollemønster - eks den om at man skulle stoppe mannens hoser (Hoser - er ikke det bukser?) Hvem lapper tøy idag? Vi sliter og slenger og ferdig med det! Og det er ikke så opplagt at det er kvinnens oppgave heller?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #28 Skrevet 17. oktober 2006 Når solen bak åsen forsvinner og himmelen tennes i brann da ser du de vakreste minner fra barndommens eventyrland Mandagsbarn får vakre øyne. Tirsdagsbarn blir lett på tå. Onsdagsbarn får perletårer. Torsdagsbarn får langt å gå. Fredagsbarn gjør alle glade. Lørdagsbarn blir sjeldent trett. Søndagsbarn får den største gave; Alle dyder under ett. Når berg og dal oss skiller Og du meg ikke ser Så husk at det var Linda Som disse linjer skrev Mammas engel Pappas skatt Hele husets apekatt Jeg binder en krans av gode minner Og midt i kransen jeg Linda finner
Lula Skrevet 17. oktober 2006 #29 Skrevet 17. oktober 2006 "Gift deg aldri med en snekker Alt han lager bare brekker"
ceca Skrevet 17. oktober 2006 #30 Skrevet 17. oktober 2006 Åh...her strømmet minnene på !! datteren min fikk en "mine venner bok" slik "alle andre har" o denvar det skrevet i, så man skulle fylle ut. navn, alder, intresser, musikk, elsker, hater. osv. skulle ønske de heller hadde disse minnebøkene. Jeg prøvde på det, men da visste ingen hva de skulle skrive sa hun.... *sukk* Kanskje sende denne tråden rundt til alle foreldrene
Totalya Skrevet 19. oktober 2006 #31 Skrevet 19. oktober 2006 I lykkens lille bil kan du kjøre mange mil og hvis bensinen ikke tar slutt kan du kjøre livet ut (eller noe i den dur... Blander litt med sangen som begynner "tut-tut, sier onkels bil, den kan kjøre mange mil... Noen som husker fortsettelsen på den forresten?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #32 Skrevet 20. oktober 2006 På skrå i et hjørne: Tre ord på snei, hilsen meg. Tygg Toy Til Tannlegen -med felles stor T
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #33 Skrevet 20. oktober 2006 Tygg Toy Til Tannlegen -med felles stor T ← Vi skrev Tygg Toy til tannlegen tar'n. I dag er det vel knapt noen som husker Toy.
Gjest Yzma Skrevet 20. oktober 2006 #34 Skrevet 20. oktober 2006 Åjoda, jeg vet hva Toy er:D Bestemor gikk å tyggde på den tyggis´n der:p hehe. Hun delte 1 tyggis i 4 biter, snakk om å ha en pakke leeenge.
aimee Skrevet 20. oktober 2006 #35 Skrevet 20. oktober 2006 Trodde Toy fantes enda jeg, bare i sukkerfri versjon?
aimee Skrevet 20. oktober 2006 #37 Skrevet 20. oktober 2006 Nei, den mistet vel sjarmen da produsentene skviset ut det som var godt med den; sukkeret!
Vannmelon Skrevet 20. oktober 2006 #38 Skrevet 20. oktober 2006 Så koselig tråd! Mange av disse diktene jeg husker, med noen små variasjoner. Et jeg ser ikke er skrevet, som jeg brukte en del, er: Du ba meg skrive et dikt. Hvordan kan du finne på slikt? Jeg kan ikke brukes til alt, slik som pepper og salt. Ellers husker jeg godt... Lev vel på en karamell. Fioler er røde Roser er blå hvit er vårens vind og jeg er fargeblind. Det finnes ei blomster på bjerkens gren, men satt du der, da var det en. Når berg og dal oss skiller og du meg ikke ser, så husk at det var nn som disse linjer skrev. Lev Livet Lykkelig
Totalya Skrevet 20. oktober 2006 #39 Skrevet 20. oktober 2006 Ute på havet der står det en klippe på den står det glem meg ikke
Gjest Ylva Virvla Skrevet 21. oktober 2006 #40 Skrevet 21. oktober 2006 I lykkens lille bil kan du kjøre mange mil og hvis bensinen ikke tar slutt kan du kjøre livet ut (eller noe i den dur... Blander litt med sangen som begynner "tut-tut, sier onkels bil, den kan kjøre mange mil... Noen som husker fortsettelsen på den forresten? ← ..Den har fire gummihjul, og den er kanarigul Tut-tut-tut-tut-tuuuut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå