Gå til innhold

Hva slags hund har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags hund har du? Hvor gammel er den, og kunne du tenke deg samme type hund igjen en gang?

Jeg har en Jack Russel tispe på 11 år, det er en utrolig gøyal hund :) Det er en tricolor, med glatt pels.

Hun har veldig stor personlighet, og er en stor skuespiller :legrine: Jacken er veldig aktiv, men ikke masete. Hun finner hele tiden på noe når hun er ute, men ligger strak ut i sofaen og koser seg når vi er innendørs. Hun er litt sær i matveien, men det er nok min feil, tror jeg har skjemt henne litt vekk :sjenert:

Ellers elsker hun å kjøre motorsykkel, båt, firehjuling o.s.v. Alt med fart i er gøy! Hun liker også å bade.

Elsker rasen, og skal definitivt ha en Jack igjen en gang :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en rottweilertispe, fem år gammel. Hun er veldig oppmerksom på meg, trygg, lydig, sosial og flink med både dyr og mennesker. Hun elsker kos, lener seg på meg når hun sitter ved siden av meg, sitter gjerne på fanget (tror hun er bitteliten) og elsker å stå bøyd under meg og bli klødd på brystet. Og så prater hun masse, i alle sammenhenger, veldig søtt. Hun går aldri i senga eller sofaen uten å få lov (men ber ofte om det), og hun stjeler aldri mat eller tygger på noe som ikke er hennes. Hun er veldig forsiktig av seg, og behandler barn og gamle mennesker som porselensfigurer.

Kan nesten ikke tro at jeg har vært så heldig med både rase og individ (det var litt tilfeldig at vi overtok henne da hun var ett år gammel), og jeg vil definitivt gjerne ha samme rase igjen.

Stolt jeg? Jaaa... :sjenert:

Skrevet (endret)

har ei border collie tispe........ bor på landet så her er det perfekt for en "rastløs" hund som elsker å springe rundt i evigheter....

har hatt rottweiler før og golden retriver... og kunne tenke meg alle raser om igjen... er noen supre hunderaser.........

Endret av irwin
Skrevet (endret)

Jeg har en ett år gammel toller, herlig hund med masse personlighet. Er veldig fornøyd med valg av rase, jeg ville ha en aktiv, lærevillig, søt, morsom hund, og i ham har jeg alt det og mer til. Han er verdens beste og helt perfekt! :hjerte:

Om jeg vil velge en toller neste gang er jeg likevel ikke helt sikker på, det er jo så utrolig mange andre raser jeg også kunne ha tenkt meg! Jack Russell terrier, Boston terrier og Kooiker, for å nevne noen. Men samtidig kan jeg ikke tenke meg at noen av disse rasene skal kunne overgå tollerens herlige egenskaper, så vi får se når den tid kommer.

Endret av Vendie
Skrevet

har en rottweilertispe på litt over ett år, som ikke er trygg på mennesker, vokter ganske mye (hører muligens sammen med usikkerheten som hun har hatt siden vi fikk henne), men er ellers sosial og fin med hunder, lærevillig, har eksepsjonell kontakt med meg, skjønn, herlig, stjeler papir eller tøfler, løper etter kaniner, og er i det hele tatt langt fra drømmehunden min.

Jeg tror ikke jeg vil velge rottweiler igjen etter henne, selv om jeg absolutt elsker rasen. Hun er min andre rottweiler, og jeg har lyst til å prøve noe annet neste gang.

Skrevet

Har en jack russel terrier jeg og.

Hann på 5 år.

Veldig lydig, supersosial (elsker både mennesker og dyr), klok, snill og kosete.

Også er han pinnegæærn:

Gjest snikkelora
Skrevet

Border Collie hanne på 11 uker og 1 dag.. Nei, skal nok ikke ha denne rasen igjen. Har hatt mye med hunder å gjøre opp igjennom årene, men dette føler jeg virkelig at jeg ikke får til :(

Skrevet

Som navnet mitt sier, har jeg en spinone. Hun er et halvt år i disse dager, og er stort sett ei godjente.

Det største aberet med henne, er at hun er engestlig overfor mennesker, noe som fører med seg en del problemer. Og selv om hun er strihåret og liksom skal ha et enkelt pelsstell, så klarer hun å flokle til pelsen noe så grassalt at jeg føler jeg ikke gjør annet enn å gre ut floker og knuter. Likevel er det ikke verre enn at vi drømmer litt om få oss en hund til av samme sort, men i en annen farge. Men siden drømmehuset gikk dukken, og vi nå vurderer Oslo, så blir det neppe noe til det.

Skrevet
Jeg har en rottweilertispe, fem år gammel. Hun er veldig oppmerksom på meg, trygg, lydig, sosial og flink med både dyr og mennesker. Hun elsker kos, lener seg på meg når hun sitter ved siden av meg, sitter gjerne på fanget (tror hun er bitteliten) og elsker å stå bøyd under meg og bli klødd på brystet. Og så prater hun masse, i alle sammenhenger, veldig søtt. Hun går aldri i senga eller sofaen uten å få lov (men ber ofte om det), og hun stjeler aldri mat eller tygger på noe som ikke er hennes. Hun er veldig forsiktig av seg, og behandler barn og gamle mennesker som porselensfigurer.

Kan nesten ikke tro at jeg har vært så heldig med både rase og individ (det var litt tilfeldig at vi overtok henne da hun var ett år gammel), og jeg vil definitivt gjerne ha samme rase igjen.

Stolt jeg? Jaaa... :sjenert:

Jeg har egentlig ikke noe mer å tilføye her. Bortsett fra at vår kjæledegge stjeler mat og får lov til å ligge i sofaen når hun vil. :sjenert: Utrolig tillitsfull, kosete og glad hund. Hos oss blir det rottweiler neste gang også, uten tvil.

Skrevet

Vi har en nova scotia duck tolling retriever, også kalt toller. Han heter Paddington og er akkurat blitt 2år.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg har en berner sennen hanne på snart 5 år. Han er en nydelig gutt på over 60 kg. Jeg kunne tenke meg ny berner :) Tviler på at det blir en ny hund. Vi får se.

Gjest bamsemums
Skrevet (endret)

Var med den med tolleren som heter Paddington, var visst utlogget... :klø:

Endret av bamsemums
Skrevet
Border Collie hanne på 11 uker og 1 dag.. Nei, skal nok ikke ha denne rasen igjen. Har hatt mye med hunder å gjøre opp igjennom årene, men dette føler jeg virkelig at jeg ikke får til :(

Sånn har vel alle det når valpen er i den alderen?

Slik har hvertfall jeg hatt det hver gang. Har liksom tenkt: "Hva i huleste er det jeg gjør med hund??? Jeg har da ikke minste peiling på hva jeg holder på med, og jeg kommer til å ødelegge dyret!!!"

Men så går det jo fint likevel... :)

Skrevet (endret)

Jeg har en nuffe gutt.(newfoundlands hund)

Han heter obelix leo.og ble 2 år for et par dager siden :gratulerer:

Han er helt sort,og veide 76 kg sist jeg veide han i våres..

Regner med att han veier litt mere nå, om han stiller seg på to er han høyere en meg.

Han har vert en ordentelig rampegutt, men begynner å roe seg nå.

Og takk for det.. :ler:

Han er vår lille engel :engel:, og er rimelig bortskjemt.

Han er en glad, men farlig lat gutt som spiser hva det måtte vere.

Han må stort sett vekkes for å dras med ut, og gidder ihvertfall ikke reise seg opp før både sko og jakke er på.Og jeg står med nøkkla og båndet i hånda ved døra og ber han komme for andre eller tredje gang.

Når jeg sier att han spiser hva det måtte vere, så mener jeg faktisk det.

Om han hadde fåt lov, hadde han spist absolutt alt!!.

Vet ikke on noe det går ann å spise,han ikke liker,han spiser tilogmed det jeg ikke trodde det gikk ann å spise.

Han elsker barn og andre dyr, selvom ikke alle akkurat elsker han :forvirret:

Men jeg forstår jo att ikke alle setter pris på noe de sikkert oppfatter som en løpsk elefant.

Min forige hund var en nuffe tispe.

Om man først hat hatt en nuffe, tror jeg de fleste velger nuffe igjenn.

For meg finnes det inngen annen tenkelig rase.:hjerte:

Men det er viktig att man vet hva man begir seg ut på om man skaffer seg en nuffe.

Heldigvis er de fleste oppdretterne veldig strenge.

Endret av monikabrx
Skrevet
Har en jack russel terrier jeg og.

Hann på 5 år.

Veldig lydig, supersosial (elsker både mennesker og dyr), klok, snill og kosete.

Også er han pinnegæærn:

Min lille Jack er også pinnegæærn :ler: Hun kan løpe en hel dag etter pinne om hun får lov!!!

Så fin hunden din var! Jeg bare elsker disse søte hundene :hjerter_rundt:

Gjest Deception
Skrevet

Du må ikke gi opp så fort. Valper bare er sånn, uansett rase. Jeg husker at jeg var på gråten av utmattelse mange ganger helt i begynnelsen. En gang tok jeg meg selv i å sitte og se på tv uten lyd, så valpen ikke skulle våkne. Han sov nemlig aldri, det var full fart hele døgnet.

Jeg har en gordonsetter-hann på 11 måneder, og han er et helt nydelig eksemplar. Ikke reservert overfor mennesker, trygg så det holder, bjeffer aldri, men hater å være alene. Jeg har helt klart lyst på en til, men krevende, det er det absolutt.

Skrevet
Min lille Jack er også pinnegæærn  :ler:  Hun kan løpe en hel dag etter pinne om hun får lov!!!

Så fin hunden din var! Jeg bare elsker disse søte hundene  :hjerter_rundt:

Så artig! De er nok spesielt glad i pinner disse jackene? Hver eneste gang vi er ute, finner han en pinne og logrer med halen og ser lekent på meg.

Logrer din jack masse? Min logrer omtrent hele tiden. :)

Skrevet

:ler::ler::ler:

Du har nokk glemt hvor mye pes det er med valp.

Hanner er også mere høyt og lavt en tisper.

Du får det sikkert til, bare gi det litt tid.

for halvannet år siden, var det jeg som satt med den følesen.

Nå er alt bare bra.

lykke til.

Skrevet
Så artig! De er nok spesielt glad i pinner disse jackene? Hver eneste gang vi er ute, finner han en pinne og logrer med halen og ser lekent på meg.

Logrer din jack masse? Min logrer omtrent hele tiden. :)

Min logrer også mye, og ofte går hun rundt med halen rett opp!!! Skikkelig kaksen der hun går og brisker seg :ler:

Mange som sier hun ser ut som en "wannabe Bulldog", hihi!

Hun er også veldig glad i epler, så om høsten går hun og finner nedfalls-epler som hun leker med, og når hun ikke vil leke lenger, så spiser hun dem !

Gjest Juliess
Skrevet

Jeg har en irsk ulvehund tispe på litt over 1,5 år. Hun er livlig til å være av den rasen, og vi har gått en del kurs, og startet i lydighet klasse 1 en gang. Og ja, jeg kunne tenkt meg samme rase senere. Eneste minuset jeg kan se ved dem, er at de er store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...