Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg trenger en god opptaker til intervjuer i arbeidet mitt. Jeg har en gammel diktafon hjemme, men den suser fælt selv om den ellers er i god stand. Hva bør jeg kjøpe? Minidiscspiller? Eller går det an å bruke MP3? Og hva vil det koste meg (eller arbeidsgiveren min) sånn omtrent?
aimee Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Hvis du har en laptop, vet jeg det går an å kjøpe en skikkelig mikrofon som du kan kople til maskina. Da blir det god kvalitet og du får lagret lyden rett på pcen.
Miami Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Kjøpte ganske nylig en Olympus VN-240. Dette er en digital opptaker med mulighet for overføring til PC. Fungerer supert, veldig bra kvalitet. Du kan forøvrig velge forskjellig kvalitet på innspillingen. Velger du beste kvalitet er opptakstiden 1,5 timer. Kjøpte den på Binders, kostet rundt 600,-.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Ikke dumt det, men folk som skal intervjues synes i utgangspunktet ofte at det er voldsomt med en opptaker. Å skru på en hel PC kan bli enda mer styr (tar jo litt tid å starte opp). Veldig greit med en liten dings man bare kan legge på bordet og ikke tenke mer på... Plonk
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Svaret mitt var til Aimee altså Plonk
aimee Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, det kan jeg skjønne. Men det er jo ikke så pes å bare ta opp en laptop da, synes jeg. Nå vet jeg ikke hva du jobber med, det kan jo tenkes at det ikke passer seg i din situasjon. Mikrofoner derimot, det jobber jeg med, og den er det bare å legge på bordet og få intervjuobjektet til å "prøve og glemme"
Gjest *Snart medlem* Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har brukt digital diktafon i forbindelse med jobb. De er små og lette og koster ikke mye. Filene lagres direkte som mp3 og så fører du de enkelt via usb over til pc.
TheHairyToothfairy Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Minidisc er ikke noe dårlig alternativ, det er rett og slett et veldig undervurdert medie. Spesielt etter at Sony lanserte 1GB disker. Lyden er upåklagelig, og den er ikke oppbrudden slik lydopptak på MP3 kan bli. Og selvfølgelig kan du lagre i MP3 format også.
Gjest gjest1 Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Det finnes opptaker til iPod om du har en. En liten sak du klikker på. Diskret. Lyden blir ganske god, og lett og overføre til pc. Jeg brukte min i auditorium og det funka som bare det.
Morpheus Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Vanlige mp3 spillere har mulighet for innspilling av lyd. Elers nyere mobiltelefoner. Men da bør du satse på en med minnekort.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Creative mp3 spillere har opptakerfunksjon. Spør i en forhandler om pris. Tror de ligger på rundt 1000-2000. Min (creative zen V plus 4gb) kostet litt over 2000, men har masse funksjoner i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå