Gå til innhold

Vi krangler og krangler... blir redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må blåse ut litt...

Vi krangler og krangler... Om verdens mest idiotiske bagateller, fordi vi ikke forstår hverandre. Jeg er til tider svært emosjonell, mens han er ekstremt ærekjær. Vi er veldig forskjellige. Noen ganger når vi krangler blir jeg redd ham, han kan klipe og ta tak i meg. Sannsynligvis fordi han blir så frustrert fordi jeg ikke forstår ham. Han er vanskelig å forstå, han kan bli sint for ting jeg anser som bagateller, men som for ham "egentlig" dreier seg om noe annet enn bagatellen, og han blir sint fordi jeg ikke forstår hvorfor han egentlig er sint. Nei, jeg forstår ikke hvorfor han blir sint før etter en kjempelang forklaring for ham. Magefølelsen min sier at dette er feil.

Vi er godt etablert i hus med barn. Vi har begge gode jobber.

Jeg føler at jeg er i feil forhold, at dette ikke er bra for meg.

Jeg er ikke på noen måte moder teresa, jeg kan være ustabil, men likevel...

Uff, hva skal jeg gjøre?

Han vil ikke bli med på samtaleterapi. Skal jeg stille et krav om at han f.eks blir med på Modum eller noe?

Jeg har lyst til at dette skal fungere, men vet ikke hvordan... Han er så vanskelig, og hard...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Gjest. Leit å høre at du sliter i forholdet. Tror nok at mange som har/har hatt et langvarig forhold kan kjenne seg igjen i det du skriver. Et samliv består av både gode og dårlige dager. Om dette er verdt å satse videre på er det vel bare du som kan gi svar på, men fra mitt ståsted kan det virke som ting er gått litt i "vranglås". Jeg tror nok at samlivskurs/terapi absolutt kan være til hjelp. Har ikke erfaring med dette selv, men med profesjonell hjelp kan det være enklere å se ting fra partnerens side. Har forøvrig hørt mye bra om Modums kurs. Tror absolutt dette er verdt å prøve

Hva er årsaken til at han nekter å bli med på samlivskurs? Ser han ikke at dere har problemer? Vanskelig å komme med konkrete råd, men tror et viktig poeng når man skal diskutere problemer, er å sette seg ned når man føler at stemningen er god.

Lykke til videre :klem:

Skrevet

Som det ser ut for meg er den "eneste" løsningen for å få forholdet til å fungere samlivsterapi. Da prøver man i hvert fall å lære å forstå hverandre bedre, og takle uenigheter på andre måter enn å krangle og være dust. Hvis han nekter plent å bli med på samlivskurs, og å jobbe med det du mener er graverende problemer dere i mellom, ville jeg satt et ultimatum, ja. Det kommer vel ikke til å bli bedre om ikke dere jobber sammen om dette.

Gjest kjeftesmella
Skrevet

Har krangla med min mann i mange år nå, med noen gode og noen dårlige perioder. Vi skal ikke skilles men ordner nå livene våre slik at vi unngår de verste gnisningene. Det har vært utrolig slitsomme år så hvis du tror at dette er noe uopprettelig så start med å leve ditt eget liv så raskt som du bare kan - sats på å beholde vennskapet.

Skrevet

hmmmmm....

samlivsterapi er nok lurt...før det er for sent.

For mange blir nok bare samlivsterapien en siste utvei som virker forløsende for et brudd.

Kurset hjelper til med å sette fokus på alt som ikke fungerer og kanskje de følelsene som har blitt borte også.

Sånn er det bare...desverre.

Ikke vent for lenge :)

Guapa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...