SuperNova Skrevet 16. oktober 2006 #1 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hva må man ta hensyn til når man skal kjøpe "familiebil" - annet enn at den har plass til vogn og utstyr? Vi venter barn i januar, og har lyst på en stasjonsvogn. Jeg vil gjerne ha en Peugeot 307, for den er relativt liten og nett (vi bor i Oslo, så det enkelt med tanke på bykjøring.) Mannen vil derimot ha en Volkswagen Passat, eller en Mazda 6. Han tror en Peugot 307 blir litt liten. Er det noen som har erfaring med noen av disse bilene, eller andre innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesi Skrevet 16. oktober 2006 #2 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vil anta (uten at jeg har prøvd) at du får STOOOOORE vanskligheter med å få en barnevog inn i baggasjerommet på en 307... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 16. oktober 2006 #3 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vi fikk det til i helga! Og bager til tre personer i tillegg. Men hjulene måtte av... = tungvint til hverdags, men ok å vite at det går når moren min kommer med bilen sin, og vi skal være med i den. Ville ikke anbefale, men fortelle at det går an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 16. oktober 2006 #4 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Det var altså i en ny 307, glemte å skrive det, og eh... ikke stasjonsvognmodellen. Den har garantert bedre bagasjeplass enn den lille 307 personbilen. Endret 16. oktober 2006 av Murf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 16. oktober 2006 #5 Del Skrevet 16. oktober 2006 Mazda 6 er en vinnerbil. Den er sjokkerende bra, rett og slett. Jeg har sjelden skrudd på en bil med så lite feil, verkstedlisten over tilbakekallingsfeil er _minimal_, den er enkel å skru på og jah - det er ikke noe spesifikt å sette fingeren på. Mazda har prima motorer, gode girkasser, artige å kjøre. Og nå har Mazda 6 blitt en skikkelig skjønnhetsdronning, både inni og utvendig. Personlig synes jeg kanskje den kunne hatt litt mer bagasjerom, og det hadde ikke gjort noe med større fargeutvalg. Men det forhindrer ikke meg til å sterkt vurdere en selv. Det står mellom Mazda 6 eller Volvo V70 her i gården. Alt fra pris til bruksvennlighet, spenstighet til driftsikkerhet - alt er på topp. Svenske Bilprovningen & Konsumentverket rapporterte i Mars i år at Mazda 6 gjennomsnittlig har 0 feil! Jeg tror dem så gjerne. Tips: Skal du ha bensin --> gå for 2-literen. Selv om den er nett og hendig, så er den ikke spesielt lett. 1.8 kan bli litt for svakt, og du merker det fort i økt drivstoff-forbruk. Har du råd; 2.3. Herreguuud for et dreiemoment! Det er definitivt den jeg skal ha, siden MPS-utgaven ikke kommer i stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå