Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 vi var på fjelltur i helgen og passet på katten til mormoren til kjæresten min.det er en innekatt på 16 år,som har vært endel syk i det siste.da vi skulle lufte på hytta på lørdag kveld klarte katten å snike seg ut døra selv om vi hadde satt opp en sperre der.den kom ikke tilbake selv om vi lette etter den hele søndagen også. til slutt måtte vi bare dra hjem igjen vi skulle jo på jobb og sånn idag så vi kunne jo ikke akkurat bare bli igjen heller. hva kan ha skjedd egentlig?tenkte kanskje den stakk av fordi den var syk og trodde den skulle dø eller noe.endel dyr som gjør det har jeg hørt.ellers ville jeg ha trodd den kunne klart å finne veien tilbake igjen de har jo ganske god stedssans.lurer på hva som har skjedd jeg...er nok ikke så mye å gjøre nå med det heller,men det er veldig trist.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Dere etterlot en innekatt alene ute på fjellet??? hvis dette hadde skjedd med min katt hadde jeg ringt til jobben og sagt jeg var syk (ja, faktisk!) og lett dag og natt. En katt har ikke god stedssans på et helt fremmed sted, og en innekatt har uansett svært dårlig utviklet stedssans. Og hvorfor tror du katten har stukket av for å dø? Hvis dere visste at den var syk burde dere jo tatt den med til veterinær. Katter pleier å stikke av gjennom dørsprekken fordi de er så nysgjerrige. Det er ikke slik at alle katter som stikker av gjør det fordi det er naturens gang. katten kommer til å lide en langsom død, den kommer til å bli pint i hjel pga kulde og sult, desverre
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Sperre? Hva slags sperre brukte dere? beklager å måtte si det, men skal du ha dører åpne med en innekatt i huset, så må du lukke den inn i et annet rom i mellomtiden. Unnskyld altså, men dere burde tenkt dere om. Ellers kan jeg bare signere gjesten over her, den katten kommer til å pines til døde.
juliannae Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Skaden er desverre skjedd! Men jeg ville dradd tilbake og leitet etter pus. Hadde nok funnet meg en måte å fått fri fra jobb om jeg så skulle sagt at jeg var syk. Kanskje er den i nærheten av hytten ol, så det er absolutt verdt å dra tilbake å sjekke. Stakker den er på en fremmed plass og dermed er ikke stedssansen på topp. Den kommer trolig til å pines til døde eller bli skambitt av ett annet dyr. Jeg tror ikke katten bare gikk bort for å dø, men alle katter også innekatter har ofte behov for å utforske områder. Synes synd i deg og, du har sikkert lært! men dra tilbake til stakkers pus så kanskje unngår den en pinful død
MiniMjau Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Himmel og hav! Du må dra tilbake å lete etter katten! Det er jo kaldt om natta også og uten mat og ly, kommer innekatten til å lide.
Gjest pussi Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg hadde ikke klart å dra hjem uten katten, det hadde gjort vondt i hele meg. Jeg hadde ringt jobben og gitt beskjed om hva som hadde skjedd, hos meg går sånt heldigvis fint. Kjenner jeg får vondt inni meg bare av å lese om det.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 Dra tilbake så snart du bare klarer og let etter katten. Den er mest sannsynlig i nærheten av hytta nå. Vi mistet vår katt en gang. Vi holdt på å flytte, derfor var katten med i bilen med mannen min. Så ble mannen min påkjørt i en rundkjøring, og i det han skulle ut og snakke med mannen som kjørte på så smatt katta ut. (Må legge til at grunnen til at hun var løs i bilen var fordi hun bare flyttet inn til oss, og vi var egentlig ikke klar til å ta i mot henne. Men siden eierne ikke ville ha henne, klarte vi ikke flytte fra henne, derfor hadde vi ikke fått kjøpt bur enda) Mannen min ringte meg og var helt fortvila. Han lette og lette. Men da var katta så engstelig og skrmet så hu turde ikke komme frem. Så jeg foreslo at han skulle komme hjem og spise middag, så skulle vi begge reise ut og se etter henne etterpå. Vi reiste tilbake etter 2 timer. Gikk ut av bilen og begynte å rope. Etter 10 min stod hun der foran meg. De har en tendens til å gå tilbake der hvor de var da de mistet menneskene sine visstnok (har jeg hørt ihvertfall) Men reis opp med en gang, sykemeld deg om du må....
juliannae Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 Er litt nysgjerrig på hvordan dette gikk?? Det begynner jo å bli en stund siden katten forsvant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå